Remklauwen

xcorpio

MF'er
2 apr 2013
40
6
Bilzen
Eerst remklauw achter helemaal moeten reviseren , pinnen moeten door slijpen om de blokken er uit te krijgen.
Vandaag aan de voorste begonnen 1 kant ging vrij goed.
Aan de andere kant is deze stuk gedraaid en niet meer los te krijgen.
Achter dat stukje zit de pen waarmee de blokken vast zitten.
De schroefjes van het remolie reservoir ook al moeten uitboren.
Maar wat zal hier de beste optie zijn.
 

Bijlagen

  • IMG_1928.jpeg
    IMG_1928.jpeg
    121,9 KB · Weergaven: 1
  • IMG_1926.jpeg
    IMG_1926.jpeg
    121,9 KB · Weergaven: 1
Niet passend gereedschap sloopt alles .
Maar ben er al achter is dus Nissin twee zuigerremklauw waar dat dopje in zit .
Niet het merk wat ik als remklauw wil net als die tocico shit
Ik heb brembo,nissin en tokico.
Nissin 4 zuigers radiaal zijn de beste,dan de 4 zuiger brembo's ,en dan de 4 zuiger tokico's
Laat dat gelijk jong naar oud zijn.
Bij goed onderhoud remt elke klauw als een malle..
 
Volgens mij ruil je de motor in tegen de tijd dat de remblokken versleten zijn O-) :+
35 jaar,35 motoren🤔
Ik doe meestal een jaar of 3 met een motor, maar soms ook wel 6 jaar en ook dan is er nog geen corrosie. Bij mijn huidige motor van 3 jaar oud heb ik de voorremschijven al vernieuwd en de klauwen schoongemaakt. Er zat echter niets vast.
 
Met kleine schroevendraaier en hammen er uit gekregen, en meteen nieuwe besteld.
Moet daar ver op en op de bouten waar de klauw mee vast zit.
De ene zegt wel en andere zeggen weer nergens vet op.

het gaat in mijn geval om susuki bandit 600
Ik heb van mijn Bandit 1200 ook de pen er uit moeten tikken. Ik heb toen met een klein boortje het blinde gat doorboord zodat ik de pen er met een.doorslsg uit kon slaan. Ik heb de pen terug gezet met een klein beetje kopervet. Vooral omdat ik een gaatje had geboord.
 
Met kleine schroevendraaier en hammen er uit gekregen, en meteen nieuwe besteld.
Moet daar vet op en op de bouten waar de klauw mee vast zit.
De ene zegt wel en andere zeggen weer nergens vet op.

het gaat in mijn geval om susuki bandit 600
Nee volgens mr Suzuki .
Op borgkap en pin gebruik ik wat keramisch vet. Gaan tot nu toe altijd los.
Als de motor alleen bij droog weer buiten komt hoeft er daar niets op.🤷🏻‍♂️
F1223641-77EE-41AB-9045-3364C384C01B.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Nee volgens mr Suzuki .
Op borgkap en pin gebruik ik wat keramisch vet. Gaan tot nu toe altijd los.
Als de motor alleen bij droog weer buiten komt hoeft er daar niets op.🤷🏻‍♂️
Ik heb met deze klauwen ook al meerdere keren problemen gehad bij oudere motoren die slecht onderhouden zijn.
Nu koop ik al jaren jonge gebruikte,en één van de 1e zaken die ik doe is die borgpin + plaatje eruit halen en goed invetten met keramisch of kopervet.
Sindsdien nooit problemen meer mee gehad om ze los te krijgen.
 
Ik heb van mijn Bandit 1200 ook de pen er uit moeten tikken. Ik heb toen met een klein boortje het blinde gat doorboord zodat ik de pen er met een.doorslsg uit kon slaan. Ik heb de pen terug gezet met een klein beetje kopervet. Vooral omdat ik een gaatje had geboord.
Ik heb er twee nieuw ingezet met inbus nu.
En wat ceramisch vet op gedaan.
 
Ik heb met deze klauwen ook al meerdere keren problemen gehad bij oudere motoren die slecht onderhouden zijn.
Nu koop ik al jaren jonge gebruikte,en één van de 1e zaken die ik doe is die borgpin + plaatje eruit halen en goed invetten met keramisch of kopervet.
Sindsdien nooit problemen meer mee gehad om ze los te krijgen.
Prvetief met een puntig tangetje de rempinnen ronddraaien is een aanrader (bij mijn Brembo)
 
Terug
Bovenaan Onderaan