LED knipperlichten: Beide knipperlichten branden

Br00d

Die hard MF'er
9 apr 2008
302
0
Ureterp
Goedemorgen,

Afgelopen week bij een RSV mille van 1999 led knipperlichten aangesloten. Het achterlicht is vervangen voor een exemplaar waarbij de knipperlichten geintegreerd zijn. Dus het geheel is nu LED.

Nu heb ik het volgende probleem:


In dit geval heb ik het knipperlicht naar rechts aan staan maar gaat links ook branden. Bij de achterzijde valt het rode licht/remlicht uit zodra hij knippert. Trek ik een stekker voor de achterkant los (makkelijker dan voor even los halen), dan blijft het rode achterlicht gewoon branden.

Ik heb in dit geval het originele relai vervangen voor een LED relai. Met het originele relai blijft het knipperlicht gewoon branden.

Moet ik hier extra weerstanden plaatsen? Of moet ik wat anders doen? Dit heb ik namelijk nog nooit gezien....
 
Al de zoekfunctie gebruikt om eerdere topics over LED pinkers erbij te zoeken? In het RSV topic gevraagd? Ik weet zo niet meer of de Mille één of twee dashbord lampjes voor het knipperlicht heeft, als het er één is zit het probleem hem waarschijnlijk daarin.
 
Al de zoekfunctie gebruikt om eerdere topics over LED pinkers erbij te zoeken? In het RSV topic gevraagd? Ik weet zo niet meer of de Mille één of twee dashbord lampjes voor het knipperlicht heeft, als het er één is zit het probleem hem waarschijnlijk daarin.

Dat kan kloppen ik heb ook 1 verklikker, op een Kellerman relais kan je de draden van je originele knippers aansluiten, dan draait dat relais ik denk de + en - om.
 
Al de zoekfunctie gebruikt om eerdere topics over LED pinkers erbij te zoeken? In het RSV topic gevraagd? Ik weet zo niet meer of de Mille één of twee dashbord lampjes voor het knipperlicht heeft, als het er één is zit het probleem hem waarschijnlijk daarin.

Kom een hoop tegen met de zoekfunctie, maar niet een uitgebreid stuk daar over.

Komt er dus op neer dat ik een extra lampje aan moet sluiten daar?
 
Kom een hoop tegen met de zoekfunctie, maar niet een uitgebreid stuk daar over.

Komt er dus op neer dat ik een extra lampje aan moet sluiten daar?
zie vorige post

Het verschil zit m in gloei en led.
Gloei doet t altijd, ongeacht van welke kant + en - het lampje binnenkomt.
Led's niet, dat zijn zgn diodes, die per ongeluk ook licht geven. de ene kant op geen doorgang, andere kant op wel.

Het gehele systeempje om één kant te laten knipperen, heeft ook nog bedrading, knop, indicatielampje en relais.

Als je t gloeilampje in het dashbord laat zitten, laat die het signaal door naar 'de andere kant'.

Daar mogen diodes bij, om een soort één richtingsverkeer te maken.
 
De reden dat beide raw's gaan oplichten is dat er een stroompje gaat lopen door het indicatielampje en zo door de raw. Over een gloeilamp raw van 21 wat zal erg weinig spanning vallen omdat het grootste deel van 12 volt over het indicatielampje van 3 watt staat. Doordat een led raw een veel kleinere belasting vormt dan de gloeilamp zal er bijna 12 volt over de raw vallen en zal deze oplichten. Het indicatielampje licht nauwelijks op omdat daar minder dan 1 volt over staat.
Of de raw in een of 2 richtingen geleid maakt in deze geen verschil.
 
Terug
Bovenaan Onderaan