Deelrevisie Suzuki GT250 1977

Gisteravond weer even bezig geweest.
Ketting erop gelegd, moet alleen nog even langs de banden/ketting/veering zaak om de ketting te laten klinken. Is er nu wel 1 zonder O/X ringen
beschermkapje er weer op, kickstarter en schakelpedaaltje er weer op.
Daarnaast de vorkpoten er nog een keet uitgehaald om de chromen busjes te plaatsen, die zitten er nu ook weer tussen zoals het hoort.
Nu kan ik niet verder tot ik weer onderdelen terug heb.

2016-09-28%2021.14.28%20Medium.jpg


2016-09-28%2022.41.29%20Medium.jpg


Helaas is de GT van de burg afgedonderd 3 weken geleden, gevolg is een dikke deuk in de tank '( '( '(

2016-08-16%2019.03.03%20Medium.jpg


Tank ligt nu bij een autoschadebedrijf om deze eruit te halen en opnieuw te spuiten volgens het 3 lagen systeem. Nieuwe striping is besteld bij Marcel van Vlaandere. Komt uiteraard onder de blanke lak zoals het hoort.
Tevens heb ik gister een setje zijdeksels gekocht die ik ook mee laat spuiten zodat ik eventueel kan kiezen voor gespoten zijkapjes in plaats van zwarte.

Als de GT klaar is ga ik op pad met de spiegelreflex camera om mooie foto's te maken.
Komt er op deze foto's namelijk niet echt mooi uit, maar is heel erg opgefrist van de werkzaamheden *O*
 
wat Gijs zegt doe ik ook met alle 250cc Suzuki's

loopt lichter en nog nooit problemen gehad

gaat goed met de GT :Y :Y :Y

Ouwe wijven praat :P ,een goede xring ketting heeft net zoveel weerstand als een gewone ketting als hij warm is,dat is bewezen met dyno runs,ook gaat een x-ring veel langer mee,bedenk ook dat een versleten en snel oprekkende gewone ketting wel veel vermogen kost,dat kan oplopen tot 10 pk. :Y
 
Laatst bewerkt:
oh nee van de brug gedonderd wat een ellende!!!! Je bent de eerst eniet en zal de laatste niet zijn.
Maar mensen zet hem op de brug vast met extra spanbandjes!!!!!!!!
Maar goed gebeurd is gebeurd.
Leuk om te volgen!!
 
oh nee van de brug gedonderd wat een ellende!!!! Je bent de eerst eniet en zal de laatste niet zijn.
Maar mensen zet hem op de brug vast met extra spanbandjes!!!!!!!!
Maar goed gebeurd is gebeurd.
Leuk om te volgen!!

Ja dat extra spanbandje is daarna ook gebeurd, maar het was al te laat :+
Achja, is de lak weer mooi vers, moeten we het zo maar bekijken :X
 
Vervelend maar kan gebeuren,in mijn lange carrière als motormonteur heb ik het allemaal
wel zien gebeuren ,spanbanden helpen,maar als je bijvoorbeeld de zijstandaard vergeet in te klappen bij het op de brug rijden,daar helpt niets tegen,dan klapt de motor ook om.
 
Laatst bewerkt:
Knap projectje ! Nog vooruitgang geboekt ;)?

Ben aan het wachten op de tank.
Deuk is er inmiddels uit (ben tussendoor even gaan kijken).
Moet nu nog strak gemaakt worden, dan in de basiskleur, transfers erop en dan blanke lak erover heen.

Ik laat ook gelijk 2 aangekochte zijkapjes meespuiten zodat ik nog kan wisselen.
Voor de jaarwisseling is ie wel klaar :)
 
Even een kleine update.
De tank staat inmiddels weer nieuw in de lak.
Nu de stickers erop en dan nog een blanke lak laag erover.
De veren zijn ook binnen gekomen.

Eind januari zal die wel klaar zijn als het goed is!

2016-12-29%2016.41.12%20Medium.jpg

2016-12-27%2023.02.55%20Medium.jpg

2016-12-27%2023.02.50%20Medium.jpg

2016-12-29%2016.41.20%20Medium.jpg
 
Knap !
Zou ik mogen vragen wat de kleurencode is van de lak?
Heb je toevallig een lijstje met de gebruikte kleurencodes voor de 250 gt's?
 
Nu dan eindelijk foto's dat de GT helemaal klaar is.
Vandaag een ritje gedaan van 200 km en geen klap verkeerd gegeven. 8-)



DSC_7624%20Medium.jpg

DSC_7609%20Medium.jpg

2017-04-09%2013.55.58%20Medium.jpg

DSC_7621%20Medium.jpg

DSC_7615%20Medium.jpg

DSC_7616%20Medium.jpg

DSC_7617%20Medium.jpg

DSC_7618%20Medium.jpg

DSC_7619%20Medium.jpg

DSC_7623%20Medium.jpg

DSC_7628%20Medium.jpg
 
WAUW, dat fietsje ziet er echt supergaaf uit *O*

ik zie dat je de rubbers tussen de koelvinnen heb zitten; toen ik mijn cylinders ging stralen had ik ze ertussen uitgehaald en niet meer terug gedaan... Merk je het verschil? (ik heb nooit de motor gedraaid met die rubbertjes)
 
Prachtig geworden zeg! Daar kun je trots op zijn. De t250 ziet er ook leuk uit!
 
Laatst bewerkt:
dankjewel.
De T250 is inderdaad ook een mooi ding, maar echt anders ontworpen.
Gemaakt voor de amerikaanse markt, dus het stuur hangt in rubbers, hele lage zit en voor mijn gevoel wat tammere timingen in de cilinders.

Wel ook een originele nederlander de T250 met een VU nummer!

WAUW, dat fietsje ziet er echt supergaaf uit *O*

ik zie dat je de rubbers tussen de koelvinnen heb zitten; toen ik mijn cylinders ging stralen had ik ze ertussen uitgehaald en niet meer terug gedaan... Merk je het verschil? (ik heb nooit de motor gedraaid met die rubbertjes)

Ik weet niet hoe het geluid is zonder de rubbers. Ik heb ook een paar kreidlers en daar schelen de rubbers tussen de kop en de cilinder echt een slok op een borrel. Veel stillere loop.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan