Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12

Vandaag erachter gekomen dat waarschijnlijk mijn koppeling versleten is. -O-

Wat hoger in de toeren bij vol gas een boel herrie maar geen acceleratie, wat nog lopen spelen met de afstelling van de koppelingshendel maar geen resultaat. Hoe duur is om zoiets te laten vervangen bij de dealer? Zit te twijfelen tussen zelf doen (75 euro) of laten doen.
 
Omdat de NTV een andere modificatie heeft gekregen, dus niet die ik eerder had bedacht, heb ik nu een gepolijste kroonplaat van een hawk met stuurheften liggen.
Mag weg voor een leuk prijsje.
Geen zin om op MP te zetten, doe liever via hier.
 
Vandaag erachter gekomen dat waarschijnlijk mijn koppeling versleten is. -O-

Wat hoger in de toeren bij vol gas een boel herrie maar geen acceleratie, wat nog lopen spelen met de afstelling van de koppelingshendel maar geen resultaat. Hoe duur is om zoiets te laten vervangen bij de dealer? Zit te twijfelen tussen zelf doen (75 euro) of laten doen.

Zelf doen kan maar dan moet je wel de moer/bout los zien te krijgen waarmee de koppelingskorf aan de ingaande as van de bak zit (aandraaimoment is 130nm uit m'n hoofd). Daarvoor moet je de korf op z'n plek zien te houden terwijl je hem los draait. Honda heeft daar een speciaal stuk Honda gereedschap voor. Haynes zegt dat je die niet nodig hebt en dat in z'n versnelling zetten en de achterrem er op houden voldoende is. Ik heb het geprobeerd maar vond het te eng om door te zetten. Dus weet waar je aan begint.
 
Hallo gasten, ik zit met het volgende probleem:
De eerste versnelling van mijn Revere ligt er uit. Beetje kut, maar hij heeft 123k gelopen dus heel erg kan ik het niet kwalijk nemen.
Maaarrr. Ik heb hem nodig omdat ik 3 mei met m'n vriendin op huiwelijksreis ga naar Engeland, en we de motor gebruiken om rond te komen daar. We hebben beiden geen autorijbewijs.

Hoe moeilijk is het om het blok te repareren, hoeveel gaat dat ongeveer kosten, en hoeveel tijd kost zo iets?
Ik moet even overwegen of ik deze wil repareren of hem weg doe en iets anders er voor terug koop.
Heeft iemand nog een 1e versnelling of hele bak (of blok) liggen?
 
Hallo gasten, ik zit met het volgende probleem:
De eerste versnelling van mijn Revere ligt er uit. Beetje kut, maar hij heeft 123k gelopen dus heel erg kan ik het niet kwalijk nemen.
Maaarrr. Ik heb hem nodig omdat ik 3 mei met m'n vriendin op huiwelijksreis ga naar Engeland, en we de motor gebruiken om rond te komen daar. We hebben beiden geen autorijbewijs.

Hoe moeilijk is het om het blok te repareren, hoeveel gaat dat ongeveer kosten, en hoeveel tijd kost zo iets?
Ik moet even overwegen of ik deze wil repareren of hem weg doe en iets anders er voor terug koop.
Heeft iemand nog een 1e versnelling of hele bak (of blok) liggen?

Je kunt ook zonder eerste versnelling wegkomen hoor. Maar voor een buitenlandrit is het een risico. Ik denk dat de kosten van reparatie niet opwegen tegen een ander blok of motor. Succes iig en fijne huwelijksreis!
 
Zelf doen kan maar dan moet je wel de moer/bout los zien te krijgen waarmee de koppelingskorf aan de ingaande as van de bak zit (aandraaimoment is 130nm uit m'n hoofd). Daarvoor moet je de korf op z'n plek zien te houden terwijl je hem los draait. Honda heeft daar een speciaal stuk Honda gereedschap voor. Haynes zegt dat je die niet nodig hebt en dat in z'n versnelling zetten en de achterrem er op houden voldoende is. Ik heb het geprobeerd maar vond het te eng om door te zetten. Dus weet waar je aan begint.

Als je ergens een slagmoersleutel kunt lenen of gebruiken is hij zo los.
 
Als je ergens een slagmoersleutel kunt lenen of gebruiken is hij zo los.

Is inderdaad geen probleem met een goede slagmoersleutel. Voor het mooie wel een nieuwe moer (borg) er op zetten en meteen je koppelingsveren ook vervangen. Dacht dat ik voor iets van 100 euro klaar was.
 
Hallo gasten, ik zit met het volgende probleem:
De eerste versnelling van mijn Revere ligt er uit. Beetje kut, maar hij heeft 123k gelopen dus heel erg kan ik het niet kwalijk nemen.
Maaarrr. Ik heb hem nodig omdat ik 3 mei met m'n vriendin op huiwelijksreis ga naar Engeland, en we de motor gebruiken om rond te komen daar. We hebben beiden geen autorijbewijs.

Hoe moeilijk is het om het blok te repareren, hoeveel gaat dat ongeveer kosten, en hoeveel tijd kost zo iets?
Ik moet even overwegen of ik deze wil repareren of hem weg doe en iets anders er voor terug koop.
Heeft iemand nog een 1e versnelling of hele bak (of blok) liggen?

Ik stuur je even een PB met evt andere oplossing
 
Laatst bewerkt:
Hallo gasten, ik zit met het volgende probleem:
De eerste versnelling van mijn Revere ligt er uit. Beetje kut, maar hij heeft 123k gelopen dus heel erg kan ik het niet kwalijk nemen.
Maaarrr. Ik heb hem nodig omdat ik 3 mei met m'n vriendin op huiwelijksreis ga naar Engeland, en we de motor gebruiken om rond te komen daar. We hebben beiden geen autorijbewijs.

Hoe moeilijk is het om het blok te repareren, hoeveel gaat dat ongeveer kosten, en hoeveel tijd kost zo iets?
Ik moet even overwegen of ik deze wil repareren of hem weg doe en iets anders er voor terug koop.
Heeft iemand nog een 1e versnelling of hele bak (of blok) liggen?
Als het je enige manier van vervoer is zou ik persoonlijk niet teveel risico nemen, een goede Revere of NTV kost niet zoveel. Als je het laat doen kan het vast en zeker niet uit.

Zelf doen kan maar dan moet je wel de moer/bout los zien te krijgen waarmee de koppelingskorf aan de ingaande as van de bak zit (aandraaimoment is 130nm uit m'n hoofd). Daarvoor moet je de korf op z'n plek zien te houden terwijl je hem los draait. Honda heeft daar een speciaal stuk Honda gereedschap voor. Haynes zegt dat je die niet nodig hebt en dat in z'n versnelling zetten en de achterrem er op houden voldoende is. Ik heb het geprobeerd maar vond het te eng om door te zetten. Dus weet waar je aan begint.
Hmm oké, heb niet echt fantastisch gereedschap liggen. :9
Heb de dealer maar een mailtje gestuurd over de kosten, als die meevallen breng ik hem gewoon even langs de dealer. :)

Hoop trouwens niet dat er nog meer dingen defect gaan, heb er nog geen 1500km mee gereden en heb inmiddels al de remleiding en accu mogen vervangen.
 
HET IS GEFIXED!

Bleek dat het staafje waarmee je de hoogte van je schakelpook kan stellen was losgetrild, en de pook lager had gesteld, waardoor hij tegen de voetstep aan kwam. Even aandraaien en de 1 was er weer.

Wat een opluchting haha.

Ik wil jullie wel heel erg bedanken en vooral kjiratsiekoedel voor zn aanbod!
 
God zij dank Londen, je hebt iedereen de stuipen op het lijf gejaagd!
Het zijn de zenuwen voor de huwelijksreis denk ik? *D

:+ :+
 
Ja absoluut, elke dwarse scheet of hik van de motor is meteen een 'oh god nee' moment. Maar liever dat het me nu gebeurt dan wanneer we onderweg zijn.
 
De knuppel is door het hoenderhok.
De NTV is verkocht.

Nu dus even motorloos. Ga weer op zoek naar m'n oude liefde, een Beemer boxer.
Zal nu wel een modernere boxer worden, geen twee klepper. Heb al een BMW R1100Rt op het oog.

Zal hier echt wel blijven meekijken en als ik tips heb reageren.
 
JBI ,ik heb een blokkeertool zelf gemaakt en je mag em wel lenen als je wilt.
Laat maar horen...
Bedankt voor het aanbod :), maar gezien het vanaf zondag weer mooi weer word heb ik het liefst dat de fiets weer zo snel mogelijk klaar is. Kost ongeveer 175 euro om bij de dealer te laten doen, dat kan ik voor deze keer nog wel missen. :Y
 
Ik heb al even teruggezocht in dit topic maar ik kom wat verschillen tegen in bandenmaat.

Ik heb nu 110 als bandenmaat voor en 150 achter.
Ik lees ook dat sommige mensen voor juist 100 hebben en achter 160 (niet per se in die combinatie).

Wat is aan te raden?
Ik neig naar 110 - 150, maar dat is eigenlijk nergens op gebaseerd.

Zijn er voor- en nadelen aan de verschillende maten?
 
Ik heb al even teruggezocht in dit topic maar ik kom wat verschillen tegen in bandenmaat.

Ik heb nu 110 als bandenmaat voor en 150 achter.
Ik lees ook dat sommige mensen voor juist 100 hebben en achter 160 (niet per se in die combinatie).

Wat is aan te raden?
Ik neig naar 110 - 150, maar dat is eigenlijk nergens op gebaseerd.

Zijn er voor- en nadelen aan de verschillende maten?

Dat zijn de standaard maten. Daar houd ik ook aan vast voor de standaard velgen. Ik heb nog geen reden gevonden om af te wijken. Heb altijd goede banden (lees goedkoop en goede grip in droog en nat) gevonden en voldoende grip. Zelfs op circuit. Maar bandenkeuze blijft een subjectieve keuze denk ik.
 
Nadeel van de standaard maat is dat er relatief weinig banden in te krijgen zijn. Dat is volgens mij met name de reden dat er wordt afgeweken. Maar de BT45 is een 'altijd goed' band voor de NTV en te krijgen in de standaard maat.

Pilot Road en Street Pilot zijn volgens mij ook veel gebruikt (en dan soms in net andere maat)
 
Top bedankt dus 110-150 is de standaard maat.
De BT45 had ik ook in gedachten, heb ik vaker onder motoren gehad en is lekker "all-round".

Zal even een prijsje opvragen bij m'n bandenboer.
 
Top bedankt dus 110-150 is de standaard maat.
De BT45 had ik ook in gedachten, heb ik vaker onder motoren gehad en is lekker "all-round".

Zal even een prijsje opvragen bij m'n bandenboer.

75 voor een voorband en 96 voor een achterband op pneusonline
 
Ik ben van plan na m'n tripje naar Engeland, maar voordat ik een langere motor-vakantie ga maken van de zomer de afstelling van de carbs 'even' aan te passen, hij knalt erg hard bij gas los na vol gas.

Er zit een rvs BSM Future uitlaat onder, en een K&N luchtfilter (Revere uit 1989), en naar mijn weten is de afstelling van de carbs nooit aangepast.

Raden jullie aan om gewoon de hoofdsproeiers een maatje groter te nemen (of meer? iemand ervaring?), of om een dynojet achtig setje te nemen met de hele mikmak (ook hier: tips?, ik kwam deze tegen op eBay).
Er zit een groot prijsverschil tussen de twee, en budget is wel een belangrijke factor.
 
Ik ben van plan na m'n tripje naar Engeland, maar voordat ik een langere motor-vakantie ga maken van de zomer de afstelling van de carbs 'even' aan te passen, hij knalt erg hard bij gas los na vol gas.

Er zit een rvs BSM Future uitlaat onder, en een K&N luchtfilter (Revere uit 1989), en naar mijn weten is de afstelling van de carbs nooit aangepast.

Raden jullie aan om gewoon de hoofdsproeiers een maatje groter te nemen (of meer? iemand ervaring?), of om een dynojet achtig setje te nemen met de hele mikmak (ook hier: tips?, ik kwam deze tegen op eBay).
Er zit een groot prijsverschil tussen de twee, en budget is wel een belangrijke factor.

Zo'n kit is zonde van het geld als je alleen een andere uitlaat hebt. LEZEN!
Andere sproeiers en een paar ringetjes om je gasnaald en klaar.
Maten weet ik zo niet uit mijn hoofd maar zijn vast eenvoudig te vinden.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben van plan na m'n tripje naar Engeland, maar voordat ik een langere motor-vakantie ga maken van de zomer de afstelling van de carbs 'even' aan te passen, hij knalt erg hard bij gas los na vol gas.

Er zit een rvs BSM Future uitlaat onder, en een K&N luchtfilter (Revere uit 1989), en naar mijn weten is de afstelling van de carbs nooit aangepast.

Raden jullie aan om gewoon de hoofdsproeiers een maatje groter te nemen (of meer? iemand ervaring?), of om een dynojet achtig setje te nemen met de hele mikmak (ook hier: tips?, ik kwam deze tegen op eBay).
Er zit een groot prijsverschil tussen de twee, en budget is wel een belangrijke factor.

Een BSM future is een schottendemper (reflectiedemper) en werkt dus hetzelfde als de standaard demper. Ik zou er eerst eens een standaard luchtfilter in proberen. Volgens mij loopt hij nu te rijk.
 
Beste mensen,

hierbij een korte update van hoe het afgelopen is met mijn voorvolg/remschijf. Heb via marktplaats beide goedkoop kunnen vervangen en de nieuwe velg, schijf en direct een nieuwe voorband (Pilot Active) laten monteren bij de MotorKelder in Capelle a/d IJssel. Overigens een heerlijke zaak om advies te vragen of om zelf te knutselen. Heb zelf mijn voorwiel eraf gehaald dus het begin met klussen is er haha.

Nu wil ik toch ook mijn remblokken vervangen en dan direct nieuwe remvloeistof door mijn leidingen gooien (dus niet volledig ontluchten, maar vanaf onderaf nieuwe inspuiten. Heb een how-to gevonden op Remvloeistof vervangen en remleidingen ontluchten). Dit aangezien ik mijn remhendel wel bijna tot op het handvat aan kan trekken en deze ook enigszins sponzig aanvoelt ipv hard.

Weet er iemand welke remblokken er gaan bij een NTV650 uit 1997? (model RC33). Gezien dat ik verschillende soorten online gezien heb. Of ligt dit aan de remklauw? En heb al gelezen dat organisch prima is als je niet op het circuit komt, dus gesinterde blokken hoeft ook niet toch?

Alvast bedankt! Als iemand overigens nog meer klus/doe het zelf tips heeft hoor ik het graag. Ik ga denk ik ook even alle olie volledig vervangen, gewoon zodat ie weer vers is :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan