kleppen deksel liften lukt niet

Arghoslent

Die hard MF'er
21 mei 2005
713
0
Hoogvliet
Hoi,

Probeerde net mn kleppen deksel eraf te halen, volgens de haynes manual kan ik de carbs laten zitten.
echter heb ik niet genoeg ruimte om het deksel te liften. Loopt vast tegen de bracket waar de gaskabel in zit.

ik kan die bracket niet los krijgen met het gereedschap wat ik tot mn beschikking heb.
bijna geen ruimte om iets tussen te zetten en los te schroeven

hoopte eigenlijk ook dat ik de carbs kon laten voor wat het was

iemand ideeen?

foto1.jpg
 
Yzf750? In principe moet je het deksel er zo af kunnen tillen zodra je die 8 bouten los hebt. Er zit vaak wat vloeibare pakking tussen de rubberen pakking die er tussen zit, dus het kan zijn dat ie een beetje kleeft. Maar met een beetje wrikken moet het volgens mij lukken zonder de carbs los te halen als je hem aan de carb kant als eerste omhoog lift.

Maar je carbs even loshalen is ook geen enorme klus hoor, die kun je zo weer terug drukken.
 
Volgens mij kun je alles in een geheel loshalen (is tenminste bij de FZR, voorloper van de yzf, zo) . De slangen zou ik gewoon laten zitten als dat kan.

Ff de carbs heen en weer wrikken/trekken tot ze los komen, dan je kleppending doen en als je klaar bent druk je ze er weer in terug
 
toch zou ik liever het bracket los maken :)

Ook daarvoor moet je meestal de carburateurs eraf halen. Soms is de ruimte tussen de carburateurs zelfs zo klein dat je ze eerst moet splitsen voor je dat beugeltje los kan halen.

Maar het is een beetje een non issue. Er zijn weinig fietsen waar je niet met een verlengstuk en evt een kniestukje de klemmen van de inlaatrubbers losgedraaid krijgt zonder de halve motor te slopen. Klemmen los, carburateurs uit de rubbers trekken en je hebt zat ruimte. Aka goede voorbereiding. Het is geen oliewissel.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Probeerde net mn kleppen deksel eraf te halen, volgens de haynes manual kan ik de carbs laten zitten.
echter heb ik niet genoeg ruimte om het deksel te liften. Loopt vast tegen de bracket waar de gaskabel in zit.

ik kan die bracket niet los krijgen met het gereedschap wat ik tot mn beschikking heb.

bijna geen ruimte om iets tussen te zetten en los te schroeven

hoopte eigenlijk ook dat ik de carbs kon laten voor wat het was

iemand ideeen?


[afbeelding]

Ja. Gereedschap regelen waarmee je dat wel kan.
 
Het kan zo zijn dat het de bedoeling is om de radiator los te maken van zijn beugels, zodat je deze lager kan hangen (met de waterslangen aangesloten). het kleppendeksel kan vervolgens via de voorkant weg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan