Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dat klopt, dat is één van de redenen waarom ik twijfel. Ik vraag me wel af of je overdag eerder/beter gezien wordt met die LEDs dan met goede halogeen lampen..Lekker kortaf....
Maar aan de ene kant, kan je een prijskaartje plakken op je zichtbaarheid in het verkeer? Niet alleen jij moet wat kunnen zien door je lampen, ook anderen zien jou....
De huidige lampen doen het vanaf fabriek nu denk ik, dat is bijna 4 jaar/25k km. Ik denk eerlijk gezegd niet dat ik er nog 4 jaar mee ga rijden. Maar ik kan ze er dan natuurlijk ook altijd uithalen en in m'n nieuwe motor doen (als dat past tenminste).Levensduur is ontzettend veel langer dan halogeen
aan de andere kant, de prijs....
Wat zou je kiezen als geld geen rol speelde/ als ze even duur waren? Dan zou ik voor de LEDs gaan, en het prijsverschil is " maar" 100 euro dus ook weet niet wereld schokkend lijkt me?
Klopt, direct vervangen is dan wellicht overbodig. Maar ik koop er wel 2, scheelt verzendkosten als de andere eens stuk gaat, en vaak zijn ze als 'duopak' goedkoper (in het geval van halogeen). Wanneer ik ze vervang door LED vervang ik ze sowieso allebei, ziet er niet uit om één LED en één halogeen te hebben.dus ik wil ze allebei vervangen.
Dat is toch voor niets nodig.
Mijn linker H4 lampje heeft na 3jaar/35K de geest gegeven.
Mijn rechter brandt nog steeds op 37K.
Ik heb naast een binnenband en een set remblokken altijd een reserve H4 lampje mee (kost 2 keer niks). Je hebt niet eens gereedschap nodig om het te vervangen.
Dat ligt natuurlijk ook aan de afstelling van de lampen. Als ze goed afgesteld zijn dan hebben tegenliggers geen last van mijn lampenWat die zichtbaarheid betreft: Ik rij dagelijks in het donker. Gewoon mistlampen aan.
Wie U dan nog niet gezien heeft moet dringend van de weg.
Heb ook even over die LED's gedacht. Het is een hobby als een ander en een optie als een ander waar ieder mee moet doen wat hij graag doet.
Maar dat ze langer meegaan is geen doorslaggevend argument (ze kosten ook tig meer).
En een tegenligger die U met H4 niet ziet gaat U ook niet opmerken met LED.
En bij 7000 lumen krijg je alleen maar geagiteerde tegenliggers die denken dat je constant met je grootlichten rijdt. En gefustreerde autobestuurders zijn er al genoeg.
Op zich is 100 € verschil op een motor idd geen wereldschokkend gebeuren. Maar voor een simpel lampke dan weer wel. Perceptie dus.
Idd maar daarom moet je ze nog niet beiden mee nemen.Maar ik koop er wel 2
Grootlichten gebruiken? Zijn ook standaard hoor.Met de LED zal je zelf wel beter zien op een onverlichte weg.
Het laatste model mistlampen voor de Tiger 800 is ook al LED.Dus wie weet op de nieuwe tiger?
Doen we. Spijtig genoeg evolueren de prijzen van Triumph de laatste jaren ook richting BMW.Je kan natuurlijk ook wachten op een nieuw model
Jammer, zat ik denk net achter een bakkie koffie op een bankje, of was een rondje wandelen en me vergapen aan al die mooie brommers die er stonden! Het was idd een hele leuke rit, iets uitdagender (zandbak ) dan verwacht Maar heerlijkHoi wij hebben een erg leuke rit gereden zondag.
Waar waren jullie? Wij reden het eerst weg.
Overigens heb ik de tiger met de leuke kleurtjes wel gezien,maar niemand erbij.
Tsja, veel ledlampen op de markt zijn van alie bami kwaliteit.( De led's waar mensen wel heel tevreden over zijn zitten in het hogere segment.) Het lichtbeeld van goedkope lampen is vaak ook veel slechter (veel strooilicht).
Je koopt ze toch om meer te zien/op te vallen en niet om te verblinden? Kwaliteit heeft zijn prijs. Ontwikkelen van een goed product is nou eenmaal duurder als kopiëren.
Cyclops heeft zich al bewezen en geeft goede garantie. Bovendien hoef je als er iets stuk gaat niet gelijk de hele set te vervangen maar alleen het defecte onderdeel. Dit heb ik nog nergens anders gezien. (en nee ik heb geen aandelen bij cyclops )
Ik ben er opzich wel tevreden mee, maar ik vind nieuwe dingen (LED) ook wel leuk. Alleen is dat het nu nog niet waard voor mij op dit moment, heb ik beslotenHeel simpel gezegd: Ben je tevreden met de originele lampen. Lekker laten zitten.
Wil je meer? Investeer dan in goede led lampen en gooi je geld niet weg door van die China meuk te kopen. (is ook vaak niet goedgekeurd dus strafbaar!)
P.S.: Je kan natuurlijk ook wachten op een nieuw model. Meerdere motorfabrikanten gaan al over op standaard led. ( b.v. bmw en ktm.) Dus wie weet op de nieuwe tiger?
goedenavond heren
ik ben al een tijdje op zoek naar een fiets om te toeren en voor woon/werk.
de triumph tiger 800 lijkt me aan alle kanten te passen en rijd me ook naar de zin.
het enige is dat google zoekacties veel hits opleveren over bak problemen (brekende veertjes en pennetjes?)
ik ben niet op zoek naar een nieuwe dus ik vroeg me af of jullie een (liefst ongekleurd )mening
konden geven over de betrouwbaarheid van triumph en met name de tiger 800 en over eventuele (bak)problemen en welke bouwjaren te mijden eventueel?
ik weet ook wel dat als je googled op een merk je nooit meer een motor koopt maar het kan geen kwaad wat research te doen vooraf lijkt me.
ik rijd nu ruim 30 jaar motor een (op 1 ramp bmw na) enkel japanners.
reacties zijn welkom.. en bvd...
goedenavond heren
ik ben al een tijdje op zoek naar een fiets om te toeren en voor woon/werk.
de triumph tiger 800 lijkt me aan alle kanten te passen en rijd me ook naar de zin.
het enige is dat google zoekacties veel hits opleveren over bak problemen (brekende veertjes en pennetjes?)
ik ben niet op zoek naar een nieuwe dus ik vroeg me af of jullie een (liefst ongekleurd )mening
konden geven over de betrouwbaarheid van triumph en met name de tiger 800 en over eventuele (bak)problemen en welke bouwjaren te mijden eventueel?
ik weet ook wel dat als je googled op een merk je nooit meer een motor koopt maar het kan geen kwaad wat research te doen vooraf lijkt me.
ik rijd nu ruim 30 jaar motor een (op 1 ramp bmw na) enkel japanners.
reacties zijn welkom.. en bvd...
Ik weet niet hoe het in NL zit maar in B is een nieuwe motor (als je het degressieve systeem gebruikt) op drie jaar totaal afgeschreven hoor. Op een tweedehandsmotor is het degressieve afschrijfsysteem niet toegelaten.Na 2-3 jaar zit ik alweer rond te kijken naar een andere.
Nope. De stappenmotor is wel een zwak punt op de 800 maar zeer gemakkelijk zelf te verhelpen met een bus remmenreiniger (die je offroad dus steeds bij moet hebben).dan is de stappenmotor wellicht een 'notoir' probleem voor je
Ik weet niet hoe het in NL zit maar in B is een nieuwe motor (als je het degressieve systeem gebruikt) op drie jaar totaal afgeschreven hoor. Op een tweedehandsmotor is het degressieve afschrijfsysteem niet toegelaten.
Neen hoor gewoon als particulier bij gebruik woon/werkverkeer. Door een "foutje" in de belastingswetgeving mag je je motor en aanverwanten 100% aftrekken (een auto slechts forfaitair 0.15 cent/km, maar dat doet bijna niemand omdat je dan niet aan je toegekende forfaitair bedrag geraakt).Dat is dan waarschijnlijk als je de motor als bedrijf koopt, of in ieder geval op de balans van een bedrijf zet?
.En dat is bij een nieuwe motor na 3 jaar meestal meer dan bij een motor die al een paar jaar oud is.
Ik rij al 37.000 Km met een MY 2014 Tiger 800, zonder enig probleem (nou ja 1 halogeenlichtje stuk na 3 jaar). Het enige wat vervangen is zijn de oem banden (na 20.000 km) en een kettingset.
We rijden al 8.000 Km met een MY 2015 Street Triple zonder enig probleem.
1 onderhoud gehad.
Het valt dus wel mee inzake betrouwbaarheid.
Veel collega's rijden
Ik zit er niet lekker op en het ruikt en smaakt net iets te veel naar plastic (persoonlijke mening).
De Street is gewoon een goedweerhobbyfiets en slecht voor het hart. De 2006 T100 een summertimehereaiemgirlsfiets (en eigenlijk een strijkijzer om mee te rijden).
De 800 een 7/7 24/24 allweather/allroad vriend waar en wanneer je overal mee kan komen zonder dat ie je in de steek laat.
Helemaal mee eens.Een echte allround motorfiets met een subliem motorblok,waar je op straat echt mee kunt gummen,maar ook wat licht offroad mee kan doen.
Ook niet onbelangrijk het brandstofverbruik is prima tussen 1:20 =gummen met de mc en 1:23 = vlot toeren (2015 xrx)
En na dik 19000 km nog geen enkel probleem gehad.
Neen hoor gewoon als particulier bij gebruik woon/werkverkeer. Door een "foutje" in de belastingswetgeving mag je je motor en aanverwanten 100% aftrekken (een auto slechts forfaitair 0.15 cent/km, maar dat doet bijna niemand omdat je dan niet aan je toegekende forfaitair bedrag geraakt).
Een nieuwe motor op min. 5 jaar* en een 2de hands op min. drie jaar. Motorkleding op drie jaar.
Jaarlijkse kosten (verzekering, taksen, bijscholing, banden, onderhoud, benzine**...) 100% per jaar.
* Volgens progressieve methode is dat dus 5Y x 20% van de aankoopprijs maar als je (alleen nieuw) degressief aftrekt mag je Y1 en Y2 telkens 40% aftrekken zodat hij meestal na 3 jaar volledig is afgeschreven (want de overschot is dan meestal kleiner dan de jaarlijkse forfaitaire aftrek (voor wie geen kosten bewijst).
** Hiervoor gebruiken ze dan ook nog eens de officiële brandstofprijzen (berekend over een gemiddelde van één jaar of 2 x 6 maanden) die je in de praktijk nergens betaald.
Hoe lager je loon, hoe voordeliger je motor in de belastingaangifte.
Daarom zeg ik ook meestal, is niet voor alle modellen gelijk inderdaad.
Hangt van het merk af. Niet alle motoren (merken) hebben een even hoge inruilwaarde.
Klopt, maar dat ga ik dus juist niet doen. Ik houd van een beetje afwisseling in m'n voertuigenEn is eerder "psychologisch" dan economisch. Je moet dan ook de investering van de nieuwe motor terug bijrekenen gezien niemand anders (de staat bv.) bijdraagt aan de afschrijving. Blijf je met je motor (zonder al te hoge kosten) jaren rijden rij je na de afschrijving eigenlijk bijna "gratis".
Hoe licht of zwaar ie kan heeft meer met het type banden en de berijder dan met de motor zelf te maken .maar ook wat licht offroad mee kan doen.