Grote Yamaha XT660Z Ténéré topic Deel 11

Blind staren doe ik niet, maar ik ben wel benieuwd wat het uiteindelijk wordt.
En dat de fancy concept-motoren weinig gemeen hebben met het winkelproduct is me bekend. Maar een mens moet hoop houden toch.

En anders wordt het toch een Honda CB500X Rally Raid. Misschien.
 
Vanmiddag eindelijk eens een deftige rit van +200 km kunnen doen met de mijne. Rondje zeeland (ben zelf van de Kempen België) en het is blijft toch een fijne motor. Ik ben blij dat ik deze toch nog heb kunnen vinden ipv te wachten op de T7 wat vast ook een mooierd gaat zijn maar laat de kinderziektes toch maar aan een ander over en wanneer de mijne 'op' is dan kan ik gerust overschakelen.
Desalniettemin ga ik er vast kwijlend naar kijken naar de nieuwe Tenere maar ondertussen kan ik toch maar lekker genieten van een bewezen model.

En het was te koud om even te stoppen en een leuke foto te maken maar dat komt volgende keer weer wel.
 
Doe mij ook maar lekker de huidige éénpitter. Een tweecilinder vind ik ook nog wel interessant, maar interesse in een 3-cilinder in een 'echte' allroad trekt mij totaal niet. Net als de Tiger 800.
Ik hou het lekker bij onze karakteristieke ééncilinder. *D
Al ben ik natuurlijk wel benieuwd hoe die nieuwe modellen er uiteindelijk uit gaat zien.
 
Ik ben nog steeds erg tevreden over de eenpitter, maar ik had onlangs een Tracer 700 als leenmotor en dat blok kan ik ook best aan wennen hoor.
 
IMG-20170408-WA0001_zpsmb4ajwyf.jpeg
IMG-20170408-WA0003_zpswr4ypeme.jpeg
IMG-20170408-WA0005_zpsebvivj3p.jpeg

Zo laatste hand gelegd aan het groot onderhoud van mijn xtz tandwiel en ketting was echt nodig. Gelijk alles goed in het vet gezet. Nieuw bandje was niet perse nodig maar wel lekker als ik volgende maand weer in de bagger ga spelen.
 
Vanmiddag de middenbok en keienvanger die ik van Nutty tart heb overgenomen maar eens geïnstalleerd. Veel beter zo, stilletjes komt alles weer wat aangekleed.
full


Fijn zo, gerecycleerd materiaal gebruiken. Koper blij, verkoper blij en de motor ook blij.
 
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met Zeta-handkappen?
Ik kwam ze toevallig tegen, en er is een toko bij mij in de buurt die ze verkoopt, en vind ze er best wel oké uit zien. Ik rij binnenkort even langs.

Zeta_handkappen.jpg


Na het nodige zoekwerk in oude topics kwam ik nog een foto tegen van hjr:
GroteFoto-FX6YMXYJ.jpg


Maar ik vroeg me af waarom ze (althans bij mij) zo onbekend zijn. Google geeft ook weinig resultaten in Nederland.



Vanmiddag de middenbok en keienvanger die ik van Nutty tart heb overgenomen maar eens geïnstalleerd. Veel beter zo, stilletjes komt alles weer wat aangekleed.
[afbeelding]

Fijn zo, gerecycleerd materiaal gebruiken. Koper blij, verkoper blij en de motor ook blij.

Ziet er netjes uit!
 
Vanmiddag de middenbok en keienvanger die ik van Nutty tart heb overgenomen maar eens geïnstalleerd. Veel beter zo, stilletjes komt alles weer wat aangekleed.
[afbeelding]

Fijn zo, gerecycleerd materiaal gebruiken. Koper blij, verkoper blij en de motor ook blij.

:+
Veel plezier ermee.

Ik ben over gestapt naar de Tracer :o
 
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met Zeta-handkappen?
Ik kwam ze toevallig tegen, en er is een toko bij mij in de buurt die ze verkoopt, en vind ze er best wel oké uit zien. Ik rij binnenkort even langs.

[afbeelding]

Na het nodige zoekwerk in oude topics kwam ik nog een foto tegen van hjr:
[afbeelding]

Maar ik vroeg me af waarom ze (althans bij mij) zo onbekend zijn. Google geeft ook weinig resultaten in Nederland.


Ziet er netjes uit!



Mooie dingetjes. Costa?
 
Mooie dingetjes. Costa?
€90,- voor beugels, bevestiging en plastic kapjes.
Vanmiddag gekocht, binnenkort monteren. Eerste indruk is dat het best degelijk spul is.

Heb mezelf daarna ook nog getrakteerd op een nieuwe zumo340.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de knoop doorgehakt!
Heb een Tracer900 gekocht.

Iemand wellicht mijn Kevmods (fuel en o2) en DNA stage 1,2 en 3 filters overnemen?
 
Nou, nog mensen hier die morgen naar Reusel afreizen voor de warme sjoko tour? Ik verwacht daar morgen rond 8:00-8:30 aan te komen. Route op de Tripy laden, Bakje koffie en dan starten maar. Zin in, laatste offroadrit is ruim een jaar geleden...
 
Gisteren de warme sjoko tour gereden in een groepje van 3 660z en een 660r. Het was zeker een mooie rit met veel offroad. Volgend jaar hopelijk weer
2s9r6eu.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vond het ook een erg leuke rit, en fijn dat er een lekker tempo in zat. Vandaag een andere tail tidy besteld (géén peperdure OTR), die DRC Anato is gewoon te zwak gebleken, voor de tweede keer finaal afgebroken.

Hoop er volgende keer ook weer bij te zijn.
 
ik ben benieuwd naar je gedachtes over de mods als je ze dadelijk allemaal tegelijk geïnstalleerd hebt.

Die gedachte had ik ook, maar was aangenaam verrast!
Vooral het oppakken bij lagere toerentallen en het doortrekken in de hogere.
 
Dag heren, gisteravond ben ik wezen kijken bij een 2013 Tenere.

Nu viel het mij op dat er in plaats van één ontluchtings slangetje er 3 zitten. Is dit standaard? achteraf is het natuurlijk stom dat ik dat niet wat verder heb onderzocht (waar gaan die slangetjes heen?).

Iemand enig idee waarvoor dit een oplossing zou kunnen zijn??
 
Ik heb nog even gekeken en ik kan er 2 ontdekken. Die ene gaat naar de breather, en die andere is de ontluchting van het oliereservoir. Die zit net onder de startmotor en loopt naar de aansluiting van het reservoir onder de brandstoftank. Die 3e kan ik niet terugvinden, ook niet in het wph. Je hebt nog de olie inlaat en retour, misschien bedoel je die?
 
Sinds de terugweg uit Noorwegen heb ik opgemerkt dat de motor wat begint te zwabberen boven 120/130 km/u. Op de terugweg uit Noorwegen dacht ik dat het kwam door teveel bagage/banden die op waren.

In Nederland nieuwe banden erop gezet met nieuwe ketting en tandwielen. Maar het zwabberen blijft, treed op vanaf 130 km/u, moet dan ook terug qua snelheid tot 120 km/u wil het zwabberen ophouden. Met of zonder koffers/bagage maakt nu geen verschil.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Ik ben geen snelle rijder, maar even inhalen iemand inhalen met 130/140 km/u was normaal wel mogelijk.

Onder de 130 km/u geen problemen. Banden zijn gebalanceerd, het achterwiel staat recht, balhoofdlager draait ook nog soepel.

Afgelopen winter heb ik er niet veel kilometers meer mee kunnen maken, maar er staan nu weer weekenden kamperen mee gepland. Als iemand nog een idee heeft wat ik zou kunnen proberen hoor ik dat graag!
 
Terug
Bovenaan Onderaan