Passagier voetsteunen mogelijkheden? SV1000

Mess

Die hard MF'er
14 mei 2011
383
4
Aalsmeer
Hallo iedereen,

Ik met 't volgende probleem.
Ik heb een SV1000 met een hartstikke mooie Laser systeem!
Maar omdat ze niet de originele positie hebben kan ik de voetsteunen van de passagier niet (zomaar) kwijt.

Mijne:
SV1.png

VS3.png

VS4.png



Origineel:
SV2.png



Ik heb er al een tijdje over brainstormen maar kan me maar twee dingen bedenken:

-Op een andere plek wat fabriceren.. <-- Misschien jullie ideeën?

-Een ander uitlaat systeem aanschaffen.
Het irritante van deze optie is dat ik ook dus een originele collector moet scoren a € 200,-
Dan word het totaal plaatje (vind ik) aan de dure kant.


Misschien dat jullie nog andere ideeën hebben?

Edit optie 3: Iemand ruilen? :P
 
Laatst bewerkt:
Mooi laten zitten dat mooie uitlaat systeem en een custommade voetsteunensetje laten maken die over de demper/linkpijp valt.(zit ze wat wijdbeens maar tis niet anders :+ )Heb een beetje ervaring met customwerk. O-)
 
Laatst bewerkt:
heb je eindelijk een goed excuus om niemand mee achterop te nemen (sorry is niet veilig er zitten geen voetsteunen voor de duo op en die passen ook niet) wil je het veranderen. alleen rijd echt veel lekkerder. als ze mee wil leert ze zelf maar rijden op haar eigen motor. dat is goed voor de emancipatie.
 
heb je eindelijk een goed excuus om niemand mee achterop te nemen (sorry is niet veilig er zitten geen voetsteunen voor de duo op en die passen ook niet) wil je het veranderen. alleen rijd echt veel lekkerder. als ze mee wil leert ze zelf maar rijden op haar eigen motor. dat is goed voor de emancipatie.
Dat zei ik ook tegen mijn vriendin.. Vervolgens moest m'n tweede (pekel) motor de garage uit want er moest ruimte komen voor haar motor.. En dan wil ze elke keer als jij gaat rijden ook mee, maar je kunt niet vol uit knallen want dan raak je d'r kwijt (en dan maak je ze kwaad hoor ;)). Ineens moeten ritjes een 'doel' hebben, moet er wat te eten en te drinken mee want dat is zo gezellig 'even ergens lekker zitten en genieten'.
'Zie ik er mooi uit in m'n motorpak' strikvragen, koude handen (dus ineens moeten er handkappen gemonteerd worden en handvatverwarming aangesloten worden, door mij natuurlijk) etc..

Van de regen in de drup zeg ik je! :o

stiekem vind ik het geweldig dat ze nu ook motor rijdt en lekker mee kan rijden. Maar sssst, niet tegen haar vertellen *D
 
Dat zei ik ook tegen mijn vriendin.. Vervolgens moest m'n tweede (pekel) motor de garage uit want er moest ruimte komen voor haar motor.. En dan wil ze elke keer als jij gaat rijden ook mee, maar je kunt niet vol uit knallen want dan raak je d'r kwijt (en dan maak je ze kwaad hoor ;)). Ineens moeten ritjes een 'doel' hebben, moet er wat te eten en te drinken mee want dat is zo gezellig 'even ergens lekker zitten en genieten'.
'Zie ik er mooi uit in m'n motorpak' strikvragen, koude handen (dus ineens moeten er handkappen gemonteerd worden en handvatverwarming aangesloten worden, door mij natuurlijk) etc..

Van de regen in de drup zeg ik je! :o

stiekem vind ik het geweldig dat ze nu ook motor rijdt en lekker mee kan rijden. Maar sssst, niet tegen haar vertellen *D
Houdt allemaal op als ze zwanger wordt. ;)
 
Ik heb laatst een korte fotoserie gezien van een motorzaak die speciaal voor een klant dit had gerealiseerd op een SV. Maar natuurlijk kan ik die nu niet terug vinden. Het zag er ongeveer uit als op onderstaande foto, alleen waren de afstandsbussen langer (ca 10cm).

images
 
Ik heb laatst een korte fotoserie gezien van een motorzaak die speciaal voor een klant dit had gerealiseerd op een SV. Maar natuurlijk kan ik die nu niet terug vinden. Het zag er ongeveer uit als op onderstaande foto, alleen waren de afstandsbussen langer (ca 10cm).

[afbeelding]

Dit kan inderdaad, maar gezien de hoek van de beugel van de duosteunen moet je bij TS zijn fiets denk ik wel heel lange bussen gebruiken, en ook een M8 bout is met zo'n lengte niet meer zo sterk.
 
Nou, haha ja,.. Zwanger :)

Nu had zij ook een motor, maar die hebben vorig jaar verkocht en daar een 2e auto van gekocht omdat...
(je raad het al) Wij nu een hartstikke lief dochtertje hebben van 7 weken oud ;)

Daarom zit er voorlopig geen 2e motor in omdat ze toch meestal met het kindje zit.

Maar mochten we toch kunnen, dan is het leuk om haar af en toe mee achterop te nemen ;)

@Tazz, ja dat heb ik ook bedacht, maar 10 cm inderdaad! Zoiets heb ik ook. Lijkt mij iets teveel hefboom? En wijdbeens ja.

@carlow, Ook geen slecht idee. Ik ga is even kijken.


Enne, ondertussen met Pajic gemaild, en die kunnen de linkpipes lager maken voor een leuke prijs.
En dan nog hopen dat de dempers goed uitkomen met de originele bevestiging denk ik.
Dit is een goeie optie! Maar wel permanent. En aangezien ik de positie stiekem wel mooi vind Basman ;), denk ik erover na.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan