Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
ik was te rap. aan de pennen van de blokken niks, aan de pennen van de klauwen wel natuurlijk.Ik wilde het heel snel eens zijn me @Janbros , maar wellicht bedoelen we verschillende dingen met glijpennen.
Je hebt pennen waar je de blokken mee borgt (die glijden daar tevens op), deze gaan droog er in.
Je hebt de glijpennen die in de rubbers zitten van de zwevende klauwen.
Volgens het WPHB van de GSX-F moeten die gesmeerd worden met siliconenvet. Tot nu toe altijd goed gegaan.
Een eikeltje van een monteur had in het verleden de pennen van m'n transalp met koperslip ingevet (voor ik hem had)... één grote aangekoekte roestbende. Ik kwam er achter omdat één remblok op was en de ander nog zo goed als nieuw omdat hij dus niet meer gleed.
Dat dus doen ik ook , kopervet gewoon, maar zodra daar teveel van opgaat dan ligt dat later ergens anders, achterkant blokken en waar die op glijt en beetje op het schroefdraad van de pen , anders rot ie vast.Omdat de pennen van de remblokken vaak roestig zijn schuur ik ze even glad in de draaibank en doe er een heel klein beetje keramisch of kopervet op tegen het opnieuw roesten.
SensilubeRubbervet
Opzwellen is inderdaad het risico als je het met het verkeerde vet insmeert.Let wel op welk vet je daarvoor gebruikt,
Ik had de glijpennen van de SP1 ingesmeerd met dat kopervet (ben de naam even kwijt) en het
harmonicarubber zwol na enkele dagen verschrikkelijk op.
Hoe kan iets roesten als er kopervet op zit?Ik wilde het heel snel eens zijn me @Janbros , maar wellicht bedoelen we verschillende dingen met glijpennen.
Je hebt pennen waar je de blokken mee borgt (die glijden daar tevens op), deze gaan droog er in.
Je hebt de glijpennen die in de rubbers zitten van de zwevende klauwen.
Volgens het WPHB van de GSX-F moeten die gesmeerd worden met siliconenvet. Tot nu toe altijd goed gegaan.
Een eikeltje van een monteur had in het verleden de pennen van m'n transalp met koperslip ingevet (voor ik hem had)... één grote aangekoekte roestbende. Ik kwam er achter omdat één remblok op was en de ander nog zo goed als nieuw omdat hij dus niet meer gleed.
Wat is het verband tussen ATE vet (bestemd voor remcilinders) en ongelijk afslijten?Opzwellen is inderdaad het risico als je het met het verkeerde vet insmeert.
Siliconenvet werkt goed. Staat ook voorgeschreven in de boeken.
M'n autogarage had ze na een revisie ingesmeerd met ATE vet. Ja dat was dus na een paar jaar één grote ongelijk afgesleten bende.
Men had de glijpennen gesmeerd met ATE vet ("remmenvet"). Dit droogte uit waardoor de glijpennen vast gingen zitten en de boel ongelijk is gaan slijten.Wat is het verband tussen ATE vet (bestemd voor remcilinders) en ongelijk afslijten?
Zeg het maarHoe kan iets roesten als er kopervet op zit?
Nooit last van gehadLet wel op welk vet je daarvoor gebruikt,
Ik had de glijpennen van de SP1 ingesmeerd met dat kopervet (ben de naam even kwijt) en het
harmonicarubber zwol na enkele dagen verschrikkelijk op.
Als er verschillende metalen met elkaar in contact komen, galvanische corrosie.Hoe kan iets roesten als er kopervet op zit?
Daarom alleen al geen kopervet meer. Keramisch vet. Of andere juiste soortAls er verschillende metalen met elkaar in contact komen, galvanische corrosie.
Galvanische Corrosie - Vandervelde Protection