Motogymkhana

De meeste mensen die wat serieuzer meedoen zorgen echter dat ze hun tijd pas uploaden op de dag zelf, om te voorkomen dat er iemand net zo lang gaat proberen tot hij onder jouw tijd zit :+

Ik zie mijzelf dan iig maar onder de niet-meeste-mensen, want wil wel serieus meedoen :P Heb nu iig een oké tijd voor zo een eerste training in een jaar tijd haha. En ach, winnen doe ik sowieso niet dus laat ze maar lekker proberen om er onder te komen. Vind t zelf wel jammer dat weinig anderen het geupload hebben tot nu toe, ik kan nu totaal geen vergelijking maken met hoe snel ik ben... Ben atm dus de snelste die het heeft geupload, maar weet ook dat ik niet daadwerkelijk de snelste ben.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou het ook wel willen proberen, maar ik heb geen pionnen |(
Ik ook niet :$

De site schrijft het volgende:
"The Minimum Cone height required is 30.48 cm (preferred is 45cm)"
Dat zijn nog best serieuze pionnen qua formaat! Iemand een tip waar je die kan scoren?
 
Ik zie mijzelf dan iig maar onder de niet-meeste-mensen, want wil wel serieus meedoen :P
[..]
Ben atm dus de snelste die het heeft geupload, maar weet ook dat ik niet daadwerkelijk de snelste ben.

Ach dat leer je wel weer af als er mensen net zo lang gaan oefenen totdat ze net een keer die tiende onder jouw tijd zitten ;)

Ik ook niet :$

De site schrijft het volgende:
"The Minimum Cone height required is 30.48 cm (preferred is 45cm)"
Dat zijn nog best serieuze pionnen qua formaat! Iemand een tip waar je die kan scoren?

Marktplaats in de gaten houden als je niet de hoofdprijs wilt betalen :)
 
Al 2 keer gemaild over een aanmelding die niet goed gaat maar nog geen reactie?? Andere aanmelding is wel compleet maar op 1 krijg ik geen bevestigingsmail.
 
Ach dat leer je wel weer af als er mensen net zo lang gaan oefenen totdat ze net een keer die tiende onder jouw tijd zitten ;)

Van mij mogen ze opzich, als we gewoon allemaal open er over zijn dan weet je tenminste een beetje waar je zit :P

Al 2 keer gemaild over een aanmelding die niet goed gaat maar nog geen reactie?? Andere aanmelding is wel compleet maar op 1 krijg ik geen bevestigingsmail.

Ik zal van het weekend even kijken voor je :)
 
De site schrijft het volgende:
"The Minimum Cone height required is 30.48 cm (preferred is 45cm)"
Dat zijn nog best serieuze pionnen qua formaat! Iemand een tip waar je die kan scoren?

Om zelf te oefenen heb je geen pilonnen volgens de wedstijd specs nodig natuurlijk. Kijk eens hier: Pionnen kopen? | Sport pionnen | MatchuSports.nl

Deze heb ik zelf en bevallen op zich prima. Voordeel is weinig ruimte die ze innemen, dus ook makkelijk mee te nemen. Nadeel is dat ze bij nat weer glad zijn en je er op weg kan glijden als je ze raakt. Maar je moet ze natuurlijk ook niet raken :)

pionnen-e1442488605618-300x300.jpg
 
Van mij mogen ze opzich, als we gewoon allemaal open er over zijn dan weet je tenminste een beetje waar je zit :P

Zo dacht ik er eerst ook over, maar het wordt een heel ander soort competitie. Als je maar lang genoeg dezelfde oefening blijft rijden dan wordt je er vanzelf sneller in.

Als je 20x een tijd opneemt en denkt: "Nou ik denk niet dat ik er nog heel veel af kan krijgen, ik vind hem zo wel goed" dan rijdt dat heel anders dan als je denkt: "Shit, Henkie heeft 20.1 seconden en ik zit pas op 20.3 ik MOET EN ZAL eronder!!!! JA 20.2!! Ja 20.15, nog een paar keer en dan heb ik hem gepakt!!!

Dan wordt het dus eigenlijk meer een wedstrijd van wie heeft het meeste geduld om uren dezelfde oefening te doen, of wie heeft de meeste vrije tijd in de maand.
 
Om zelf te oefenen heb je geen pilonnen volgens de wedstijd specs nodig natuurlijk. Kijk eens hier: Pionnen kopen? | Sport pionnen | MatchuSports.nl

Deze heb ik zelf en bevallen op zich prima. Voordeel is weinig ruimte die ze innemen, dus ook makkelijk mee te nemen. Nadeel is dat ze bij nat weer glad zijn en je er op weg kan glijden als je ze raakt. Maar je moet ze natuurlijk ook niet raken :)

[afbeelding]

Om mee te beginnen is dat inderdaad meer dan genoeg.

Extra nadeel:
- bij windkracht hoger dan 3-4 Bft waaien ze weg.
- je leert er andere bochten mee rijden dan met pionnen (je rijdt erover ipv erlangs)
- je mag niet "officieel" meedoen met de world competitions, waar het juist om draaide
 
Zo dacht ik er eerst ook over, maar het wordt een heel ander soort competitie. Als je maar lang genoeg dezelfde oefening blijft rijden dan wordt je er vanzelf sneller in.

Als je 20x een tijd opneemt en denkt: "Nou ik denk niet dat ik er nog heel veel af kan krijgen, ik vind hem zo wel goed" dan rijdt dat heel anders dan als je denkt: "Shit, Henkie heeft 20.1 seconden en ik zit pas op 20.3 ik MOET EN ZAL eronder!!!! JA 20.2!! Ja 20.15, nog een paar keer en dan heb ik hem gepakt!!!

Dan wordt het dus eigenlijk meer een wedstrijd van wie heeft het meeste geduld om uren dezelfde oefening te doen, of wie heeft de meeste vrije tijd in de maand.

Mjaa heb je ook wel een goed punt :P Maar voor mn eerste wedstrijdje in 1.5 jaar tijd is het ergens wel prettig om wat eerder te weten waar ik sta... Ach, met WC2 dan maar betere kansen :P
 
Zo dacht ik er eerst ook over, maar het wordt een heel ander soort competitie. Als je maar lang genoeg dezelfde oefening blijft rijden dan wordt je er vanzelf sneller in.

Als je 20x een tijd opneemt en denkt: "Nou ik denk niet dat ik er nog heel veel af kan krijgen, ik vind hem zo wel goed" dan rijdt dat heel anders dan als je denkt: "Shit, Henkie heeft 20.1 seconden en ik zit pas op 20.3 ik MOET EN ZAL eronder!!!! JA 20.2!! Ja 20.15, nog een paar keer en dan heb ik hem gepakt!!!

Dan wordt het dus eigenlijk meer een wedstrijd van wie heeft het meeste geduld om uren dezelfde oefening te doen, of wie heeft de meeste vrije tijd in de maand.

Precies. Rijders hebben allemaal een strategie. Sommigen kunnen 's nachts niet slapen als ze niet hebben gewonnen. Anderen rekenen in detail uit hoe ze zo snel mogelijk rijden met het minste risico. Veel rijden de eerste rit snel, maar veilig, dus niet vallen en zo, en de tweede rit dan hebben ze een goede tijd, dan is het alles of niks. Vallen ze, hebben ze nog de eerste tijd, vallen ze niet, dan zijn ze seconden sneller dan de anderen. Ik weet ongeveer hoe ze denken, het is erg interessant om de wedstrijden te observeren.

En veel rijden niet voor de winst, maar om sneller te zijn dan hun naaste concurrentie. Dus ook in het middenveld is verbeten strijd, iedere wedstrijd weer. Ik amuseer me iedere keer kostelijk.
 
Gewoon rijden als het regent, je bent niet van suikergoed.
Ik dacht al dat je dat ging zeggen. 't Kan ook prima in het nat, zeker met pilot powers. Maar voor een goede tijd, en voor de leukigheid, stel ik droog asfalt wel op prijs!

IMG_0241.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik vind cool. Best lang al. Wil het al een tijdje wel eens gaan proberen en hoop dat ik met 37 jaar nog niet te oud word om dit soort souplesse nog een beetje aan te leren :) Jaren terug vond ik die AVB ook altijd ontzettend leuk met rijles en ik was er ook best snel best handig in, al zeg ik het zelf.

Paar vraagjes:
1) Is het nou veel vallen bij (trainen voor) Ghymkana, of valt dat mee?

2) Ik ben nu even motorloos, maar ga binnenkort zakelijk een peperdure en loodzware FJR rijden. Daarop ga ik dit niet oefenen :) Dus ik ga over een maand of wat maar eens op zoek naar een occasiontje waar ik fijn privé op kan raggen. Het moet er dus wel eentje zijn die nog een keertje kan vallen zonder duizenden euro's aan reparaties (krassen en deuken boeien me niet, als 'ie maar niet heel kwetsbaar is), en het zou daarbij prettig zijn als het ook nog een beetje bruikbare straat-/snelwegmotor is/blijft... Suggesties?

3) Zijn er nog aanpassingen aan de motor nodig (of gewoon heel belangrijk/nuttig) om dit aan te kunnen en bijvoorbeeld beter te kunnen "flicken" of juist minder kwetsbaar te zijn bij een val/schuiver? Is er wat dat betreft iets wat veel Ghymkana rijders doen?
 
Hoevaak je valt ligt denk ik een beetje aan jezelf, hoe hard je jezelf pushed. Hoe harder je pushed hoe groter de kans dat je valt denk ik.

de andere vragen laat ik aan de experts over
 
Sadbunny, een leuke motor om mee te beginnen is bijv een Honda CB1. Niet al te duur, zeer gebruiksvriendelijk en goed te hanteren. Er rijden er niet voor niets meerderen van mee in de competitie.

De mijne is inmiddels verkocht, maar ik weet er nog een te koop, die heeft al valbeugels, een aangepast stuur en een tandwielverhouding waarmee hij net even lekkerder oppakt bij het gymmen. Dus mocht je interesse hebben...
 
IK heb mijn CB1 te koop gezet. Klaar voor het nieuwe seizoen motogymkhana.

VERKOCHT
 
Laatst bewerkt:
Als je nooit valt, doe je niet genoeg je best. De allereerste keer ooit dat ik Motogymkhana deed (en dat was ook de allereerste keer ooit dat iemand in ons land Motogymkhana deed) viel ik en brak m'n versnellingspook af. 200km van huis. Daarna ben ik een keer gevallen met schouderletsel dat niet meer helemaal herstelde. Tussendoor veel krassen op de motor, afgebroken kuipdelen, en van alles. Dat alles heeft mijn enthousiasme alleen vergroot: ik moet en zal het leren.
 
Daarom heb ik een opknappertje gekocht om gymkhana mee te doen.

ik weet nu al dat ik ga vallen. In het begin ga ik rustig maar zodra het een beetje lukt moet en zal ik sneller en harder gaan als de keer ervoor.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan