Voorvork Keerring Honda NTV 650

Sw1ftfox

Rookie
6 jun 2016
6
0
Haarlem
Goedemiddag,

In het bezit gekomen van een Honda NTV 650 Revere uit 1988. Rijd lekker, maar het viel mij vandaag op dat de rechter voorvork bij de keerring (dat rubber) lekt.

Nu zat ik te kijken bij de diverse garages met mijn nu nog 2 linkerhanden. Maar die rekenen voor vervanging van een keerring zo 200,-. Is dat normaal? Haarlem en omstreken.

Ik zie de onderdelen los staan voor pak weg een tientje. Set voorvorkkeerringen (2 st.) NTV650 41x54x11mm - G&G Shop

Is het zoveel werk, of word ik hier spreekwoordelijk genaaid?
 
DSC_0080.jpg

DSC_0079.jpg
 
Laatst bewerkt:
Als je het werkplaatshandboek downloadvan het NTV topic kan je voor de €190,- die je overhoudt de juiste gereedschappen kopen, als je een beetje ervaren bent lukt het met een uur dus 200,- is echt wel veel
 
Dat vond ik dus ook al. Maar als beginner is een stukje vakmanschap wel op zijn plaats denk ik dan altijd. Maar niet voor die prijzen, als je weet dat de ring een tientje kost.

Leukste is natuurlijk zelf aan de slag, maar dan wel met iemand erbij die er toch verstand van heeft. Just in case.
 
Dat vond ik dus ook al. Maar als beginner is een stukje vakmanschap wel op zijn plaats denk ik dan altijd. Maar niet voor die prijzen, als je weet dat de ring een tientje kost.

Leukste is natuurlijk zelf aan de slag, maar dan wel met iemand erbij die er toch verstand van heeft. Just in case.

Die vakman moet ook ergens van leven he :P
Ik zou het gewoon lekker zelf doen, je moet toch ergens beginnen als je iets wil leren en waarom dan niet bij de voorvork. Keerringen vervangen is niet de moeilijkste klus enn je hebt het heel MF erbij voor het verstand dus waarom niet.
 
Sowieso beide direct vervangen.(Zowel de stofring als de keerring) Kleine moeite en volgens mij kan je ze alleen per twee kopen.

Met nieuwe olie, verzendkosten, etc zal je iets van 20 a 25 euro kwijt zijn.

Maar het is logisch dat een garage daar een veel hoger bedrag voor zal moeten vragen. Personeelskosten, kosten van het gereedschap en het pand...

Het is dus geen geval van oplichting, maar het arbeidsloon e.d. zijn in NL gewoon te hoog.
 
Ja dat was bij MAD Racing ook de vraag. Losse poten aanleveren, maar goed, moet toch een half uur rijden voor ik er ben. Dus de poten komen met motor en al. :P

Maar inderdaad, je moet ergens beginnen. Misschien moet ik ook niet Motor en Montage FAILS kijken voor ik aan de slag ga. ;)
 
Ik was een keer 100 euro kwijt bij Hyperpro. :?
Ik heb het ook twee keer zelf gedaan, dat was 15 euro voor de keerringen en olie.

Maar toch is 100 euro netjes..... (betere olie, groot vakmanschap)

Misschien zijn je veren ook versleten, dan kost het 300 euro. :+ :+

 
Ja dat was bij MAD Racing ook de vraag. Losse poten aanleveren, maar goed, moet toch een half uur rijden voor ik er ben. Dus de poten komen met motor en al. :P

Maar inderdaad, je moet ergens beginnen. Misschien moet ik ook niet Motor en Montage FAILS kijken voor ik aan de slag ga. ;)
Je kent dus niemand met een auto? :P

Op de motor gaat trouwens ook.. als je een reserve apparaat hebt. :+

 
Hahah.. Genoeg mensen met een auto, alleen niet iedereen is echt technisch in de omgeving. Ja 1 maatje van me, maar dan die sloopt meer dan dat er gemaakt wordt. Dus als ik mijn eigen voorwiel wil zien wegrollen over de snelweg moet ik dat zeker aan hem overlaten.

Al het begin is moeilijk, maar je moet ergens beginnen natuurlijk.

(Wat een snelle reacties hier op Motor Forum btw, super vet :D)
 
200euri is best veel ja, maar ligt er aan, als je gewoon de poot, een verpakking met nieuwe kering mee brengt, zou het voor hun mischien een half uurtje werk moeten zijn, heb recent (afgelope zaterdag) mijn eigen vervangen (eerste keer dat ik dit deed) en dat duurde ongeveer een middagje voor beide poten(incl demontage van de poot uit de klemmen e.d.), en dan was ik ook nog een hoop aan het zoeken e.d.

met deze video(s) is het mij gelukt 1st time : :9

Upside down forks:

Normale forks

zoiets was het van mij dus :9
kheIqKo.jpg
 
Laatst bewerkt:
200euri is best veel ja, maar ligt er aan, als je gewoon de poot, een verpakking met nieuwe kering mee brengt, zou het voor hun mischien een half uurtje werk moeten zijn, heb recent (afgelope zaterdag) mijn eigen vervangen (eerste keer dat ik dit deed) en dat duurde ongeveer een middagje voor beide poten(incl demontage van de poot uit de klemmen e.d.), en dan was ik ook nog een hoop aan het zoeken e.d.

met deze video(s) is het mij gelukt 1st time : :9

Upside down forks:

Normale forks

zoiets was het van mij dus :9
[afbeelding]

Er zijn niet veel motorzaken die zelf meegebrachte onderdelen monteren...
 
200euri is best veel ja, maar ligt er aan, als je gewoon de poot, een verpakking met nieuwe kering mee brengt, zou het voor hun mischien een half uurtje werk moeten zijn, heb recent (afgelope zaterdag) mijn eigen vervangen (eerste keer dat ik dit deed) en dat duurde ongeveer een middagje voor beide poten(incl demontage van de poot uit de klemmen e.d.), en dan was ik ook nog een hoop aan het zoeken e.d.

met deze video(s) is het mij gelukt 1st time : :9

Upside down forks:

Normale forks

zoiets was het van mij dus :9
[afbeelding]
Nou heb ik net voor een klant keerringen vervangen.

Iemand die dat in een half uurtje doet -en goed-, krijgt bij mij een vaste baan.

Zelf doen is altijd -op korte termijn iig- het goedkoopste. Iemand inhuren om te laten doen is doorgaans betalen. Merendeel is btw en belasting, zo werkt dat nu eenmaal.
 
Er zijn niet veel motorzaken die zelf meegebrachte onderdelen monteren...
Hmm, zou toch denken dat als je de voorvork(schokdemper) uit je motor haalt en deze (in elkaar e.d.) daar afgeeft dat ze de kering wel zouden vervangen, waarom willen ze perse je hele motor daar hebben staan :?

Nou heb ik net voor een klant keerringen vervangen.

Iemand die dat in een half uurtje doet -en goed-, krijgt bij mij een vaste baan.

Zelf doen is altijd -op korte termijn iig- het goedkoopste. Iemand inhuren om te laten doen is doorgaans betalen. Merendeel is btw en belasting, zo werkt dat nu eenmaal.
Ik ben met mijn 2e demper niet veel langer bezig geweest als 45-50 min, dit is dan wel alleen het vervangen van de kering, en niet de poot uit/in de motorfiets zetten e.d., puur het uitelkaar halen en in elkaar zetten, vullen met olie koste mij niet zoveel tijd... al was het wel met een PVC buis sealdriver van de gamma :X Maar goed dat was dan ook een redelijk standaard ding, kan natuurlijk per type demper e.d. verschillen.

Als de poot nog in de fiets zit enz. dan is het al gauw tijd rovend ja.
 
Laatst bewerkt:
Beide vorkpoten van mijn SP kregen bij Hyperpro een servicebeurt voor 120 euro. Dat was inclusief nieuwe keerringen.

Ik vind 200 aan de dure kant eerlijk gezegd, als je alleen de vorkpoten aanlevert.
 
Hmm, zou toch denken dat als je de voorvork(schokdemper) uit je motor haalt en deze (in elkaar e.d.) daar afgeeft dat ze de kering wel zouden vervangen, waarom willen ze perse je hele motor daar hebben staan :?
Losse onderdelen in de zin van eigen seals en olie meebrengen.
Losse poten zat niet zo'n probleem zijn.
Ik ben met mijn 2e demper niet veel langer bezig geweest als 45-50 min, dit is dan wel alleen het vervangen van de kering, en niet de poot uit/in de motorfiets zetten e.d., puur het uitelkaar halen en in elkaar zetten, vullen met olie koste mij niet zoveel tijd... al was het wel met een PVC buis sealdriver van de gamma :X Maar goed dat was dan ook een redelijk standaard ding, kan natuurlijk per type demper e.d. verschillen.

Als de poot nog in de fiets zit enz. dan is het al gauw tijd rovend ja.

Zal wel.
Ook twee losse poten goed doen, gaat niet in een half uurtje.
 
~
200euri is best veel ja, maar ligt er aan, als je gewoon de poot, een verpakking met nieuwe kering mee brengt, zou het voor hun mischien een half uurtje werk moeten zijn, heb recent (afgelope zaterdag) mijn eigen vervangen (eerste keer dat ik dit deed) en dat duurde ongeveer een middagje voor beide poten(incl demontage van de poot uit de klemmen e.d.), en dan was ik ook nog een hoop aan het zoeken e.d.


Jij neemt ook je Aldi biefstukje mee naar een steakhouse??
Gun een motorzaak ook wat brood, je hebt garantie en het wordt vakkundig gemonteerd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan