Carbon tank maken

Ducati-m

MF veteraan
5 mrt 2009
36.014
46
:W

Voor een circuit projectje wil ik een carbon brandstoftank maken. Na wat zoekwerk zijn er meer wegen die naar Rome leiden. Een houten dummy tank, originele tank bekleden, mal maken van glasvezel etc. Ik ben eigenlijk opzoek naar iemand die hier al ervaring mee heeft :)

Ik zit te twijfelen om een mal te trekken van de originele tank (met glasvezel). Hier pur in te spuiten. Pur qua vorm aan te passen. Vervolgens weer een glasvezel mal hiervan maken. En de laatste mal te gebruiken zodat ik hier carbon matten in kan leggen.

Zijkant en bovenkant van de tank wordt één stuk.
En de onderkant wordt één stuk.

In de onderkant komt een gat voor de benzinepomp. Deze wil ik ook verwijderbaar maken. Ik ga hiervoor de standaard pomp + ring gebruiken met de pakking. Gaatjes boren voor de bouten. Hoef ik alleen maar te zorgen dat ik moertjes vast epoxy/plamuur aan de binnenkant, zodat ik de pomp kan vastzetten.

Sommige boren een gat en plamuren de pomp vast. Dat betekend dat je de boel open moet zagen als er iets met de pomp is :X

Bovenkant van de tank wordt helemaal dicht. Hier komt een dubbele tankdop in, en die zaag ik er t.z.t. wel in.

Maar de twee helften moeten ik uiteindelijk weer netjes sluitend aan elkaar zien te krijgen. Maar hier zit de uitdaging heb ik het idee. Wat zou ik hiervoor gebruiken? Ik heb zo'n vermoeden dat het niet gaat lukken om het 100% passend te krijgen.

Tips/trucs/advies a.u.b.
Scheelt mij weer wat gevloek en getier als ik met de epoxy aan het kloten ben :+
 
Pik toch even foto uit Suzuki topic.Michiel heeft nog wat tankjes liggen.Dit is ook de bouwer van de tank op de eerste foto uit dit topic die ik geplaatst heb.
full
 
Of 'niet zo veel miepen over dit soort dingen'...


Slotje aangevraagd.
Gaat nergens meer over :)

Jammer, maar begrijpelijk. Ik hoop dat je er mee verder gaat ondanks alle onzinnige opmerkingen die zo hier en daar geplaatst zijn.

Juist diegenen die buiten de doos denken komen vaak tot grote prestaties. :Y Laat je tzt het resultaat zien?
 
Laatst bewerkt:
Jammer, maar begrijpelijk. Ik hoop dat je er mee verder gaat ondanks alle onzinnige opmerkingen die zo hier en daar geplaatst zijn.

Juist diegenen die buiten de doos denken komen vaak tot grote prestaties. :Y Laat je tzt het resultaat zien?
Tuurlijk ga ik er mee door.
Ben nu bezig aan de mal voor de airbox. Foto's komen in het topic van mijn projectje.
Maar gaat veeeel tijd in zitten, model maken, kleien, aanpassen, nog meer klei, etc. En kan niet zeggen dat ik het zo leuk vind om te doen :z
Of ik ook een tank ga maken is nog maar de vraag. Maar er wat over ouwehoeren is altijd leuk :)
Jammer inderdaad dat het topic een andere wending heeft gekregen.
 
Laatst bewerkt:
Jammer, maar begrijpelijk. Ik hoop dat je er mee verder gaat ondanks alle onzinnige opmerkingen die zo hier en daar geplaatst zijn.

Juist diegenen die buiten de doos denken komen vaak tot grote prestaties. :Y Laat je tzt het resultaat zien?

Daar zal easybikerider het niet mee eens zijn ;)
... of juist wel, net hoe vunzig hij op dat moment weer iets verzint :P
 
Zou je even de (on)zin willen aanduiden? zo heeft er niemand iets aan natuurlijk. Behalve dat we nu zien dat jij alwetend bent. Dat zal je doel van deze opmerking toch niet zijn?

Ben zeker niet alwetend, was ik het maar. Maar goed onzin was misschien iets te hard gezegd, maar meer van de klok horen luiden, maar niet weten waar de klepel hangt.

Er zijn tal van mogelijkheden om iets te maken van carbon en prepegs kan je uitharden zonder autoclaaf of oven door gebruik te maken van lampen of warmte dekens.
 
Terug
Bovenaan Onderaan