Koppeling FZ1

Gijs `71

Die hard MF'er
30 dec 2005
767
0
Amersfoort
Wie helpt even mee denken?

Betreft FZ1 2007

Ook al in de Fazer hangplek gepost, maar ook even hier:

Mijn koppelingshendel ging redelijk zwaar. Dit viel de bandenboer op en realiseerde dat ik inderdaad wel een erg stevige linker arm begon te krijgen. Dus op zijn advies een nieuwe kabel besteld. Ook bij navraag bij de Yamaha dealer, de opmerking dat het teflon binnenwerk nog wel eens verslijt.

Dus vanavond in al mijn ijver en ter voorbereiding op VRO bochten zondag a.s. de kabel vervangen.

Resultaat: Klacht is gelijk, zo niet erger. Nog even wat aan het stellen geweest, wat ook geen makkelijke opgave is, maar als ik hier de VRO bochten mee moet doen, is mijn linker arm wel heel erg gespierd eind van de dag.

Wie heeft enig idee waardoor nog meer dit zo zwaar kan gaan?

Gr., Gijs.

Edit:

Is het niet gewoon de hendel zelf die stroef gaat? Misschien door vuil of iets wat klemt.
Helaas, de hendel zonder kabel loopt volledig vrij.....


Ik zou de kabel even losmaken aan de kant van het motorblok en dan kijken hoe gangbaar deze is. Als hij gangbaar zit het in je koppeling zelf, zo niet dan zit het in je kabel :)
Dat bedacht ik me vannacht inderdaad ook als vervolg actie....

Zo maar even proberen.

Dealer geeft aan dat versleten platen ook wat zwaarder kunnen voelen en verder met name het vrij bewegen en juiste route van de kabel erg belangrijk is.

Maar weer even op onderzoek uit. Ik hoop dat ik het red voor zondag....

Inmiddels kabel los van de koppeling geprobeerd en die loopt keurig vrij. De hendel op het blok kan ik met een baco netjes bewegen, maar moet hier wel kracht bij zetten. Is er iemand in de gelegenheid om dit laatste ook te proberen hoe dit op een andere FZ1 aanvoelt?

Alvast bedankt voor reacties.

Gr., Gijs
 
Hallo Gijs.

Dat het hendeltje makkelijk met de bahco te bewegen is is heel normaal.
Dan moet je ( als de kabel soepel loopt ) het probleem toch in de koppeling zoeken.

Misschien een ingeslagen koppelingskorf of een plakkerige koppeling?

Groeten en succes ermee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan