potkrik met hydroliekpomp bedienen?

Mikey84

Die hard MF'er
17 mrt 2009
783
7
Ik heb een motorheftafel.
Nu wil Ik deze in gaan "graven" zodat deze gelijk ligt met deze vloer.
Maar er zit een potkrik onder die Ik handmatig moet bedienen.
Kan Ik hier een losse hydroliekpomp op zetten?
Ik heb al een 230v motor met tank en 3.2cc pomp.

Graag hoor Ik of die al meer gedaan is.
En zodat ja hoe.
 
Hou zou je het afsluitertje van de krik willen bedienen als deze helemaal omlaag is?
Je hebt een elektrisch bediend ventiel nodig om de cilinder weer te laten zakken en de tafel op hoogte te houden.
 
Het idee is om er alles af te halen.
En dan via 1 hydroliekslag de pers en retour te maken dmv kogelkraan of electrisch ventiel.
Maar het gaat er mij om of je een potkrik om kunt bouwen zodat je er een hydroliekunit op kunt zetten.
 
Hallo.

Ik denk dat het erg lastig is om een potkrik om te bouwen voor zulk gebruik.
Een hydraulisch cilindertje kost de kop niet 2ehands en als je al handig genoeg bent om dit uit te voeren kun je vast ook wel een hydraulisch cilindertje passend maken.

( ik heb overigens zelf een motorlift gemaakt met hydraulische cilinder dus mocht je ooit wat foto's of informatie willen kun je me een pb sturen )

Groeten en succes ermee.
 
Laatst bewerkt:
Het idee is om er alles af te halen.
En dan via 1 hydroliekslag de pers en retour te maken dmv kogelkraan of electrisch ventiel.
Maar het gaat er mij om of je een potkrik om kunt bouwen zodat je er een hydroliekunit op kunt zetten.
Het pompdeel kun je bij de meeste potkrikken er gewoon uitschroeven. Je zou op het gat wat onstaat een slang kunnen aansluiten.

Als je het kraantje open laat staan zal de hele potkrik met olie gevuld worden en de plunjer omhoog gaan.
 
Het pompdeel kun je bij de meeste potkrikken er gewoon uitschroeven. Je zou op het gat wat onstaat een slang kunnen aansluiten.

Als je het kraantje open laat staan zal de hele potkrik met olie gevuld worden en de plunjer omhoog gaan.

Zo had ik het ook in gedachte.
Maar ik wist dus niet of het ging werken.
Dat zal ik er eens eens 1/4 slang op aansluiten.
Het ook al een smoring om er tussen te zetten.
Anders zal hij omhoog vliegen denk
 
Zo had ik het ook in gedachte.
Maar ik wist dus niet of het ging werken.
Dat zal ik er eens eens 1/4 slang op aansluiten.
Het ook al een smoring om er tussen te zetten.
Anders zal hij omhoog vliegen denk
En je hebt een Ventiel nodig. Anders komt ie weer naar beneden. En een overdrukventiel om je pomp te beschermen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan