koppeling rf900 trilt

Marcelv

MF'er
26 dec 2022
165
82
Goeiedag, Ik heb sinds kort af en toe dat als ik in me 1 weg rij en de koppeling laat opkomen dat ie enorm trilt waarna het gelijk ook weer weg is als ik eenmaal weg rij, Soms ook dagen heeft ie het totaal niet
 
Dat is niet zo ingewikkeld. Je haalt het zo los. Maar heb je ruimte op je tandwiel drager? Dat eerst bekijken. Ook kijken of je ketting wel overal gelijkmatig speling heeft. Of harde schakels het kan zoveel zijn of alle factoren een beetje.
Heb zelf niet echt de kennis om me koppeling los te halen, bij een scooter lukt het nog wel, ik zal even kijken bij de ketting
 

Als je achteruit duwt meer lawaai?
alleen als ik me achterwiel rond draaide om de ketting schoon te maken, als ie op ze wielen staat hoor ik niks, trouwens net gereden weer terug, helemaal niks meer reed weer als vanouds opeens? als ik het morge weer heb rij ik ff snel langs de garage dan hoop ik dat ie het nog goed zodat ze het zelf kunnen ondervinden
 
alleen als ik me achterwiel rond draaide om de ketting schoon te maken, als ie op ze wielen staat hoor ik niks, trouwens net gereden weer terug, helemaal niks meer reed weer als vanouds opeens? als ik het morge weer heb rij ik ff snel langs de garage dan hoop ik dat ie het nog goed zodat ze het zelf kunnen ondervinden
zou het de koppeling kunnen zijn die plakt eventueel?
 
Is het na een tijdje stil staan? Dat kan wel kleven. Je kunt de koppeling een paar keer inknijpen als de motor gestart is en voordat je weggaat.
heb het meestal na 8 a 12 uurtjes als ik dan weg rij met koude motor dat zware getril, heel soms ook nog tijdens het rijden, net gereden en geparkeerd en na 3 uurtjes weer weg en toen was opeens weg het probleem
 
heb het meestal na 8 a 12 uurtjes als ik dan weg rij met koude motor dat zware getril, heel soms ook nog tijdens het rijden, net gereden en geparkeerd en na 3 uurtjes weer weg en toen was opeens weg het probleem
Hoe lang zit de olie erin? Nieuwe olie kan schelen de hele koppeling en versnellingsbak draait in motorolie
 
Terug
Bovenaan Onderaan