Yamaha MT-10

17240608_1246802905357467_1098742478877276564_o.jpg


deze bedoel je ? ;)
 
Wie rijdt er met een comfortzadel, en wat zijn de bevindingen....

De ervaring leert dat je het met een hard zadel op termijn langer volhoud. Een comfortzadel kan op termijn wat door gaan zitten. Ik heb gisteren in elk geval zonder een centje pijn ergens tussen de 6 en 7 uur ik het originele zadel doorgebracht met een eet pauze van een half uur en 3 (ze zuipt nogal zoals we weten) tankstops. Voor mij dus geen comfortzadel.

Ik heb van de winter Brembo sc remblokken gemonteerd. Gisteren dus voor het eerst uitgebreid kunnen testen. Er is een stevige verbetering van het remgevoel merkbaar, en volgens mij ook een verbetering van de remprestaties. Het achterwiel komt in elk geval regelmatig omhoog met remmen. Voor het echte vergelijk zou je ze naast elkaar moeten proberen.

Volgens mij heeft wimmel een comfortzadel. Ik weet wel niet of hij het origineel heeft gehad, dus of hij iets met elkaar heeft kunnen vergelijken.
 
Laatst bewerkt:
Heb je alleen de blokken vervangen, of ook de remleidingen?
Ik ben er ook nog niet over uit of ik wil wisselen van buddy. Maar mijn huidige buddy heeft veel speling. Ik kan hem bijna een centimeter heen en weer schuiven. Daar wordt ik niet vrolijk van.
 
De ervaring leert dat je het met een hard zadel op termijn langer volhoud. Een comfortzadel kan op termijn wat door gaan zitten. Ik heb gisteren in elk geval zonder een centje pijn ergens tussen de 6 en 7 uur ik het originele zadel doorgebracht met een eet pauze van een half uur en 3 (ze zuipt nogal zoals we weten) tankstops. Voor mij dus geen comfortzadel.

Ik heb van de winter Brembo sc remblokken gemonteerd. Gisteren dus voor het eerst uitgebreid kunnen testen. Er is een stevige verbetering van het remgevoel merkbaar, en volgens mij ook een verbetering van de remprestaties. Het achterwiel komt in elk geval regelmatig omhoog met remmen. Voor het echte vergelijk zou je ze naast elkaar moeten proberen.

Volgens mij heeft wimmel een comfortzadel. Ik weet wel niet of hij het origineel heeft gehad, dus of hij iets met elkaar heeft kunnen vergelijken.

[me="wimmel_1"]heeft inderdaad óók 't "Comfort" zadel er bij (en kan dus wisselen).[/me] ;)

Grootste verschil is het ontbreken van dat "bultje" tussen de berijder en de passagier, daar zit bij 't comfortzadel écht een duidelijke afscheiding tussen middels een hoogteverschil. Dat "bultje" wil je dus écht niet op terecht komen tijdens een wat ruigere rit (én dat gaat beslist een keer gebeuren). _O-
 
Laatst bewerkt:
Heb je alleen de blokken vervangen, of ook de remleidingen?
Ik ben er ook nog niet over uit of ik wil wisselen van buddy. Maar mijn huidige buddy heeft veel speling. Ik kan hem bijna een centimeter heen en weer schuiven. Daar wordt ik niet vrolijk van.

Alleen de blokken. De leidingen kan nog altijd. De blokken maken al een serieus verschil. Ik ben voor het eerst tevreden over het remgevoel (en de prestaties) van "mijn" motor, dat wil zeggen van alle motoren tot nu toe. Nu is een moderne rem ook geen vergelijk met de dingen in de jaren 80...

Mis je niet een rubber of zo. Ik kwam er van de winter achter dat een van de rubbers weg was. Die bleek ergens in een hoekje tussen frame en accu te liggen. Ik heb me een andere methode aangeleerd om het zadel erop te zetten. Dat is nogal een geklungel...

@Wimmel. Ik heb een alpinestars track broek. Die heeft een slider op de plek waar je tegen dat bultje aankomt... 😜😜, dat compenseerd.
 
Laatst bewerkt:
Goede avond, hebben sommige mt10 rijders ook een raar tikkend geluid voorin ? Ik zelf heb er last van en heb 3 andere mt10 rijders die dat ook hebben. De dealer zegt dat het injecties zijn maar de anwb beweerd iets met kleppen. Hebben jullie ook last ervan of misschien zijn jullie verder met dit probleem? Ik hoor graag jullie reactie. Mvg danny
 
Goede avond, hebben sommige mt10 rijders ook een raar tikkend geluid voorin ? Ik zelf heb er last van en heb 3 andere mt10 rijders die dat ook hebben. De dealer zegt dat het injecties zijn maar de anwb beweerd iets met kleppen. Hebben jullie ook last ervan of misschien zijn jullie verder met dit probleem? Ik hoor graag jullie reactie. Mvg danny

Ik hoor het alleen als ie koud is. Daarna verdwijnt het.....
 
Oke raar man ik hoor het van af 1500 toeren en bij 4000 toeren het meest. Maar het raren vind ik is je hoort er niemand over. maar als je mensen die een mt 10 hebben het vraagt hebben ze er ook last van.
 
'last van' 'probleem'

Ik had van het weekend een opgeblazen motorblok in mijn Mercedes Sprinter bus toen ik terug kwam van een klant in Monaco. Het halve onderblok is er uit geblazen. Daar had ik last van. Dat was een probleem.
 
Een motorfietsblok wordt sowieso niet stil. Een autoblok maakt ook een hoop herrie, maar die ligt in een kist met schuim, die hoor je niet.

En anders moet je een keer naar een RSV4 luisteren. Dan is die MT10 een naaimachine.
 
Eerst de fiets maar weer uit de stalling halen, beetje balen dat de accu al stuk was :N
Morgen komt de nieuwe accu, dus dan weer ophalen en de doos met onderdelen erop!

Daar komt dan binnenkort de grijs/fluogele seat cowl bij (zojuist besteld :P )

Dus genoeg redenen om het mooie weer te houden !

-
 
Goede avond, hebben sommige mt10 rijders ook een raar tikkend geluid voorin ? Ik zelf heb er last van en heb 3 andere mt10 rijders die dat ook hebben. De dealer zegt dat het injecties zijn maar de anwb beweerd iets met kleppen. Hebben jullie ook last ervan of misschien zijn jullie verder met dit probleem? Ik hoor graag jullie reactie. Mvg danny

Ik heb het ook gehoord , was er ook niet gecharmeerd van .
 
Hallo :] ik denk dat je de injectoren hoor die maken een tikkend geluid :Y als er wat met je kleppen is merk je dat wel
Met rijden .mis je vermogen ? en als je het niet vertrouw ff daar de dealer :] :) garantie 👍🏻.
Komt vast goed :W
 
Ik lees al tijdje mee en vroeg mij af wat jullie vinden van het verbruik + actieradius. Uit allemaal testen zie ik schrikbarende resultaten van 1 op 10 en 1 op 11 en een actieradius van 160-170km.

Nu hoeft een hypernaked natuurlijk geen superverbruik te hebben, maar dit is wel heel laag toch?
 
Ik lees al tijdje mee en vroeg mij af wat jullie vinden van het verbruik + actieradius. Uit allemaal testen zie ik schrikbarende resultaten van 1 op 10 en 1 op 11 en een actieradius van 160-170km.

Nu hoeft een hypernaked natuurlijk geen superverbruik te hebben, maar dit is wel heel laag toch?

Mijn mening is lekker belangrijk..
Als ik laag verbruik wou kocht ik wel een BMW GS ofzo..

Heb een Dorsoduro gehad en daarmee sta je om de 140km bij de pomp.

Nu moet de mijne nog binnenkomen maar het verbruik is het laatste waar ik me druk om maak bij zo'n dikke fiets!
 
Mijn mening is lekker belangrijk..
Als ik laag verbruik wou kocht ik wel een BMW GS ofzo..

Heb een Dorsoduro gehad en daarmee sta je om de 140km bij de pomp.

Nu moet de mijne nog binnenkomen maar het verbruik is het laatste waar ik me druk om maak bij zo'n dikke fiets!

Smiles per Gallon.... Érg belangrijke Info, in tegenstelling tot Miles per gallon dat zijn 8-)
 
Ik lees al tijdje mee en vroeg mij af wat jullie vinden van het verbruik + actieradius. Uit allemaal testen zie ik schrikbarende resultaten van 1 op 10 en 1 op 11 en een actieradius van 160-170km.

Nu hoeft een hypernaked natuurlijk geen superverbruik te hebben, maar dit is wel heel laag toch?

Ik heb nu gemiddeld 1:13,2 gereden. Maar dat boeit niet als je onderweg bent.
Het ophitsende geluid is fantastisch als je met de QS door de versnellingen vliegt!😜😜
 
Zijn er al mensen die zowel op de gewone als op de SP hebben gereden? Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.
 
Maandag of Dinsdag weer een leuk onderdeel op de deurmat :Y

full



Ben benieuwd!
 
Terug
Bovenaan Onderaan