Voelt tikken tijdens rijden

bart1701

Rookie
28 feb 2016
6
0
Hallo,

Ik heb een yamaha r6 2000.
Tijdens het rijden tikt deze in de voetsteun.
Hoe harder ik rij, hoe sneller ik de tik voel in de voetsteun.
Ook met ingeknepen koppeling.

Nu is de ketting sowieso aan vervanging toe, want op bij het afstellen zit er op sommige momenten weinig speling op en andere momenten heel veel.
Maar wanneer zijn de tandwielen aan vervanging toe? En zou dat tikken hier aan kunnen liggen?
De vorige eigenaar heeft deze nooit vervangen (alleen de ketting toen hij hem net had) en er ca. 15.000 km mee gereden.
full
 
Laatst bewerkt:
Het zal idd de ketting zijn wat je voelt.Normaal gesproken vervang je de ketting en tandwielen gelijktijdig om te voorkomen dat de oude tandwielen gelijk inslijten op je nieuwe ketting.Alles vervangen dus.

Groet,Auke.
 
Hallo,

Ik heb een yamaha r6 2000.
Tijdens het rijden tikt deze in de voetsteun.
Hoe harder ik rij, hoe sneller ik de tik voel in de voetsteun.
Ook met ingeknepen koppeling.

Nu is de ketting sowieso aan vervanging toe, want op bij het afstellen zit er op sommige momenten weinig speling op en andere momenten heel veel.
Maar wanneer zijn de tandwielen aan vervanging toe? En zou dat tikken hier aan kunnen liggen?
De vorige eigenaar heeft deze nooit vervangen (alleen de ketting toen hij hem net had) en er ca. 15.000 km mee gereden.
[afbeelding]
Voorste tandwiel is sowieso een keer vervangen of eraf geweest maar zoals gezegd alles vervangen.
 
Oké bedankt!
Ga ik alles vervangen.
Weet niet of ik een nieuw topic moet openen.
Maar ik zie verschillende DID kettingsets. met een prijsverschil van 80euro.
De ene is normaal goud en de ander versterkt (premium) goudkleurig.
Is het echt nodig om een versterkte te nemen?
 
Oké bedankt!
Ga ik alles vervangen.
Weet niet of ik een nieuw topic moet openen.
Maar ik zie verschillende DID kettingsets. met een prijsverschil van 80euro.
De ene is normaal goud en de ander versterkt (premium) goudkleurig.
Is het echt nodig om een versterkte te nemen?

Dat bepaal jij zelf. De duurste set is doorgaans per km de goedkoopste.
 
Ik zou eerder de "normale" DID halen omdat je kettingslijtage afhankelijk is van meerdere factoren. Als je je premium ketting een paar keer vergeet te smeren dan slijt het net zo hard.

En als het je ketting zou zijn kan je het zo testen:
Zet hem op de paddock en draai rustig met je hand aan je band. Als je de ketting telkens ziet spannen en daarna weer hangen dan heb je versleten/vastzittende schakels.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan