Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12

Past je nieuwe luchtfliter wel bij je nieuwe demper? Als je een open K&N nieuw hebt en/of een sportuitlaat moet je misschien iets met je mengselafstelling doen?
 
Luchtfilter was nog brandschoon, bij volgas zwarte rook en behoorlijk wat geknetter. Motor pakt slecht op en is qua vermogen vergelijkbaar met een opgevoerde bromfiets. De 100 halen gaat zeer moeizaam.

Choke etc werkt allemaal goed. Zou het misschien iets met de ontsteking te maken kunnen hebben?

Zijn de membranen in de carburateurs nog goed?
 
alle bougies gecontroleerd? Heb je de oliedop open gehad en olie gepeild?

misschien even een compressie test doen als er geen benzine in je carter zit.

Stationair en lage toeren wel ok? Dan inderdaad membranen controleren.
 
VkoZTnvpx2yZNJEhp_1fSE2TAp4eMJZo1EPsTZj1icwG9WOY3OWbGFSqcQ3sWHlgRq7AcXEwqrEIf9n4yE6wmS760NTGASC9w5say9KcgqPreTkVOR7avXWMMIi5QAGOftFCtpOlTffNhkLzCbYSlKcMdPnbDG8FxrnlS1ee_gtpWz_WPjZWTHBiXIIZxc3iFGbIQkfPGa4CSum1UkBimgjfr5vhEX8WULhvZrI0PkCYg7Agi8JQRVToesqYCJpz2uqTIi_JBvEJYNgguKNoyHlLip_pmsSad-HX5rptXzBA4koeRredl6Aq5iJWj8S-gl6u_96nuaI7-eJEduS6XtdepGKSRHWLi6zBh36bLHTqaNLgzqsPGxVojgAAmkqT91rK-W2MyjFHXwn8vSgHvApsBinRCPEyzgFX8I2Y6xWL_0KA8q52XSP0CbeMhgCxB0F6owS1EBifcNbJFUlfo7EzjZ9eKFLJ41yZjo_rrzpyMMwlr8V-HHwEVD1OQ3yezehmlSi9FQEggeAwG7Zh_D8b7xFFCewpN9qfYWHXhe5rqYYM7-pIJxLQvX0S8bmrkliSgCALDEbH9fxrqgU-3O51BUqoQR3uw2EEPR5pLB0S6LOKUFd4xg=w688-h917-no


VAoCcoi28g-FO62Ay38L-cAr42ZAa-nTGsI6QEAUKEonZXkgAp2ivS4krS2UhKsrUVsxWQWmZ35-t_qi7b9PhAk-sKFhvMfIHAV16bzIu9y6aA4zYoUdsFbuKlVhYJva1qVftRwAJr1xDmxjFitofC-3gRq7OlEFX7aVKkHfVeHfbw-dUV4eX2smea7EodKswBbsTyELBJJ_uiREnP_iD1ZiOehoTuHctQghr-vV-SGjmCTYsKf4NG43Ve9GOrwU-BLRTZaX0E261kzoTIXoK7kbKVd26XNaM9ziD8MMHe_aBYbgl0AEwH_8rzW_afN_7eU27SYSp_8Uykx9amFCs8oai_P8_Wh5SGiN7BnFgup6LSBnDUmwRDs9ZLC8z_YH0R4FThDzAanQogwkDkOeQpWlcbQXYZRRA7rFH9F9a45E3lTf6EOrNOXOao4THBTGQfX3j4JbvUFnMgN5wAXgmyM0XFp28BDEDetDQbdV3dbx7i9bYgjEJqcIaRYTpAH5SfTd3yGGDa52i2VluD_DxOamUicL0d-8GJfdIo9zdNcQ1JZHFmGzESeIWugoWNUrpS9djyn7hhcdPz9_eA2l0W-Ct7HX0p9MeTZYj5B560vFm3gF4vpeYA=w688-h917-no


06xej0TO22V8qQ-Hel8l5uBqgGkh5B7njA_q5_RqmRcT7MgLM-s0HEiSSsRhruqdscwBUntKfCKGAAh6yiRVBvlyLU6UcseHtJb4CAyUGLXfUjaQyIYAlI4o6I_BsZPXHZNTLQvVTjS8cF8VY7_GSxRMrElWwjshA_drUvZ9H2lraEQ0_ByqnN1XPLAQCa_HwCKA3X17XBHY5oMttfoRqqwvCWOHT51w7QbqVwavm4Nd4DkJDGtaOji8AwZpXzoP4ETZByIkMubxMDLzw9p_gHCyYwed5WxKTs_WXReXfShJqAZ4fAbjx1j6gwyyYZAxjsjYs4nX1GK8H5m3BVvwWu-SVSiWMZkpW6t0X8jFO92_zAzzUCbF-tx6BgChz2BM3CLIxExEt6IdiDsX5abukDQk2lqBBKCa5zQMFSkNirgZ5hHMQ1qSn8yuVcSFypWMFp8Ip5HoQc3W77y60OEYscSU6qjLkVblbN86Stiwv95iJAFEpBhK2N8Mv3gnlET_H1B9Q4Ua_t6WRJs9ft896Ytzhyzd-877wZ08uaxgaotG6Cd_XAoh7wXcj3zFQYXb_EW9V22W-_-1deFlCCWMy-QmfaLEC4-BR5-wjhM0-PUUx533_dPbmQ=w1223-h917-no


Vandaag mijn dagrijverlichting netjes aangesloten (de hoogte moet ik nog even op straat afstellen).

Ik heb deze lampen van ebay: 2 X WATERPROOF 10W 1 LED Work Light Spot Beam Lamp 4WD Jeep SUV ATV Truck 4x4 | eBay
(zoek op "WATERPROOF 10W 1 LED Work Light Spot Beam Lamp 4WD Jeep SUV ATV Truck 4x4")

Orginele beugels weg. Lampen op zijn kop gemonteerd op een 8mm draadeind die door de koplampbeugels loopt. Via relais geschakeld, gezekerd en aangesloten op de rode led schakelaar links op mijn stuur.
 
Past je nieuwe luchtfliter wel bij je nieuwe demper? Als je een open K&N nieuw hebt en/of een sportuitlaat moet je misschien iets met je mengselafstelling doen?
Motor heeft het wel goed gedaan (voor korte tijd), maar een verkeerde afstelling kan niet zo'n vermogensverlies opleveren lijkt mij (standaard luchtfilter, 350mm Delkevic met DB-killer).

Luchtfilter was nog brandschoon, bij volgas zwarte rook en behoorlijk wat geknetter. Motor pakt slecht op en is qua vermogen vergelijkbaar met een opgevoerde bromfiets. De 100 halen gaat zeer moeizaam.

Choke etc werkt allemaal goed. Zou het misschien iets met de ontsteking te maken kunnen hebben?

Zijn de membranen in de carburateurs nog goed?
Geen idee, heb ze volgens mij wel in handen gehad toentertijd. Als ik zo rondkijk op internet lijken de problemen die ik heb wel aardig overeen te komen. :)

alle bougies gecontroleerd? Heb je de oliedop open gehad en olie gepeild?

misschien even een compressie test doen als er geen benzine in je carter zit.

Stationair en lage toeren wel ok? Dan inderdaad membranen controleren.
Olie was helemaal goed, compressie lijkt mij ook wel goed gezien het behoorlijk pittig was om hem aan te lopen (3 man en een paar keer een blokkerend achterwiel voordat hij eindelijk tot leven kwam :9).
Stationair lijkt hij wat hoger te lopen dan dat hij was, 1500rpm ipv 1100/1200. Maar kan ook zijn dat ik toen aan de stationair schroef heb gezeten. Bougies helaas niet kunnen controleren door gebrek aan gereedschap..

Zal volgende week nog is kijken maar dan met mijn eigen gereedschap. :)


On a sidenote, vandaag helaas er net iets te laat achter gekomen dat mijn remleiding lek is bij het remreservoir van mijn Hawkje. Zit een klein scheurtje in (in het koppelstuk) en bij druk komt er remvloeistof uit, wat helaas op de tank terecht is gekomen. Zo snel mogelijk eraf gehaald maar toch nog wat blaasjes ontstaan.. Valt gelukkig nog niet echt op maar toch jammer, nu eerst maar even een nieuwe remleiding bestellen. :Y
 
En als ik nu toch al bezig ben kan ik ook wel gelijk nieuwe remblokken erop doen, wat voor remblokken zijn het beste aan te raden met een standaard remschijf? :)
 
Volgens mij wordt 't tijd voor een beurt voor mijn revere :). Hoewel hij aardig onderhoudsvriendelijk is hoeft hij ook niet onderhoudsloos door t leven te gaan.

Waar gaat 't om: NTV 650 revere uit 1992

Laatste grote beurt bij 80.000km in 2013 (kleppen stellen, carburateurs gesynchroniseerd, bougies, olie, remvloeistof, koelvloeistof, luchtfilter)

Tussendoor alleen olie gewisseld (laatste wissel 1 jaar/3000km geleden).

Nu 96000km op de teller

Problemen:
-achterste cilinder zweet olie bij de klepdekselpakking
-verder niet

Wat ik in ieder geval wil doen:
-remvloeistof verversen
-luchtfilter (vandaag gecheckt, die is vies)
-bougies checken (of moeten die zeker worden vervangen?)

Maar wat is verder nog aan te raden om te doen? Of is 't wel goed zo?
-olie: is nog nieuw zat
-kleppen stellen, hoe vaak? En 'überhaupt nog nodig bij deze km stand?
-carburateurs synchroniseren? Is dit zinnig om te doen? Hij loopt gewoon goed. Of moet dat tussendoor nog?
-klepdekselpakking: 't zweten vind ik geen probleem. Hij heeft geen merkbaar olieverbruik.
-koelvloeistof: is gewoon op niveau
 
olie moet volgens mij elke 6000km? bougies controleren is aan te raden, maar als je toch bezig bent is wisselen ook wel handig.

remvloeistof in principe jaarlijks vervangen
koelvloeistof afhankelijk van type, maar na 4 jaar zou ik er meteen verse vloeistof in gooien.

klepspeling meten is zowiezo een goed idee als je bezig bent. en als je dan toch de klepdekselpakking los hebt kan je die meteen vervangen of voorzien van wat Honda bond.

Als je kleppen hebt moeten stellen daarna synchroniseren.
 
Ik wil lagere spiegels monteren. Heeft iemand een idee welke waar te krijgen zijn. Ik heb wel sites gevonden maar daar staan alleen de spiegels op en niet hoe ze op de motor zitten dus of ze dan lager zitten?

Olie vervangen moet tenminste om de 12000 km(of elk jaar). Net als bougies/oliefilter vervangen. Net als controle carb sync. Maar of iedereen dat doet??
Remvloeistof elke 18000 km (of anderhalf jaar)
Klepspeling elke 24000??
 
Laatst bewerkt:
Problemen:
-achterste cilinder zweet olie bij de klepdekselpakking

dit wordt vanzelf erger weet ik uit ervaring:
olie verwijderen uit de motor, klepdeksel eraf,
groeven/aansluiting goed schoonmaken, nieuwe pakking
inleggen en met momentsleutel zorgvuldig (en gelijkmatig)
aandraaien, olie bijvullen, ff laten draaien, peil nogmaals checken

:]

ps. tank/carbs verwijderen hoort helaas ook bij procedure
 
Laatst bewerkt:
-tank eraf is niet zo moeilijk, genoeg gedaan ivm elektronica trekken naar voren
-carbs eraf: geen idee. Moeten er daarna nog dingen opnieuw worden ingesteld? Of is 't een kwestie van de kabels los, klemmteje los en ze eraf trekken?
 
Had het spul al besteld, alleen helaas de verkeerde remblokken ontvangen (niet meer zo vertrouwen op de motorselectie..). Had de EBC HH besteld voor de voorkant. Kwam er alleen wel achter dat de remblokken die er nu op liggen van Nissin zijn. Vind ik eigenlijk ook wel fijn remmen, zie ze alleen nergens te koop hier in Nederland (of europa).

Remleiding wel vervangen voor een HEL, ziet er degelijker uit dan dat SBA (?) ding wat erop zat. :)
 
Goedenavond beste motormuizen,

Ik zal mijzelf even voorsteller: kom al wat langer op dit forum om veel te lezen maar nu ook een account, aangezien ik sinds afgelopen vrijdag de troste bezitter van een NTV 650 Revere uit 1997 ben!

Ik ben 25 jaar en woon in Rotterdam Noord, dus mochten er andere NTV rijders in de buurt wonen hoor ik het graag. Ben altijd wel nieuwsgierig naar tips en handige klus adviezen. Dit is overigens mijn eerste motor die ik ooit gekocht heb sinds dat ik begin 2016 geslaagd ben met mijn motorrijlessen. Dus ik ben erg blij met mijn aankoop! Er stond bij de advertentie dat de achterband vervangen moest worden, dus meteen een Michelin Pilot Active (zelfde model als oude band en voorband) erop gezet. Afgelopen zaterdag eens grondig gepoetst en de rem- en koelvloeistoffen bijgevuld. Hij loopt erg lekker, al zeg ik het zelf als motorleek.

Nu heb ik wel enkele vragen, weet niet of ik die hier mag stellen of ergens in de Techniek gedeelte van het forum moet stellen. Zoja, dan hoor ik het graag, anders post ik mijn vragen direct hier. Gaat namelijk om de voorband en voorvelg. Ik heb het idee dat de voorband ook vervangen moet worden. Langs de velg lopen heeeel veel kleine scheurtjes en dit zint mij niet lekker, zie foto's.

2aj9jbd.jpg

2rgkp49.jpg


Nu wil ik best een nieuwe voorband kopen, maar ik heb ook het idee dat er een haarscheurtje in de velg zelf zit, zie foto.

2ikunk.jpg

33lc8ix.jpg


Is dit daadwerkelijk een scheurtje? Of is het onschuldig? Graag zou ik jullie advies willen zodat ik weer veilig de weg op kan. Andere tips en advies is ook altijd welkom :)
 
Voorband zou ik idd vervangen.

Dat wiel lijkt idd een scheurtje te hebben. Tik eens met een hamer op de 'spaken'. Als die met scheur anders klinkt ben je zeker.

Verder kan je deze specifieke vragen beter in techniek zetten. Maar tof dat je een ntv hebt, heb je daar geen foto van?
 
Voorband zou ik idd vervangen.

Dat wiel lijkt idd een scheurtje te hebben. Tik eens met een hamer op de 'spaken'. Als die met scheur anders klinkt ben je zeker.

Verder kan je deze specifieke vragen beter in techniek zetten. Maar tof dat je een ntv hebt, heb je daar geen foto van?

Ok, zal anders zometeen eens proberen. Dank voor de reactie. En indien het wiel een scheurtje heeft, zsm vervangen lijkt mij toch?

En ja, hierbij een foto van mijn fiets:
1zzjry8.jpg
 
Dat is voor een kuipje wel een mooi kuipje. De richtingaanwijzers zijn in het kuipje geintegreerd, die witte dingen, of in de spiegels?
 
Kjir, hoezo denk je dat de uitlaat al eens vervangen is?

Heb overigens zelf de uitlaatbuizen opgepoetst en licht geschuurd, net als de velgen. Wil binnenkort nog eens alles polijsten. Vind het zelf alleen jammer dat er een stukje van de kappen weggezaagd is, maar ach, hij doet het en rijdt lekker.
 
Ok, zal anders zometeen eens proberen. Dank voor de reactie. En indien het wiel een scheurtje heeft, zsm vervangen lijkt mij toch?

En ja, hierbij een foto van mijn fiets:
[afbeelding]

Die velgen zijn gelukkig volop te krijgen voor een prikkie. Voor een tientje of 2 heb je er al een.
Voorbandje zou ik zeker vervangen. Voor die paar tientjes zou ik voor safe gaan. Maar goed. Ik kan ze zelf monteren dus voor mij is het echt een paar tientjes voor de band zelf.
 
Terug
Bovenaan Onderaan