Remklauwen uitlijnen

Genestealer

Die hard MF'er
7 okt 2010
811
44
Gelderland
Bezig met USD gsxr1100 '91 voorvork swap op Bandit 1200 '97.

Zover ik heb ingelezen zou dit samen moeten passen met de originele remklauwen (2 pots) de Bandit velg en schrijven. Alleen 2mm sluitringen tussen de gsxr vork en remklauwen zou nodig zijn. Uiteraad wel gsxr1100 wielas gebruikt, die is wat langer.

Op het eerste gezicht lijkt het inderdaad allemaal te passen. Maar als ik de remklauwen goed in het midden positioneer van de schrijven dan heb ik aan mijn rechter kant 2x2mm sluitringen nodig en linkerkant maar 1x2mm. Het zit nu keurig in het midden maar voor mijn gevoel zou het aan beide kanten zelfde moeten zijn.

Ik heb al gekeken of ik de verkeerde spacer heb gebruikt of een heb gemist maar volgens beide manuals is de Bandit opbouw en spacer identiek aan die van de gsxr.

Wellicht dat iemand die deze swap eerder heeft gedaan mij kan vertellen dat dit zo hoort?

GSXR1100

suzuki-gsxr1100-1991-m-usa-e03-front-wheel_big3IMG00904668_b400.gif


GSF1200

suzuki-gsf1200s-bandit-1997-v-usa-e03-front-wheel-gsf1200svswsxsy_big3IMG00893410_1551.gif
 
Laatst bewerkt:
+1
Eerst je wiel in het midden zetten met de juiste spacers en vandaar klauwen centreren.
Ringetje meer of minder is niet zo interessant :)

Ik heb juist deze USD gepakt omdat je dan geen extra/andere spacers zou hoeven te gebruiken. Vandaar dat het mij verbaasde. Ik ben ook wel benieuwd wat Loki bedoeld met eventuele spanning op USD al heb ik wel mijn vermoedens.

Zal het inderdaad op gaan meten maar vraag mij af waardoor het verschil, die er niet zou moeten zijn, komt.

Hoopte er stiekem op dat iemand reageert die dezelfde bouw heeft gedaan al ben ik al blij met de antwoorden die ik nu al krijg.

Meten meten meten, je ontkomt er toch niet aan.
 
Laatst bewerkt:
zet je wiel er losjes in en meet dan door de gaten van de remklauwbevestiging met een schuifmaat tot tegen je schijf, schuif het wiel net zolang tot deze maten aan beide kanten gelijk zijn maximaal verschil 0,2 mm.
neem een te korte spacer en meet nu de kier op die overblijft, tel dat op bij de gebruikte spacer en je hebt de juiste maat en je wiel staat in het midden. dan ga je met de remklauwen aan de slag.
sucses.
ps. gebruik geen sluitringen die zijn niet zo vlak.
 
zet je wiel er losjes in en meet dan door de gaten van de remklauwbevestiging met een schuifmaat tot tegen je schijf, schuif het wiel net zolang tot deze maten aan beide kanten gelijk zijn maximaal verschil 0,2 mm.
neem een te korte spacer en meet nu de kier op die overblijft, tel dat op bij de gebruikte spacer en je hebt de juiste maat en je wiel staat in het midden. dan ga je met de remklauwen aan de slag.
sucses.
ps. gebruik geen sluitringen die zijn niet zo vlak.

Met een wiel er los in krijg je nooit de juiste maten, als je het wiel dan vast draait is de kans heel groot dat alles net anders is.
 
Heb je wat meer informatie hierover?

Vandaag de boel losgehaald om e.e.a in te vetten, verschil blijft.

Bij het monteren van de as kan het dikke deel de vorkpoot iets mee trekken. Vet op de juiste plekken helpt, heb je allicht geprobeerd. En een paar keer goed in de veren duwen. De buitenpoten zouden dan de binnenpoten recht moeten zetten.

Mooiste is alles opmeten, maar de meeste schuifmaten zijn te kort.
 
Terug
Bovenaan Onderaan