Yamaha R6 06/07 Cat-vervanger zonder PC3/5

Status
Niet open voor verdere reacties.

RMND

MF'er
3 apr 2010
181
0
Emmen (Drenthe)
hallo,
ik wil dus een Y-pipe bestellen en mijn catalysator verwijderen!
nu heb ik enkel wat vragen en ik hoop dat iemand mij kan helpen:

Als ik de catalysator verwijder en de Y-pipe monteer, is het dat echt nodig om een powercommander 3/5 te nemen of kan je dit ook zo afstellen met de motor dat het niet nodig is?

Zal dit ook foutcode 18 (of 17) wegnemen of alleen als ik voor de servo afsluit door middel van het volgende zie: How To: 2006+ R6 Servo/Exup Removal

Heeft dit nou juist prestatie verlies ivm het lagetoeren gebied? of ga je er juist op vooruit?

Hoeveel DB zou er bij komen hierdoor? ik wil namelijk met wat circuitdagen meedoen, natuurlijk monteer ik de DB-killer.. maar zou ik hierdoor niet toegelaten kunnen worden?

Correct me if i'm wrong, hopelijk word het voor anderen dan ook duidelijk want kon niets vinden met de zoekfuntie!

Met vriendelijke groet,
RMND
 
Laatst bewerkt:
afstellen hoeft niet nodig te zijn, dit kan gecheckt worden (AF)
als je de cat verwijdert hoef je niks te doen, als je de servoklep verwijdert moet je er een eliminator tussenzetten om de foutmelding te verwijderen.

Op circuit is geen probleem als je met de DB-killer rijdt, zou ik me geen zorgen over maken. Deze motor maakt meer geluid uit zijn inlaat dan uit de uitlaat.

je verliest wat koppel op lage toeren en wint er wat topvermogen mee (niet superveel ofzo). Maar een R6 wil toeren draaien dus dat koppel is niet zo superbelangrijk
 
Ik snap niet waarom je de cat er tussen uit gaat halen als je verder niets aanpast aan het inlaat - uitlaat traject (en daar hoort ook afstellen bij naar mijn mening).

Wat is nu precies het idee er achter?
 
Laatst bewerkt:
pfffff ik wens je dan veel succes, je hebt 1 van de moeilijkste motoren om dit ermee te gaan doen.

ik snap niet hoe je deze conclusie kunt trekken als je zelf niet eens z'n motor hebt of hebt gehad..

Ik snap niet waarom je de cat er tussen uit gaat halen als je verder niets aanpast aan het inlaat - uitlaat traject (en daar hoort ook afstellen bij naar mijn mening).

Wat is nu precies het idee er achter?

ehm nou het idee is om een stuk gewicht te verliezen, de uitlaat heeft dan minder tegendruk en het levert wat extra pk's op.. plus het geluid word wat mooier..
zoek het anders maar eens op google, mits je engels kunt.. dan word het misschien wat duidelijker voor je!

P.S. ik ben hier om tip's te verzamelen, niet om te horen waarom ik het niet moet doen.. ;)
 
en het levert wat extra pk's op

Het kost alleen maar pk's als je niet afstelt. Dat lijkt me ook erg logisch.
Je vraag ging of het kan zonder afstellen, ja dat kan, hij zal niet ontploffen ofzo. Of je het zou willen is een tweede maar dat vroeg je niet.

Ik snap dat halfbakken werk sowiesow niet helemaal.
 
Laatst bewerkt:
He kerel! Succes ermee!

Laat je hier ook nog even weten hoeveel pk winst je heb gehaald en hoeveel beter jouw motor is gaan rijden ?

:W
 
Laatst bewerkt:
He kerel! Succes ermee!

Laat je hier ook nog even weten hoeveel pk winst je heb gehaald en hoeveel beter jouw motor is gaan rijden ?

:W

aah op je teentjes getrapt? geeft niet hoor..

ik probeer hier een beetje informatie te vergaren, voornamelijk van mensen die deze handeling op hun motor hebben toegepast!
hopelijk krijg ik dit als nog.

Het kost alleen maar pk's als je niet afstelt. Dat lijkt me ook erg logisch.
Je vraag ging of het kan zonder afstellen, ja dat kan, hij zal niet ontploffen ofzo. Of je het zou willen is een tweede maar dat vroeg je niet.

Ik snap dat halfbakken werk sowiesow niet helemaal.

en afstellen kan alleen dmv een Powercommander? of zijn er ook andere opties, ben wel bereid om er wat geld voor te betalen.. maar als het anders kan hoor ik het graag van je!
alvast bedankt! :}
 
Ik had je graag willen helpen voor zover ik dat kon. Na die bijdehante opmerking peins ik er niet over en moet ik lachen. Ga jij je kat er maar tussen uit beunen.

Fingers crossed dat iemand anders nog de moeite wilt nemen om jou uit te leggen hoe het werkt.

Als je eens op Google kijkt, en dan hoef je geen eens Engels te kunnen, wordt het misschien wat duidelijker voor je. _O-
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan