Het grote GSX-F topic deel 11

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Vanmiddag met het F-je op de testbank gestaan bij Dynojet Rotterdam (in Ridderkerk).

Ziet er best eng uit, voluit gas geven terwijl het ding met twee 'ielige' spanbandjes op z'n plaats gehouden wordt...

Eerst een vermogenstest in z'n 4 (vermogen afgezet tegen rpm, twee keer uitgevoerd),
[afbeelding]

daarna een test in versnellingen 2-6 (vermogen afgezet tegen snelheid).
[afbeelding]

Conclusie: de meeste paardjes doen nog vrolijk mee (83 pk op de achterband, zou zo'n 91 pk op de krukas moeten zijn, fabrieksopgave is 92 pk), de krommen lopen mooi gelijkmatig, het mengsel staat wat arm (wel volgens fabrieksopgave, maar 13 eenheden lucht per eenheid brandstof zou wenselijker zijn dan de huidige 14-15) en het vermogen valt beduidend eerder af (bij 10.5) dan het max toerengebied op de toerenteller (12).

Al met al ben ik er tevreden mee!

Nog even vergeleken met eerdere metingen van andere motoren van hetzelfde type, en daar verliepen de krommen iig minder gelijkmatig. Verder niet naar de waarden gekeken.
Die ielige bandjes zijn wel reuze sterk :+

Ziet er goed uit idd, nu weet je zeker dat die gewoon goed loopt zoals die af fabriek geleverd is.
Zo kan die nog jaren mee.
Dat die bij 10.5 al stopt was bij mij toen idd ook, sinds het nieuwe spruitstuk gaat die wel gewoon door. Moet alleen nog een keer een meting laten om te checken.
Niet te veel meer aan doen en lekker :]

Vanmiddag met het F-je op de testbank gestaan bij Dynojet Rotterdam (in Ridderkerk).

Ziet er best eng uit, voluit gas geven terwijl het ding met twee 'ielige' spanbandjes op z'n plaats gehouden wordt...

Eerst een vermogenstest in z'n 4 (vermogen afgezet tegen rpm, twee keer uitgevoerd),

daarna een test in versnellingen 2-6 (vermogen afgezet tegen snelheid).


Conclusie: de meeste paardjes doen nog vrolijk mee (83 pk op de achterband, zou zo'n 91 pk op de krukas moeten zijn, fabrieksopgave is 92 pk), de krommen lopen mooi gelijkmatig, het mengsel staat wat arm (wel volgens fabrieksopgave, maar 13 eenheden lucht per eenheid brandstof zou wenselijker zijn dan de huidige 14-15) en het vermogen valt beduidend eerder af (bij 10.5) dan het max toerengebied op de toerenteller (12).

Al met al ben ik er tevreden mee!

Nog even vergeleken met eerdere metingen van andere motoren van hetzelfde type, en daar verliepen de krommen iig minder gelijkmatig. Verder niet naar de waarden gekeken.

Dat er na 20+ jaar nog steeds zoveel paarden meedoen is lang niet gek!
:? Is 'pas' 13 jaartjes jong hoor ;)

Wat is de beste manier om m'n achtervering te stellen? Mijn GSXF komt uit '99 en veel onderdelen zitten dus flink vast. De stelschroef voor de vering is een flinke jongen, welk gereedschap is handig? De dempingsschroef zit ook op een lastige plaats, hoe is die het makkelijkst te stellen?
Het gereedschap dat bij de noodset onder de buddy zit. Daar zit normaalgesproken een sleutel met verlengstuk in.
 
Dat er na 20+ jaar nog steeds zoveel paarden meedoen is lang niet gek!

Ruim 25 jaar oud en bijna 50.000 op de teller, perste mijn 750f er vorig jaar 103 pk aan het achterwiel, stond een beetje te rijk in de hoge toeren, daarom die kleine pufjes rook.

Die suzuki blokken zijn gewoon verschrikkelijk sterkt en slijtage vast.
beter dan mijn duc 748, die mag opzoek naar een ander blok, rook erger dan een verstokte roker.
vermoedelijk klepgeleider met teveel speling.
 
Net drie uurtjes heerlijk rondgereden op de motor. Vanaf tilburg richting Hasselt (BE) binnendoor en terug deel snelweg deel binnendoor. Ik verbaas me echt elke keer als ik in België rijd, wat een wegen..... Man man man.

Grind stenen zand plakkaten klei, daarnaast is de motor net een hobbelpaard met die wegen....

Maar heb het naar me zin gehad hoor en maar een halve tank opgestookt 👍
 
Goedendag allen,
Zal me eigen hier ook even voorstellen. Mijn naam is Arjen en ben een nieuwe gsx rijder.
Heb een gsx750f uit '95 die ik sinds september in de garage had staan omdat ik nog niet legaal mag rijden. Sinds twee weken mag ik eindelijk los. Heb al wel het een en ander aan de motor veranderd, voornamelijk optisch.
Dit is de motor in de huidige staat:
full

Nou loop ik alleen tegen een probleempje aan. Ik wil de benzineslangen vervangen, echter weet ik niet welke diameter ik hebben moet :X is het dezelfde maat als de vacuumslang (6mm) of moet ik een andere maat hebben?
 
Laatst bewerkt:
Bij het nieuwere (minder oude ;) ) model moet je een andere maat hebben: 8 mm. Bij jouw model ook denk ik.

Je kan het vrij makkelijk en snel controleren: even de tank los aan de zadelzijde en met een blokje hout omhoog houden. Dan kan je de maat van de slang bij de brandstofkraan opmeten (let wel op weglekkende brandstof, doe het bij voorkeur bij een koude motor).

Enneh ... welkom in het topic! *O*
En gefeliciteerd met je rijbewijs!
 
Laatst bewerkt:
Goedendag allen,
Zal me eigen hier ook even voorstellen. Mijn naam is Arjen en ben een nieuwe gsx rijder.
Heb een gsx750f uit '95 die ik sinds september in de garage had staan omdat ik nog niet legaal mag rijden. Sinds twee weken mag ik eindelijk los. Heb al wel het een en ander aan de motor veranderd, voornamelijk optisch.
Dit is de motor in de huidige staat:
[afbeelding]
Nou loop ik alleen tegen een probleempje aan. Ik wil de benzineslangen vervangen, echter weet ik niet welke diameter ik hebben moet :X is het dezelfde maat als de vacuumslang (6mm) of moet ik een andere maat hebben?

Welkom :W
 
Goedendag allen,
Zal me eigen hier ook even voorstellen. Mijn naam is Arjen en ben een nieuwe gsx rijder.
Heb een gsx750f uit '95 die ik sinds september in de garage had staan omdat ik nog niet legaal mag rijden. Sinds twee weken mag ik eindelijk los. Heb al wel het een en ander aan de motor veranderd, voornamelijk optisch.
Dit is de motor in de huidige staat:
[afbeelding]
Nou loop ik alleen tegen een probleempje aan. Ik wil de benzineslangen vervangen, echter weet ik niet welke diameter ik hebben moet :X is het dezelfde maat als de vacuumslang (6mm) of moet ik een andere maat hebben?

ook namens mij welkom
 
Èèn uur lang snelweg rijden met zomerhandschoenen aan is niet echt aan te raden... shit koud he haha

Heeft er iemand handvatverwarming en hoe effectief is dit?
 
Goedendag allen,
Zal me eigen hier ook even voorstellen. Mijn naam is Arjen en ben een nieuwe gsx rijder.
Heb een gsx750f uit '95 die ik sinds september in de garage had staan omdat ik nog niet legaal mag rijden. Sinds twee weken mag ik eindelijk los. Heb al wel het een en ander aan de motor veranderd, voornamelijk optisch.
Dit is de motor in de huidige staat:
[afbeelding]
Nou loop ik alleen tegen een probleempje aan. Ik wil de benzineslangen vervangen, echter weet ik niet welke diameter ik hebben moet :X is het dezelfde maat als de vacuumslang (6mm) of moet ik een andere maat hebben?
Welkom op MF en in het GSX F topic! *O*

Bij de oude modellen weet ik het oon niet :N

Maar via cmsnl.com kan je dat wel terug vinden.
Of toch op zijn minst het onderdeelnummer zodat je wel bij cmsnl of elders het juiste kan bestellen.

Of bedoel je dat je universele brastofslang wil kopen en zelf op maat snijden?

In dat geval moet je buite- EN binnen diameter (en dus ook de wanddikte) te weten zien te komen.
 
Èèn uur lang snelweg rijden met zomerhandschoenen aan is niet echt aan te raden... shit koud he haha

Heeft er iemand handvatverwarming en hoe effectief is dit?
Ja, ik drie kwartier met tussenzeizoens handschoenen ... ook al koud genoeg!

Ik had het op mijn derde. Dat helpt wel. Het breekt de koude. Maar bij een uur rijden en zeker als dat snelweg is, gaan je vingertoppen alsnog andere mensen doen geloven dat je net de mount Everest beklommen hebt.

Mijns inziens is handvatverwarming pas echt zinnig icm windkappen.
Laat da laatste nu geen zicht zijn op een GSX F, ik zou het wel willen in de winter.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb al wel het een en ander aan de motor veranderd, voornamelijk optisch.
Ander voorspatbord? :+

Vanochtend weer op de Soes. *O*

Als het zo door gaat verander ik wel weer de olie naar Action 5W40.
Met de nieuwe koppelingsveren een liter Action 10W40 erbij, maar nu schakelt hij weer net zo straf als vorig jaar op Action 10W40.

Verder weer lekker gereden, moest van mijzelf wel even een motorscooter inhalen op dezelfde baan. :$
Er kwam een mooie bochtencombinatie aan.
 
...
Als het zo door gaat verander ik wel weer de olie naar Action 5W40.
...~[/sub]
Ja seg, hoe zit dat nu met die action 5W40?
Is die echt zo goed?
Nu de Actions hier ook kweken als konijnen, denk ik er soms wel eens aan het er ook op te wagen.

En neen, ik durf niet met deze vraag in het olietopic binnen duiken ... ik vrees dat er weer "vrijdag-topic-reacties" op gaan volgen :') en al zeker icm een GSX F B|
 
Ik heb kwa olie een soort tik. ik zou er nooit action olie ingooien. Tot nu toe heb ik alleen maar Castrol in de motor gegooid. Valt ook mee 4liter 30euro.

Toch beetje terughoudend voor goedkope olie. Toen ik de motor kocht, zat er slechte olie in. Verbruikte een klein beetje, schakelde niet lekker. Toen de castrol erin zat, was het een wereld van verschil en verbruikt niks. :P

Vaak is het wel zo dat veel olie uit dezelfde fabriek komt.
MPM is bijvoorbeeld een ondergewaardeerd B merk.
 
Laatst bewerkt:
Ja seg, hoe zit dat nu met die action 5W40?
Is die echt zo goed?
Nu de Actions hier ook kweken als konijnen, denk ik er soms wel eens aan het er ook op te wagen.

En neen, ik durf niet met deze vraag in het olietopic binnen duiken ... ik vrees dat er weer "vrijdag-topic-reacties" op gaan volgen :') en al zeker icm een GSX F B|
Zowel de Raptor als de GSX-F rijden er perfect op. :Y
Beiden nu al aan de tweede verversing.

Alleen bij de GSX-F zit nu een liter vreemde olie, moest bijvullen na het lossen van het koppelingsdeksel.
(Bij veel andere motorfietsen is het voldoende om de motor op de zijstandaard te zetten, hier dus niet)
Binnenkort maar weer even alleen met de 5W40 afvullen, vooral het schakelen is super! :Y

Het verbruik is ook nihil, niet meetbaar.

Voor de vraag in het olietopic kan je deze foto gebruiken:



Ik blijf hem leuk vinden. :$
Alleen zie je nu nèt teveel..

Maar straks denken ze dat het een Burgman is. :X
 
Laatst bewerkt:
Ik heb kwa olie een soort tik. ik zou er nooit action olie ingooien. Tot nu toe heb ik alleen maar Castrol in de motor gegooid. Valt ook mee 4liter 30euro.

Toch beetje terughoudend voor goedkope olie. Toen ik de motor kocht, zat er slechte olie in. Verbruikte een klein beetje, schakelde niet lekker. Toen de castrol erin zat, was het een wereld van verschil en verbruikt niks. :P

Vaak is het wel zo dat veel olie uit dezelfde fabriek komt.
MPM is bijvoorbeeld een ondergewaardeerd B merk.
Wat is slechte olie? API SN is nieuwer dan de meeste motoroliën.
Maar in principe moet ik het ook niemand aanraden, er zit geen JASO MA/MA2 op.
Gebruik op eigen risico. :Y

Ik blijf het gewoon gebruiken, en voorheen zat het in mijn GSX-600F, VX800, TL1000R, ZX-9R, ZX-10R (/1 liter).
 
Wat is slechte olie? API SN is nieuwer dan de meeste motoroliën.
Maar in principe moet ik het ook niemand aanraden, er zit geen JASO MA/MA2 op.
Gebruik op eigen risico. :Y

Ik blijf het gewoon gebruiken, en voorheen zat het in mijn GSX-600F, VX800, TL1000R, ZX-9R, ZX-10R (/1 liter).

Het zal geen slechte olie zijn. Maar is meer een tik. Ik weet dat castrol goed is en voorgeschreven wordt. Aangezien hij niet zo heel duur is gebruik ik die dus ook.
Het belangrijkste is nog steeds dat er geen auto motorolie ingegooid wordt. :P Er zijn er genoeg die die fout maken.

Maar ik heb geen idee welke olie erin zat toen ik hem kocht. Ik weet wel dat die toen ik hem kocht net een nieuwe oliewissel had gekregen. Misschien zelfs auto olie. Hij sprong ook wel eens tussen een versnelling in toen. Na vervangen van de olie , nooit meer last van gehad. Een nog raarder probleem toen: tijdens het rijden met regen, bleef de motor koud. Tijdens een toerrit zei iemand tegen mij: heey er komt witte rook uit je uitlaat. KVS heb ik niet. Dus ik eens gevoeld aan de oliekoeler. Gewoon net niet koud. Met de castrol olie wordt hij ook gewoon mooi warm in de regen. Zoals het hoort. Het blijft een motor met een OVERKILL koeling. SACS :}
 
Het zal geen slechte olie zijn. Maar is meer een tik. Ik weet dat castrol goed is en voorgeschreven wordt. Aangezien hij niet zo heel duur is gebruik ik die dus ook.
In het olietopic is Castrol wel het minst populair na Action. :+
In beide gevallen worden er ook wel slippende koppelingen gemeld, maar het zijn vaak ook slecht onderhouden motorfietsen.
De platen zitten net aan het randje, en na een verversing is het over met presteren.
Het belangrijkste is nog steeds dat er geen auto motorolie ingegooid wordt. :P Er zijn er genoeg die die fout maken.
Action is olie met alleen een API keurmerk.
Castrol trouwens ook, maar die is gewoon niet MA/MA2 gecertificeerd, maar er wel voor ontworpen.
Maar ik heb geen idee welke olie erin zat toen ik hem kocht. Ik weet wel dat die toen ik hem kocht net een nieuwe oliewissel had gekregen. Misschien zelfs auto olie. Hij sprong ook wel eens tussen een versnelling in toen. Na vervangen van de olie , nooit meer last van gehad. Een nog raarder probleem toen: tijdens het rijden met regen, bleef de motor koud. Tijdens een toerrit zei iemand tegen mij: heey er komt witte rook uit je uitlaat. KVS heb ik niet. Dus ik eens gevoeld aan de oliekoeler. Gewoon net niet koud. Met de castrol olie wordt hij ook gewoon mooi warm in de regen. Zoals het hoort. Het blijft een motor met een OVERKILL koeling. SACS :}
Of je geeft nu meer gas. :} :+
 
In het olietopic is Castrol wel het minst populair na Action. :+
In beide gevallen worden er ook wel slippende koppelingen gemeld, maar het zijn vaak ook slecht onderhouden motorfietsen.
De platen zitten net aan het randje, en na een verversing is het over met presteren.Action is olie met alleen een API keurmerk.
Castrol trouwens ook, maar die is gewoon niet MA/MA2 gecertificeerd, maar er wel voor ontworpen.Of je geeft nu meer gas. :} :+


haha dat kan natuurlijk ook. Er zijn natuurlijk bekendere merken. Maar daar heb ik ook geen zin in. Ik ververs zowiezo vrij snel de olie. 1x per jaar. Ongeveer 5000km.

Meer gasgeven klopt wel ja. haha. Slippende koppeling heb ik geen last van gelukkig. Motor heeft ook pas 25000 gelopen nu. *D
 
... Ik ververs zowiezo vrij snel de olie. 1x per jaar. Ongeveer 5000km.
...
Ik pas om de 10.000km ...
... maar dat is al na 4 maand :]

En ja hoor ... ik geef ook gas!
Soms ... heel soms ... overschrijd ik zelfs de grens van de duizelingwekkende 6000rpm :o })


:+ :+ :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan