Motogymkhana

Kawasaki ZX9R - vorige eigenaar is ermee gevallen en heeft hem daarna ruim een jaar buiten laten staan.

dus voor een prikkie opgehaald, accu opgeladen, nieuwe bougies erin luchtfiltertje je kent het wel.

eerst was het plan om hem alleen als circuit motor te gebruiken, toen werd het al circuit/afentoe voor op straat. Daarna werd het andersom, voornamelijk straat en afentoe op het circuit, toen ik eenmaal ingeschreven was bij de gymkhana vereniging vond mijn vrouw het niet zo'n goed idee om dit op mijn goede straat motor te oefenen (omdat ze bang is dat ik ermee ga vallen (-: ) dus toen wilde ik de zx9 strippen en een naked van maken voor gymkhana, dat werd ook niks. dus nu met kappen en flinke valdoppen word het hoofdzakelijk gymkhana en straat en afentoe op circuit. haha

eerst met clip-ons, maar in de loop der tijd wil ik er wel een recht stuur op maken.
 
dus er zit al wat schade op, wat betekend dat ik goed mijn best kan doen en het niet super erg is als ik hem eens neer leg.
 
Kawasaki ZX9Reerst met clip-ons, maar in de loop der tijd wil ik er wel een recht stuur op maken.


Ohhh nou klinkt als een plan!

Om het jezelf iets makkelijker te maken zou je de clipons misschien ietsje naar buiten kunnen zetten of flippen (rechter ondersteboven aan de linkerkant en andersom), zodat je wat minder in de knel komt met je tank bij full-lock bochten!
 
Sadbunny, een leuke motor om mee te beginnen is bijv een Honda CB1. Niet al te duur, zeer gebruiksvriendelijk en goed te hanteren. Er rijden er niet voor niets meerderen van mee in de competitie.

De mijne is inmiddels verkocht, maar ik weet er nog een te koop, die heeft al valbeugels, een aangepast stuur en een tandwielverhouding waarmee hij net even lekkerder oppakt bij het gymmen. Dus mocht je interesse hebben...


IK heb mijn CB1 te koop gezet. Klaar voor het nieuwe seizoen motogymkhana.

http://www.marktplaats.nl/a/motoren...651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=6

Gaat dit om dezelfde toevallig? Want... Ziet er best leuk uit! Nog prima te gebruiken als stadsbrommertje ook lijkt me, zo'n ding? (als alternatief vooor de FJR) Vraag me af of 'ie nog een beetje lekker meekomt op de snelweg als het moet, want dit is eigenlijk wel een erg leuk reservefietsje waar je ook nog fijn mee kunt spelen.
 
Laatst bewerkt:
Tandwielverhouding van de CB1 is 14/49. Stad en B-wegen kan prima. Snelweg zou ik overslaan. Wel prima om in 2e versnelling te gymmen. :]
 
Tandwielverhouding van de CB1 is 14/49. Stad en B-wegen kan prima. Snelweg zou ik overslaan. Wel prima om in 2e versnelling te gymmen. :]

Thanks voor de feedback. Maar ik heb weinig verstand van de motortechniek... Even als leek redenerend zou mijn hypothese zijn dat dus of het achtertandwiel groter is, of het voortandwiel kleiner, of allebei. Wat dan dus betekent dat het lichter is voor de motor om het achterwiel aan te drijven, maar het daar wel meer toeren voor moet maken. Oftewel, dat je dus een soepelere/nauwkeurigere controle hebt over de machine op lage snelheden, maar dat je een lagere topsnelheid hebt.

Klopt dat een beetje? En zo ja, wat zou je bij zo'n afstelling dan ongeveer als topsnelheid hebben? Ik bedoel, 80, 110, 140, wat? Kijk, voor het dagelijkse woonwerk, waarvoor ik meestal ergens in Amsterdam, Utrecht, Amersfoort en Rijswijk moet zijn en vaak zelfs het hele rondje moet maken op een dag, heb ik binnenkort een FJR1300-van-de-zaak, da's niet moeilijk. Maar ik zou met een Gymkhana-fiets wel graag nog net wel over de snelweg naar Almere kunnen bijvoorbeeld :) (Ik zag in de kalender dat daar Gymkhana events zijn.)
 
Laatst bewerkt:
Je redernering klopt idd.
Je topsnelheid ligt lager en hij maakt flink toeren.
Iets wat voor MG perfect is want hij pakt snel op bij lage snelheid, maar op de snelweg kom je niet veel hoger dan 100km/u.

Deze motor (het was idd dezelfde) is overigens al verkocht.
Een meer gebruikelijke tandwielverhouding voor MG (bij de CB1 dan) is trouwens 16/ 46.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag een experience gedaan in Lelystad. Was super leuk en ik heb mijn grenzen verlegd en leren verleggen.
Goede tips en lekker no nonsens. Gewoon waar het op staat. Ik heb er super veel van opgestoken.
Ik merkte op de terugweg dat ik meer "een" ben geworden met mijn motor (BMW - GS). Toch een relatief groot lomp ding waar je dus (blijkbaar) wel degelijk korte bochtjes mee kunt maken. Nu lekker toepassen en laten groeien die ervaring.

Ik zou zeggen; DOEN :)

Ik weet niet of hier ook mensen van Lelystad (deze dag) aanwezig zijn? Was een leuke dag.
 
Ik ben blij dat het een mooie dag was. Daar doen we het voor.
Volgende week begint de competitie. Dan kun je komen kijken, en na afloop zelf een rondje rijden op het wedstrijdparcours.
 
Ik ben blij dat het een mooie dag was. Daar doen we het voor.
Volgende week begint de competitie. Dan kun je komen kijken, en na afloop zelf een rondje rijden op het wedstrijdparcours.

hoe laat is de competitie ongeveer afgelopen?
 
Ik ben blij dat het een mooie dag was. Daar doen we het voor.
Volgende week begint de competitie. Dan kun je komen kijken, en na afloop zelf een rondje rijden op het wedstrijdparcours.


Heb ik jou daar ook gezien?? (ben alle namen wel een beetje kwijt hoor ;) )
 
Laatst bewerkt:
Morgen is er practice and play in Etten-Leur, en ook Experience. Je kunt ff langskomen om te kijken, of mee te doen.

Volgende week is de tweede ronde van de competitie, ook in Etten-Leur. Dat is een mooi schouwspel, de moeite waard om te komen kijken als je niet te ver weg woont. En spannend, met de top rijders die steeds professioneler worden, en nieuwelingen die prijzen winnen.
 
We zoeken altijd wel vrijwilligers om marshal of hulpmarshal te zijn. Dat zijn de scheidsrechters van de race die olv Michiel kijken of de rijders het juiste parcours rijden, het parcours juist rijden, geen pylonnen omgooien en niet met hun voet aan de grond komen. Als de frietkar er is, is gratis lunch inbegrepen.
 
Mooi. Wie zich wel aanmelden als marshal kan dat doen bij Michiel, onze opper-marshal. Onder leiding van hem en onze parcours-meester Peter kun je dan het parcours verkennen en vast bedenken waar de rijders misschien in de fout zullen gaan, zodat je daar extra op kunt letten.
 
A.s zondag is er een primeur: dan rijden er voor het eerst ooit rijders met blauwe hesjes op het parcours. De echte cracks, die hun sporen in de Motogymkhana sport hebben verdiend. Het hoogste niveau dat je kunt behalen puur met je prestaties.
 
Ik ben zondagmiddag ook even als toeschouwer met het gezin gaat kijken, erg leuk om een keer te zien. Vooral de snelle klasse is erg indrukwekkend om bezig te zien.

Nog wat foto's die ik gemaakt heb met m'n telefoon;

Foto%2030-04-17%2014%2000%2001.jpg














 
Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan