Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Luchtfilter was nog brandschoon, bij volgas zwarte rook en behoorlijk wat geknetter. Motor pakt slecht op en is qua vermogen vergelijkbaar met een opgevoerde bromfiets. De 100 halen gaat zeer moeizaam.
Choke etc werkt allemaal goed. Zou het misschien iets met de ontsteking te maken kunnen hebben?
Motor heeft het wel goed gedaan (voor korte tijd), maar een verkeerde afstelling kan niet zo'n vermogensverlies opleveren lijkt mij (standaard luchtfilter, 350mm Delkevic met DB-killer).Past je nieuwe luchtfliter wel bij je nieuwe demper? Als je een open K&N nieuw hebt en/of een sportuitlaat moet je misschien iets met je mengselafstelling doen?
Geen idee, heb ze volgens mij wel in handen gehad toentertijd. Als ik zo rondkijk op internet lijken de problemen die ik heb wel aardig overeen te komen.Luchtfilter was nog brandschoon, bij volgas zwarte rook en behoorlijk wat geknetter. Motor pakt slecht op en is qua vermogen vergelijkbaar met een opgevoerde bromfiets. De 100 halen gaat zeer moeizaam.
Choke etc werkt allemaal goed. Zou het misschien iets met de ontsteking te maken kunnen hebben?
Zijn de membranen in de carburateurs nog goed?
Olie was helemaal goed, compressie lijkt mij ook wel goed gezien het behoorlijk pittig was om hem aan te lopen (3 man en een paar keer een blokkerend achterwiel voordat hij eindelijk tot leven kwam ).alle bougies gecontroleerd? Heb je de oliedop open gehad en olie gepeild?
misschien even een compressie test doen als er geen benzine in je carter zit.
Stationair en lage toeren wel ok? Dan inderdaad membranen controleren.
En als ik nu toch al bezig ben kan ik ook wel gelijk nieuwe remblokken erop doen, wat voor remblokken zijn het beste aan te raden met een standaard remschijf?
Problemen:
-achterste cilinder zweet olie bij de klepdekselpakking
Had het spul al besteld, alleen helaas de verkeerde remblokken ontvangen (niet meer zo vertrouwen op de motorselectie..). Had de EBC HH besteld voor de voorkant. Kwam er alleen wel achter dat de remblokken die er nu op liggen van Nissin zijn. Vind ik eigenlijk ook wel fijn remmen, zie ze alleen nergens te koop hier in Nederland (of europa).Remblokken Honda Deauville
mcb598 sv (sinter)
hier een link naar de catalogus: Parts Catalogue | TRW Automotive Aftermarket
-tank eraf is niet zo moeilijk, genoeg gedaan ivm elektronica trekken naar voren
-carbs eraf: geen idee. Moeten er daarna nog dingen opnieuw worden ingesteld? Of is 't een kwestie van de kabels los, klemmteje los en ze eraf trekken?
Voorband zou ik idd vervangen.
Dat wiel lijkt idd een scheurtje te hebben. Tik eens met een hamer op de 'spaken'. Als die met scheur anders klinkt ben je zeker.
Verder kan je deze specifieke vragen beter in techniek zetten. Maar tof dat je een ntv hebt, heb je daar geen foto van?
Ok, zal anders zometeen eens proberen. Dank voor de reactie. En indien het wiel een scheurtje heeft, zsm vervangen lijkt mij toch?
En ja, hierbij een foto van mijn fiets:
[afbeelding]