VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 14

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blijkbaar is er meer aan de hand dan alleen het relais. Vandaag stond ik weer stil maar lag het niet aan de benzine.

Even de pickups doorgemeten en nu blijkt er (weer) 1 stuk. Een paar maanden geleden heb ik er een nieuwe set ingezet omdat er 1 van het beugeltje was afgebroken.

De tweedehands set die ik er toen in heb gezet was blijkbaar al niet helemaal goed.

Heb je toevallig ook nog een pickup set liggen? Destijds had je het over verschillende types, is dat op deze foto te zien?
Of is het een beter idee ze gewoon een keer nieuw te kopen?

Het gaat hier om een VF 750 F uit '85.

Als ik de onderdelen ergens kan ophalen zou dat top zijn! Vrijdag ga ik wederom naar de eifel dus ik probeer er alles aan te doen om voor die tijd weer de weg op te kunnen :)
 
Laatst bewerkt:
Supervaags je hebt gelijk het is ook wel zonde, maar ik moest wel hij nam te veel ruimte in, de kuip zelf was wel netjes, de kuipruit zat een scheur in, de aanbouw kuipdelen langs het blok daar was de linker kapot geweest en slecht gerepareerd.

De motor vind ik zonder kuip veel mooier, het blok komt nu veel beter tot zijn recht, ook neemt hij minder plaats in, alleen die kuip lag me nog in de weg, dus vanmiddag de koe bij de horens gevat en weg ermee, nu is er ook geen weg meer terug.

Als het goed is krijg ik deze week de benodigde onderdelen binnen, het enigste wat ik nog nodig heb is de koplamp, vermoedelijk past de magna lamp ook wel, maar dat weet ik niet zeker.
 
Laatst bewerkt:
Ik moet voor de zekerheid even kijken maar volgens mij heb ik wel een aantal pickup setjes met beugels en al in het V4 rescue centre.. De pickups zijn voor alle jaren gelijk, alleen de lengte van de magneten op de startkoppeling zijn gewijzigd. Daartoe is er ook een verschil in CDI units.. Maar de pickups en houders zijn hetzelfde...
 
Alleen de starkoppeling is anders.. Dus de startkoppeling bepaalt welke ontstekingskastjes je moet hebben..
85 is meestal met blauwe label.. 83 en 84 hebben gele en rode labels op CDI (TAI) units..

Maakt niet uit.. De Pickups hebben dezelfde specs..

Ik heb net gekeken en heb nog 5 sets met beugels.. Neem 1 van je oude pickups mee en er valt vast wat van te maken.. Ik heb ze compleet met originele beugels en bekabeling..
 
Jongens.. Ik heb een Groot Probleem.
Mijn motorblok heeft besloten een duik te nemen (letterlijk te nemen) en de stenen vloer een kusje te verkopen.

Buiten de ondertussen al ontelbare uren die ik in het blok alleen al gestoken heb, en het geld dat al in het proper maken en lakken stak, is mijn project voorlopig on hold.

Heeft er iemand een motorblok (mag een lege carter zijn) te koop met de volgende lagermaten: ABBB?
Ik wil mijn project nog steeds af maken, heb al de rest al, maar heb dus een nieuwe carter nodig. Ik veronderstel dat ik de cylinderbussen wel terug kan gebruiken.

X3NYgJo.jpg

W1BgIXa.jpg
 
K....T.

Lijkt mij echter geen groot probleem.. Op dat gedeelte komt geen olie, of koelvloeistof. Eventueel het stukje er in lassen en de lak bijwerken.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet het niet.. De lak bijwerken is ook niet simpel, net omdat het poederlak is.
Die is keihard en die krijg je er zo niet af. Bijlakken gaat niet. Er in lassen zou gaan als het stuk recht zou zijn (wat het absoluut niet is, helemaal bij elkaar geplooid)

Bovendien, hoe weet ik nu of mijn krukas tappen nog min of meer recht zijn? Ik denk dat een verse carter zoeken, deze hele hele zure brok doorslikken en doorgaan nog het beste idee is.

Hoe dan ook kan ik volgend weekend niet veel bij jou komen doen :) Wel altijd welkom als je passeert, voor een tweede opinie.
 
Mogen we aannemen dat hij op die hoek gelazerd is?

Ik zie niet hoe je krukas tappen hierdoor uit lijn komen te liggen.

Als je een expert lasser hebt (vraag eens in het las topic) kan het wel weer ingelast worden gok ik. Vlakken is dan wel weer nodig denk ik en je zal de poedercoat toch bij moeten werken of in het geheel opnieuw beginnen door te gaan stralen en de poedercoat opnieuw te doen.

Technisch denk ik dat je het deel wel zou kunnen missen.

db
 
Als het stuk gemist kan worden zou ik het cosmetisch gewoon lijmen. Ik denk echter dat met dit afwerkings niveau er een ander carter gaat komen.
 
Dat vlakken hoeft naar mijn idee geen precisie werk te zijn.. Als hij op dat punt KVS lekt, lekt het op andere plaatsen eerder..

Gewoon het stuk met metalputty erinzetten en afwerken..
metal_putty.png


Zelfs mijn alu radiateur was met metalputty weer dicht..

Tja.. Cosmetisch... Je weet zelf dat de beschadiging er zit... En dat blijft je tegenwerken.. Zo werk dat voor mij ook.. Dus begrijpen doe ik het..
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tips.. Ik weet inderdaad dat het er zit, en gezien ik de motor echt perfect wil hebben maak ik me zorgen over de schade. Als ik de motor in elkaar zet wil ik er de eerste 10.000km buiten een oliewissel niet aan moeten zijn, en bij voorkeur wil ik het blok niet meer open hoeven te doen. Ben als de dood voor kijkgaten in het blok door kritiek falen, want dan is meteen de hele binnenkant voor het oud ijzer. Nu is het "maar" een carter.

Zowel voorste als achterste cylinder aan de rechterkan zijn geraakt, net als de rechter achterkant van het carter. De voorste cylinder is er wel het ergste aan toe.
Ik ga even beraden. Zou toch eerder willen laten lassen dan, ik moet eens wat opzoeken en navraag doen.

Als ik een andere carter vind verkies ik er wel voor om deze carter te gebruiken om een tweede blok op te bouwen. Als ik 'm nu wil gebruiken voor mijn project moet hij terug ontdaan worden van poederlak (ellende), gelast en terug gelakt. Wil het niet gewoon bijwerken want dat ga je zien naast die structuurlak. Voor een reserve blok zou ik met een duct-tape oplossing kunnen leven :)
Was sowieso al van plan om met de reserve onderdelen die ik heb liggen een tweede blok en zelfs misschien een tweede fiets in elkaar te zetten (maar dan zonder alle toeters en bellen, gewoon stock.) Heb nog genoeg onderdelen die mooi binnen spec vallen. Soit, jullie horen het wel :+
 
Vandaag een lekker ritje gemaakt, tank op reserve gereden.
Is het goed/zinvol om de tank eens helemaal leeg te gieten?
Als ik de verhalen op het net mag geloven, zakt er water naar de onderkant met doorroesten als gevolg.

???
 
vroeger deden ze wel eens spiritus / alcohol er bij om het water op te nemen, gelukkig zit dat er nu standaard in en zegt men dat dat juist water aantrekt. Raar
 
Euro 95 en 98 is tegenwoordig een percentage Bio-ethanol aan toegevoegd.. En die trekt water aan..

Water is zwaarder dan de brandstof en ja, de H2O component zorgt voor corrosie, vooral bij langdurige stilstand.

Vlak voor de winterperiode rijdt ik de tank praktisch leeg en vul hem op met Competition 102, verkrijgbaar bij een aantal "Firezone" tankstations.. Zorg ervoor dat ik bij het laatste ritje dat goedje zekers in de carbs heb. Na de winter geen opstart problemen. En de tank blijft mooi schoon van binnen.

Een andere optie is Aspen benzine..
 
Als je regelmatig rijd is dat denk ik overbodig omdat gedurende het rijden het beetje water wel enigzins vermengt wordt in de tank.
Pas na langere stilstand concentreert het zich op één punt onderin de tank. Dat is iig wat ik ervan heb begrepen.

Mijn Magna staat al een paar jaar stil en voordat ik er weer mee ga rijden mik ik de tank wel even leeg.

Hier in de buurt zit een firezone.. ik neem me al heel lang voor om daar eens die 102 te tanken.
 
ja idd, wel eens gekeken toen koste het zowat 2 euro p/l.

Zou het dan ook alleen gebruiken voor spul wat lang stil staat. Nu moet ik een gedeelte van de tank weggooien dat kost ook geld.

Zal het nog ff in jerrycans gieten en laten bezinken. Dan kan ik het bovenste gedeelte nog wel gebruiken in de auto.

Onhandige eraan wel dat de tank helemaal leeg moet, anders heeft het weinig zin.
 
Hoi,
Binnenkort moet ik echt de voorvorkkeerringen van mijn VF1000 Interceptor uit 1985 gaan vervangen. Aangezien op de linkerpoot een speciale remkkauw zit ivm het anti-duiksysteem zijn hiervoor andere handelingen van toepassing dan op de rechterpoot?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan