Geluid verbeteren Yamaha MT-09

bstrikers

Rookie
30 jul 2023
3
0
Beste liefhebbers,

Ik heb een Yamaha MT-09 uit 2019. Buiten een paar optische upgrades is hij helemaal standaard.
Heerlijke machine. Het enige dat ik graag zou willen, is een wat steviger geluid. Ik persoonlijk vind het afbreuk doen aan het design wanneer ik een nieuwe (meestal grotere) 'kokeruitlaat' zou plaatsten. Ik vind de standaard uitlaat qua vorm en kleur mooi passen.

Zijn er mogelijkheden het geluid een hoorbare update te geven zonder vervanging van de bestaande uitlaat?
 

Bijlagen

  • FB_IMG_1690706389509~3.jpg
    FB_IMG_1690706389509~3.jpg
    33,8 KB · Weergaven: 28
Laatst bewerkt:
Je kunt ook het inlaatgeluid wat versterken met een ander luchtfilter en/of modificaties aan het luchtfilterhuis? Dat hoor je vooral zelf goed als je je gas opentrekt en is voor de omgeving minder hinderlijk dan uitlaatherrie. Stuk voordeliger ook dan een andere uitlaat.
 
Bedankt! Het hoeft voor mij inderdaad ook niet een geluid te zijn dat voor anderen als herrie overkomt.
Heb je misschien tips vwb merk/type luchtfilters of links van aanbieders die deze modificaties aanbieden voor mijn motor en goed bekend staan als het gaat om kwaliteit en het inlaatgeluid verbetering?
Alvast dank voor eventuele antwoorden
 
@bstrikers Met de exacte producten kan ik je helaas niet helpen, heb namelijk geen ervaring met de MT09. Maar er is op dit forum ongetwijfeld een topic voor dit model waar dit soort kennis wel aanwezig is :t
 
Beste liefhebbers,

Ik heb een Yamaha MT-09 uit 2019. Buiten een paar optische upgrades is hij helemaal standaard.
Heerlijke machine. Het enige dat ik graag zou willen, is een wat steviger geluid. Ik persoonlijk vind het afbreuk doen aan het design wanneer ik een nieuwe (meestal grotere) 'kokeruitlaat' zou plaatsten. Ik vind de standaard uitlaat qua vorm en kleur mooi passen.

Zijn er mogelijkheden het geluid een hoorbare update te geven zonder vervanging van de bestaande uitlaat?
Er zijn genoeg uitlaten/dempers te vinden van bijv. Akra die mooi onder de achterbrug passen. Het enige wat je bij de standaard demper kan doen lijkt mij de DB-killer eruit halen. Maar dat maakt meteen veel meer herrie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan