gaskabel rf900

Marcelv

MF'er
26 dec 2022
165
82
Goeiedag, het valt me op als ik even lang een stukje gas geef bevoorbeeld snelweg, dan los laat dat me gas even blijft hangen, neem aan dat dit eventueel op te lossen is met smeren? of zou het meer kunnen zijn? als ik er even mee speel is het weer weg
 
Goeiedag, het valt me op als ik even lang een stukje gas geef bevoorbeeld snelweg, dan los laat dat me gas even blijft hangen, neem aan dat dit eventueel op te lossen is met smeren? of zou het meer kunnen zijn? als ik er even mee speel is het weer weg

Ik zou eerst proberen te lokaliseren waar het probleem exact uit komt. Als je stilstaand het gas op dezelfde stand houdt, draait deze dan ook moeizamer terug?
 
Kan ook het rubber van je gashendel zijn.
Het mechanisme op je carburateurs die het hendel terug trekken zijn vrij sterk. Soms heb je een trekkende en een duwende kabel, maar ik weet niet welk jij hebt.
Een gashendel is vaak plastic ' zelfsmerend ' dus alleen reinigen en niet of zeker niet met verkeerd vet smeren.
 
Ik zou eerst proberen te lokaliseren waar het probleem exact uit komt. Als je stilstaand het gas op dezelfde stand houdt, draait deze dan ook moeizamer terug?
als ik stilsta draait ie terug, heb probleem doet zich voor als ik een tijdje 100 120 rij dan gas los laat dat het lijkt alsof ik cruise control heb, net nou wou ie helemaal niet terug, langs de kant uit gezet en even lopen spelen met het gas en toen deed ie weer normaal
 
Tank eraf , luchtfilter eraf en dan kijken hoe de 2 gas kabels bevestigd zitten en/of er beschadigingen zitten .
Waarschijnlijk is de kabel voor gas terug niet ok .

Ook de afstelling en route van de kabels is belangrijk .
 
Terug
Bovenaan Onderaan