Het grote GSX-F topic deel 11

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Eindelijk eens wat foto's kunnen maken van de 'nieuwe' fiets met een apparaat wat er ook voor bedoeld is.
Niceeee, van foto's wordt ik altijd blij. *O* Mooie GSX-F.. knippers ook. Binnenkort hier ff upgraden. :Y

Alleen jammer van die auto op de achtergrond. :P ;)
Mooi hoor, heb net ook een paar foto's geschoten met een apparaat dat daar niet voor bedoeld is :P
[~[url="http://i1001.photobucket.com/albums/af133/dojrn/20161014_150118_zpsmeu4gdnu.jpg"]afbeelding~][/URL]

Het verschil is te zien
Gewoon posten, altijd leuk. :9~
 
Laatst bewerkt:
Eindelijk eens wat foto's kunnen maken van de 'nieuwe' fiets met een apparaat wat er ook voor bedoeld is.
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Very beautiful! 8-)

Maar ... als amateurfotograaf* wil ik wel effe zeggen, maak die tweede opnieuw, met de koplamp uitgeschakeld. Was anders geweest als het een USA koplamp was. Maar eigenlijk ook dan, beter met je koplamp uit :Y
In de context van deze omgeving en lichtheid is het overbodig die aan te hebben.

* echt héél amateuristisch hoor :$
Fotografie heeft mij altijd erg geïnteresseerd, maar het is er nog nooit van gekomen om eens een cursus te volgen, wat ik alsnog ooit zou willen doen ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi hoor, heb net ook een paar foto's geschoten met een apparaat dat daar niet voor bedoeld is :P
[~[url="http://i1001.photobucket.com/albums/af133/dojrn/20161014_150118_zpsmeu4gdnu.jpg"]afbeelding~][/URL]

Het verschil is te zien
Verschil? Het mag gezegd worden, ook dit is een mooie foto!

Maar ... als amateurfotgraaf* zeg ik, opnieuw, motor OP straat, schuin á 45°, zodat je een mooi zicht op de flank hebt, en iets verder weg staan, zodat er iets meer hoogte van de bomen te zien is.

* voor de uitleg, ik ga het niet nog is typen he, dus zie vorig bericht :+
 
Zelf enkele dagen geleden ook nog een fotootje geschoten:
full

Maar ... als amateurfotograaf* moet ik er mezelf op wijzen dat de motor zelf een beetje onderbelicht is ... -O-

* tja ... je weet het nu wellicht al he ...
 
Niceeee, van foto's wordt ik altijd blij. *O* Mooie GSX-F.. knippers ook. Binnenkort hier ff upgraden. :Y

Alleen jammer van die auto op de achtergrond. :P ;)Gewoon posten, altijd leuk. :9~~

Twijfelde juist over smoke glazen :$

Die auto is wel erg jammer idd, kon m er daar helaas niet uitlaten ivm het licht.
Moet toch eens op het gemak op zoek naar een mooie rustige locatie zoeken.
Had net 3 avonden alle kuipdelen zitten polijsten en poetsen, was de laatste avond met zon -O-
(hoewel regen foto's op een gepoetste motor ook mooi zijn)

Eindelijk eens wat foto's kunnen maken van de 'nieuwe' fiets met een apparaat wat er ook voor bedoeld is.
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Very beautiful! 8-)

Maar ... als amateurfotograaf* wil ik wel effe zeggen, maak die tweede opnieuw, met de koplamp uitgeschakeld. Was anders geweest als het een USA koplamp was. Maar eigenlijk ook dan, beter met je koplamp uit :Y
In de context van deze omgeving en lichtheid is het overbodig die aan te hebben.

* echt héél amateuristisch hoor :$
Fotografie heeft mij altijd erg geïnteresseerd, maar het is er nog nooit van gekomen om eens een cursus te volgen, wat ik alsnog ooit zou willen doen ...

:^
Aan de andere kant, is dit nou eenmaal hoe de fiets eruit ziet aan de voorkant.
Ben dat imperfecte wel mooi gaan vinden :+
 
Zelf enkele dagen geleden ook nog een fotootje geschoten:
[afbeelding]
Maar ... als amateurfotograaf* moet ik er mezelf op wijzen dat de motor zelf een beetje onderbelicht is ... -O-

* tja ... je weet het nu wellicht al he ...
Als voormalig professionele :+ fotograaf zeg ik HDR opname.
Een overbelichte en onderbelichte koppelen voor een goed contrast.

Ik heb geen photoshop bij de hand, maar online kan je ook al een beetje poetsen. ;)

full


Een beetje donker houden is wel mooi trouwens.
Je moet gewoon zeggen dat je het expres zo doet. :Y 8-)
 
Very beautiful! 8-)

Maar ... als amateurfotograaf* wil ik wel effe zeggen, maak die tweede opnieuw, met de koplamp uitgeschakeld. Was anders geweest als het een USA koplamp was. Maar eigenlijk ook dan, beter met je koplamp uit :Y
In de context van deze omgeving en lichtheid is het overbodig die aan te hebben.
~[/size]
Het gaat mede ook om de LED lampen. ;)

De mooiste motorfoto vind ik altijd met een hoge achterkant.
Dus op een paddock stand, achterwiel in de lucht. :9
(motor lijkt klaar om te bestijgen en er flink van langs te geven)
 
Als voormalig professionele :+ fotograaf zeg ik HDR opname.
Een overbelichte en onderbelichte koppelen voor een goed contrast.

Ik heb geen photoshop bij de hand, maar online kan je ook al een beetje poetsen. ;)

[afbeelding]

Een beetje donker houden is wel mooi trouwens.
Je moet gewoon zeggen dat je het expres zo doet. :Y 8-)

Ben een keer je vergelijk foto's van led licht en halogeenlicht tegen gekomen, zelf nooit voor elkaar gekregen _O-
 
Laatst bewerkt:
Als non-fotograaf ;) hierbij mijn verslag...

'k Heb in de 'buik' van de rechter achterkuip (buiten het frame, dus niet ten koste van de bergruimte onder het zadel) een rail gemaakt met relais en wat spanningspunten. Helaas geen foto van, komt nog. Relais 1 met inschakelvertraging (moet nog komen, zit nu een standaard relais in) en relais 2 met uitschakelvertraging.

Relais 1 wordt gebruikt voor handvatverwarming en toekomstig xenon, relais 2 voor 12V, USB en tomtom aansluiting en is schakelbaar (zodat ik de aansluitingen bij regen spanningsloos kan maken).

Relais 1 wordt aangestuurd door de ignition, via een piggyback zekering:
full


12V en USB aansluiting zit in het kontje:
full


Cockpit met GIpro, schakelaar voor relais2 (rechts) en de handvatverwarming (aangebouwde schakelaar linksonder):
full

Die schakelaal is echte Alibaba meuk: 1 = uit, 0 = aan.
De handvatverwarming heeft niet-meebewegende kabels, maar is wel 2 cm langer dan de originele handvatten. 'k Heb een langere bout moeten gebruiken voor de stuurgewichtjes (die nu dus ook 'verder weg' zitten) en heb de indruk dat het stuur nu meer trilt rond de 110-130 km/u. Wellicht moet ik daar een keer naar laten kijken.

Verder smoke knippers geinstalleerd en een US koplamp. De xenon is ook bekabeld (incl ballasten) maar ik wil eerst de koplamp goed gericht hebben voordat ik die gebruik.
Tot slot het kuipwerk binnen en buiten schoongemaakt en de binnenkant onderkuip ontvet en schoongemaakt om eventueel oliezweten een beetje in de gaten te kunnen houden.

Het resultaat:
full

full

full
 
'k Heb er trouwens vanaf gezien om de uitlaatbochten te spuiten. Er zit zoveel in de buurt dat spuiten terwijl ze gemonteerd zitten hoogstwaarschijnlijk een onbevredigend resultaat zal hebben, en aan de achterkant kom je er dan sowieso nauwelijks bij.

Mochten er ooit nieuwe op moeten dan behandel ik ze wel tussen bestellen en montage, als alle delen rondom goed bereikbaar zijn...
 
Als non-fotograaf ;) hierbij mijn verslag...

'k Heb in de 'buik' van de rechter achterkuip (buiten het frame, dus niet ten koste van de bergruimte onder het zadel) een rail gemaakt met relais en wat spanningspunten. Helaas geen foto van, komt nog. Relais 1 met inschakelvertraging (moet nog komen, zit nu een standaard relais in) en relais 2 met uitschakelvertraging.

Relais 1 wordt gebruikt voor handvatverwarming en toekomstig xenon, relais 2 voor 12V, USB en tomtom aansluiting en is schakelbaar (zodat ik de aansluitingen bij regen spanningsloos kan maken).

Relais 1 wordt aangestuurd door de ignition, via een piggyback zekering:
[afbeelding]

12V en USB aansluiting zit in het kontje:
[afbeelding]

Cockpit met GIpro, schakelaar voor relais2 (rechts) en de handvatverwarming (aangebouwde schakelaar linksonder):
[afbeelding]
Die schakelaal is echte Alibaba meuk: 1 = uit, 0 = aan.
De handvatverwarming heeft niet-meebewegende kabels, maar is wel 2 cm langer dan de originele handvatten. 'k Heb een langere bout moeten gebruiken voor de stuurgewichtjes (die nu dus ook 'verder weg' zitten) en heb de indruk dat het stuur nu meer trilt rond de 110-130 km/u. Wellicht moet ik daar een keer naar laten kijken.

Verder smoke knippers geinstalleerd en een US koplamp. De xenon is ook bekabeld (incl ballasten) maar ik wil eerst de koplamp goed gericht hebben voordat ik die gebruik.
Tot slot het kuipwerk binnen en buiten schoongemaakt en de binnenkant onderkuip ontvet en schoongemaakt om eventueel oliezweten een beetje in de gaten te kunnen houden.

Het resultaat:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Netjes ingebouwd :Y :}
Genoeg rotzooi van de doe het zelver gezien, dit geeft weer hoop *O*
Xenon kun je in principe zelf al redelijk (als je het secuur doet, doet het niet onder aan een koplampstelapparaat) nauwkeurig afstellen.
Op je koplampglas zit een rond puntje, in het midden.
Hoogte meten vanaf de grond tot dat puntje, het liefst met berijder erop.
Ik ga nu voor het gemak even uit van 80cm
Je motor een x aantal meter van een muur zetten.
Ik ga even uit van 5 meter.

Streep op de muur zetten op 80cm hoogte.
Minimale daling van je lichtbundel moet 1% zijn. Om niet te verblinden zet ik ze liever op 1.5%.
5 meter × 1.5% = 7.5cm daling.
Een streep zetten op 72.5 cm hoogte.

Je koplamp stellen totdat de lijn van je lichtbundel met de bovenzijde van de felle lijn tegen die 72.5cm aan komt. Het flauwere licht wat om de felle lijn heen mag boven deze lijn uitkomen.


(ik dacht dat US units op de plaats waar bij EU lampen de lijn schuin omhoog gaat, de US lamp verhoogd horizontaal blijft lopen. Bij stellen dan in principe uit gaan van de laagste horizontale lijn)

Aangezien je zelfs met een goed afgestelde koplamp soms nog steeds kan verblinden, omdat het vaak het strooilicht is wat verblind bij xenon.
Kun je tijdens het rijden altijd de lamp nog iets naar beneden bijstellen, aangezien je dan al zeker weet dat je aan de minimale daling voldoet.

En sommige mensen seinen sowieso naar mensen die xenon aan hebben, die hebben overal last van.
 
Laatst bewerkt:
'k Heb er trouwens vanaf gezien om de uitlaatbochten te spuiten. Er zit zoveel in de buurt dat spuiten terwijl ze gemonteerd zitten hoogstwaarschijnlijk een onbevredigend resultaat zal hebben, en aan de achterkant kom je er dan sowieso nauwelijks bij.

Mochten er ooit nieuwe op moeten dan behandel ik ze wel tussen bestellen en montage, als alle delen rondom goed bereikbaar zijn...
Mocht je een keer nieuwe nodig hebben, er zijn RVS bochten te koop voor deze fiets.
Zit ergens rond de 350 euro, en is dus niet veel duurder dan de standaard bochten.
Heb ze bij de vorige fiets ook gespoten, Met hitte bestendige lak tot 1150 graden. Na 3 maanden was de lak er in de bovenste bochten al vanaf.
Vind het ook te veel werk voor te weinig resultaat.
 
Laatst bewerkt:
Knap ingebouwd inderdaad!

Zo'n HDR, daar had ik ooit eens een appje voor. Kwam voorbij fietsen op zo'n Free app today dingetje.
Daar kwamen dit soort foto's uit:



Die maakte dan 3 foto's en ging daar een tijdje aan rekenen.

(mocht trouwens willen dat die blauwe van mij was :$)
 
Xenon kun je in principe zelf al redelijk (als je het secuur doet, doet het niet onder aan een koplampstelapparaat) nauwkeurig afstellen.

Da's een mooie handleiding!
Ben vanmiddag even op onderzoek gegaan, helaas is er hier in de buurt geen plek te vinden die zowel een muur als een vlak stuk weg als een paar meter ruimte tegelijk heeft. Bijna alles loopt af (afwatering), behalve mijn eigen achtertuin maar daar kan ik met de motor weer niet in (de poort is nu nog te smal).

Dus toch maar een motorzaak in de buurt gebeld, kon eind van de middag langskomen. Heb 10 liter ijsthee in de topkoffer geladen (verpakt ;) ) en heb beide lampen laten stellen en meteen gevraagd of ze de banden op spanning wilden brengen (voor 2,3 achter 2,6).
De nippel bij de benzinepomp kon niet op het ventiel voor, moet nog eens op zoek naar een verloopslangetje.

Lampen en lucht werden meteen geregeld, en toen ik vroeg wat het kostte was de reactie "die die portemonnee maar weg, daar gaan we niks voor rekenen" ondanks dat ik er (bij gebrek aan een motorfiets) nog nooit eerder geweest was. Dus kudo's voor Bert Lanser in Dordrecht!

Vanavond meteen een begin gemaakt met xenon installatie, maar toen het donker werd kon ik de stekkertjes niet meer vinden. Morgen verder.

Een impressie van een halve installatie:
full

Kleurtemperatuur zou 6000 K (wit) moeten zijn... 'k vind het desondanks best nog blauw.


Dat van die RVS bochten hou ik in gedachten!
 
...
Een impressie van een halve installatie:
[afbeelding]
Kleurtemperatuur zou 6000 K (wit) moeten zijn... 'k vind het desondanks best nog blauw.
Wel, als amateurfotograaf* kan ik je zeggen dat die blauwe kleur veroorzaakt word door meerdere factoren. Witbalans en belichting zijn daar (denk ik toch :P ) de belangrijkste van.

Ik heb lang geleden, toen ik mijn USA koplamp van 2 H4 bi-xenon bulbs begon te voorzien, ook zo een vergelijkende foto gemaakt.

Ik had 8000K. De vergelijkende foto met ook zo een halve installatie:
full

Ziet er ook erg blauw uit he.

Later, toen ze er beide in zaten, en de motor buiten zag het er veel witter uit:
full

Van dat blauw is hier niets meer te merken ;)



* oh nee he ... daar gaat hij weer zeveren ... B|
 
Da's een mooie handleiding!
Ben vanmiddag even op onderzoek gegaan, helaas is er hier in de buurt geen plek te vinden die zowel een muur als een vlak stuk weg als een paar meter ruimte tegelijk heeft. Bijna alles loopt af (afwatering), behalve mijn eigen achtertuin maar daar kan ik met de motor weer niet in (de poort is nu nog te smal).

Dus toch maar een motorzaak in de buurt gebeld, kon eind van de middag langskomen. Heb 10 liter ijsthee in de topkoffer geladen (verpakt ;) ) en heb beide lampen laten stellen en meteen gevraagd of ze de banden op spanning wilden brengen (voor 2,3 achter 2,6).
De nippel bij de benzinepomp kon niet op het ventiel voor, moet nog eens op zoek naar een verloopslangetje.

Lampen en lucht werden meteen geregeld, en toen ik vroeg wat het kostte was de reactie "die die portemonnee maar weg, daar gaan we niks voor rekenen" ondanks dat ik er (bij gebrek aan een motorfiets) nog nooit eerder geweest was. Dus kudo's voor Bert Lanser in Dordrecht!

Vanavond meteen een begin gemaakt met xenon installatie, maar toen het donker werd kon ik de stekkertjes niet meer vinden. Morgen verder.

Een impressie van een halve installatie:
[afbeelding]
Kleurtemperatuur zou 6000 K (wit) moeten zijn... 'k vind het desondanks best nog blauw.


Dat van die RVS bochten hou ik in gedachten!
Bij gebrek aan vlakke wegen zet ik m bij het lokale winkelcentrum in de parkeergarage, veel vlakker is er niet ;)
Of je hebt rare ventielen of de nippel klopt niet helemaal daar :?


...
Een impressie van een halve installatie:
[afbeelding]
Kleurtemperatuur zou 6000 K (wit) moeten zijn... 'k vind het desondanks best nog blauw.
Wel, als amateurfotograaf* kan ik je zeggen dat die blauwe kleur veroorzaakt word door meerdere factoren. Witbalans en belichting zijn daar (denk ik toch :P ) de belangrijkste van.

Ik heb lang geleden, toen ik mijn USA koplamp van 2 H4 bi-xenon bulbs begon te voorzien, ook zo een vergelijkende foto gemaakt.

Ik had 8000K. De vergelijkende foto met ook zo een halve installatie:
full

Ziet er ook erg blauw uit he.

Later, toen ze er beide in zaten, en de motor buiten zag het er veel witter uit:
full

Van dat blauw is hier niets meer te merken ;)



* oh nee he ... daar gaat hij weer zeveren ... B|
En omdat wij eigenwijze mensen het gelige licht van halogeen als wit bestempelen :')
 
En omdat wij eigenwijze mensen het gelige licht van halogeen als wit bestempelen :')
Er is inderdaad wel een soort van mindfuck in het spel.
Vroeger zag je dat veel bij foto's in de sneeuw.. blauwe sneeuw. :?

Als de camera goed ingesteld staat dan liegt deze echter niet.
Halogeen zit dan ook zo rond de 3200K en bovenstaande Xenons op 8000K.
Dus beiden zijn toch wel een beetje uitersten. :)


full
 
Laatst bewerkt:
Er is inderdaad wel een soort van mindfuck in het spel.
Vroeger zag je dat veel bij foto's in de sneeuw.. blauwe sneeuw. :?

Als de camera goed ingesteld staat dan liegt deze echter niet.
Halogeen zit dan ook zo rond de 3200K en bovenstaande Xenons op 8000K.
Dus beiden zijn toch wel een beetje uitersten. :)


[afbeelding]
8000K wordt ook vermeld als wit met blauwe gloed.
Heb wel het idee dat de kleur per merk ook wel iets afwijkt, had hiervoor 6000K van Pilot en die was ook redelijk blauwig. Zit nu 6000K in van Hilox en die oogt weer een stuk witter :?
 
Bandje is binnen *O* vanavond even het wiel eruit halen en morgenavond langs de (partikuliere) (bijklussende) bandenboer. *O*

Een beetje extra grip in de winter zal nooit weg zijn. ;)

51179df50000000000000000_736.jpg
 
Ik ben sinds gisterenavond erg tevreden over de Metzeler lastertecs. Gaven geen krimp. Her en der reed ik toch soort van Door een rivier of over kletsnat nieuw asfalt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan