Triumph Tiger 800 en 800XC deel 4

Net besteld, de zwarte Puig! Is dit een beetje zelf te monteren? Gewoon de originele bouten gebruiken, geen breekwerk lijkt me? Het schijnt dat je de Puig kunt stellen, maar als hij maar mooi langs mijn navi-steun loopt, is het goed.


Monteren is prima zelf te doen.
Bij mij waren de onderste gaten in het scherm wat ruim, op hogere snelheid werden de rubbers uit de gaten getrokken en lag het scherm plat.
Met twee sluitringen zit e.e.a. nu ook op snelheid goed vast.

Succes met monteren, het is om te rijden een fijn scherm t.o.v. het originele.

Groet,

Hans
 
Wel een mooi ruitje hoor! Toch maar bestellen denk ik..
Ik nam vandaag een rotonde en kwam met de linkerstep aan de grond? Kan ik mijn Tiger niet zo plat gooien of kan ik iets stellen?


Dat komt bij een rotonde wel vaker voor. In het begin schrik je daar even van. Was in van mijn BB ook niet gewend. Die had ik overigens van achter iets opgehoogd.
Je kan er volgens mij niets aan stellen. We kan je een iets andere maat "veerarm" (heb even geen beter woord) monteren. Daar heb ik op het forum wel foto's van gezien.

Normaal heb ik er bij "gewone" bochten geen last van.

Groet,

Hans
 
Zit je dan niet ver op de limiet van de banden?
Of is dat een van de verschillen tussen een XC en XR?
 
Heb inmiddels ook 2x H4 besteld bij AFS.
Zal van de week of zo wel binnenkomen.
Montage ging eenvoudig of heb je nog wat moeten aanpassen?

Groet,

Hans

Mijn vaste garage voor onderhoud heeft ze voor niks erop gezet! Past allemaal net achter de kap zoals ik begreep van de monteur. Enige dat nu nog " geel " is, is het stadslichtje..Maar wel mooi om het contrast te zien tussen de 2 kleuren zo, haha!
 
Mijn vaste garage voor onderhoud heeft ze voor niks erop gezet! Past allemaal net achter de kap zoals ik begreep van de monteur. Enige dat nu nog " geel " is, is het stadslichtje..Maar wel mooi om het contrast te zien tussen de 2 kleuren zo, haha!
Foto'tje? :) En welke H4 set heb je erin laten zetten?
 
Foto'tje? :) En welke H4 set heb je erin laten zetten?

Ik heb wel dat setje van 99,- erin laten zetten. Ziet er allemaal goed uit en komt in goede/degelijke verpakking! Kleuren zijn nu identiek!


10rk2ab.jpg
 
Laatst bewerkt:
Puig scherm binnen! Ik had net origineel ruitje eraf, maar dan past de Puig nog niet? Komt ie aan de bevestiging waar ook de mistlampen zitten nu? Of moet ik beugels overzetten? Leuke handleiding erbij, maar Nederlands, ho maar....
 
Je moet de originele beugels gewoon laten zitten, alleen het origineel scherm verwijderen.
Op de achterste beugel, waar ook de mistlampen onderaan aan vastzitten, komt bovenaan de extra Puig beugels (l+R) waarmee je het scherm kan verstellen (met gleuf en draaiknop).
Je moet ook de voorgemonteerde schroeven op het Puigscherm vervangen door de OEM Triumph bouten van het originele scherm.

Het getekende schema spreekt toch voor zichzelf?

http://files.bs-motoparts.eu/dokumente/anleitungen/puig/cockpitverkleidungen/5652.pdf
 
Laatst bewerkt:
Je moet de originele beugels gewoon laten zitten, alleen het origineel scherm verwijderen.
Op de achterste beugel, waar ook de mistlampen onderaan aan vastzitten, komt bovenaan de extra Puig beugels (l+R) waarmee je het scherm kan verstellen (met gleuf en draaiknop).
Je moet ook de voorgemonteerde schroeven op het Puigscherm vervangen door de OEM Triumph bouten van het originele scherm.

Het getekende schema spreekt toch voor zichzelf?

http://files.bs-motoparts.eu/dokumente/anleitungen/puig/cockpitverkleidungen/5652.pdf

Hij zit erop! ik krijg alleen 1 bout links onder niet goed vast. Kan ik even lastig bij met het gereedschap dat ik voor handen heb. Ik heb hem zo gesteld, dat ik mijn Navi net uit de houder kan klikken, zonder dat hij tegen het scherm aankomt. Als je hem naar boven eruit haalt, snap je?

Er zaten maar 2 voorgemonteerde bouten op het Puig scherm, die bovenin. Alle onderste heb ik uit het originele scherm gehaald en overgezet. De 2 bovenste zijn ook nog eens zwart en vind ik mooier, haha.

Eerstvolgende keer als ik bij een motorzaak ben, vraag ik wel of ze even die bout kunnen vastdraaien met goed gereedschap.
 
Laatst bewerkt:
Ivm het puig scherm, ik had gevraagd bij Motea of het scherm past op een XRT, ik kreeg antwoord dat dit niet zou passen ??? Ervaring ?
 
Er is geen gps rail. Er zit gewoon het standaard scherm op, dat weliswaar verstelbaar is. Misschien dat het daarom niet past.
 
Je kan het Triumph verstelbaar scherm ook op een XR zetten volgens de site.
Dus kan je het er ook afhalen bij een XRT, en is de rest hetzelfde.
't Zou me ten zeerste verbazen als het niet kan.

Maar net als Motea weiger ik elke verantwoordelijkheid ;)

Ik zie net dat je bij Triumph ook een 'verstelset' kan krijgen voor het standaard scherm.
 
Wat betreft die H4 led vervangers:
1. Werkt dat op de 800 met de originele spiegels zonder tegenliggers te verblinden? (bij een auto mag het niet omdat de halogeenspiegels niet zijn aangepast aan LED straling).
2. Om je H4 te vervangen leggen jullie de accu dan af? (staat zo in de handleiding maar vraag me af waarom want de lichtstroom wordt toch onderbroken bij contact af?).
 
Ik heb het laten doen, maar ze hadden er aardig snel in...Wel even de lampen af laten stellen en het gaat prima zo! Even een piccie van de Tiger met de laatste mods: Demper, mistlampen en Puig scherm.

29g29hs.jpg
 
Hallo tijgerrijders,
Sinds kort rijdt ik deze stoere en kleurige Tijger 800X, waaraan we afgelopen winter gesleuteld hebben.
full

Planning is om dit jaar ook eens wat offroad "light" te gaan rijden. :] Week of 2 terug eerste testrit gedaan door Brabantse bos, viel niet mee. Was route met veel blubber, los zand, dikke boomstronken waarachter je bleef hangen en heeeeel smalle paadjes, heuvel op en af, wel spannend! Jee daar krijg je het wel warm van... :$ Zondag a.s mee met de MF allroad rit van Detox, gaan er hier nog meer met deze rit mee?
 
Laatst bewerkt:
Ik denk eraan om mijn Puig Scherm weer eraf te halen. Ik vind het geheel toch te donker worden zo. Wou juist alles zwart aan de motor, maar toch..Ik heb er 1 rit mee gemaakt afgelopen weekend, dus het scherm is nog gewoon als nieuw. Heb originele verpakking etc, alles er nog bij, ook de bon voor garantie.

PM maar voor interesse. Ik kijk eerst hier, gun het een andere liefhebber, maar anders gaat hij ook op MP. Verzenden met track ent trace, uiteraard geen probleem!
 
Hallo tijgerrijders,
Sinds kort rijdt ik deze stoere en kleurige Tijger 800X, waaraan we afgelopen winter gesleuteld hebben.
[afbeelding]
Planning is om dit jaar ook eens wat offroad "light" te gaan rijden. :] Week of 2 terug eerste testrit gedaan door Brabantse bos, viel niet mee. Was route met veel blubber, los zand, dikke boomstronken waarachter je bleef hangen en heeeeel smalle paadjes, heuvel op en af, wel spannend! Jee daar krijg je het wel warm van... :$ Zondag a.s mee met de MF allroad rit van Detox, gaan er hier nog meer met deze rit mee?

Ik ben er zondag ook bij! Jij valt wel op met die kleuren, dus zal je daar wel zien vermoed ik :P
 
Ik denk eraan om mijn Puig Scherm weer eraf te halen. Ik vind het geheel toch te donker worden zo. Wou juist alles zwart aan de motor, maar toch..Ik heb er 1 rit mee gemaakt afgelopen weekend, dus het scherm is nog gewoon als nieuw. Heb originele verpakking etc, alles er nog bij, ook de bon voor garantie.

PM maar voor interesse. Ik kijk eerst hier, gun het een andere liefhebber, maar anders gaat hij ook op MP. Verzenden met track ent trace, uiteraard geen probleem!
Het is inderdaad wel een flink scherm en in het zwart valt hij extra op. Ik heb al een verhoogd ruitje, dus mij maak je er niet blij mee. Succes met de verkoop!
 
Het is inderdaad wel een flink scherm en in het zwart valt hij extra op. Ik heb al een verhoogd ruitje, dus mij maak je er niet blij mee. Succes met de verkoop!

Gaat niet zo zeer om het formaat. Rijdt wel heel goed moet ik zeggen. Iemand die hem met korting wil kopen, altijd interessant natuurlijk...
 
Zijn er anderen met een Touratech zadel? Ik heb afgelopen week een Driride comfort seat gemonteerd. Het zit geweldig, maar de pasvorm is dramatisch. Er zit een kier van ruim 2 cm tussen zadel en tank. Iemand suggesties?
v7tmdf.jpg
 
Zijn er anderen met een Touratech zadel? Ik heb afgelopen week een Driride comfort seat gemonteerd. Het zit geweldig, maar de pasvorm is dramatisch. Er zit een kier van ruim 2 cm tussen zadel en tank. Iemand suggesties?
[afbeelding]

Is hij niet in hoogte verstelbaar, net zoals het originele zadel, en dat hij nu in de laagste stand staat?
 
Terug
Bovenaan Onderaan