Het grote GS-topic deel 32 - another day in the life

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lifetime is niet exact vastgesteld bij Garmin, geloof ik.
Inmiddels wel bij mijn Zumo 500, die heeft zeer plotseling end of life bereikt. (eigen foutje)
De houder hiervoor is nu overbodig. Heeft duidelijke gebruikssporen, rubber afdekkapje is foetsie en voedingskabel is korter dan origineel.
Maar wie weet kan ik er iemand nog een plezier mee doen?
Via PB lijkt me het handigste.

Omdat ik in de auto nu een TomTom heb, ben ik bezig geweest met MyDrive.
Eind mei gaan we een passentocht maken, maar een aantal grote passen zijn dan wellicht nog niet open.
Er zijn sites met informatie over de passen.
Maar dan moet je wel alle passen in je route opzoeken en die controleren.
Heb er uiteraard geen praktijkervaring mee, maar als ik de routes als track in MyDrive bekijk zie ik al onmiddelijk waar er knelpunten zijn, inclusief de gesloten passen dus.
Heeft iemand hier al eens mee gestoeid?
 
Als je over de Gold versie van MyDrive beschikt, kun je in de toolkit bij de HERE kaart kiezen voor "Vermijden seizoensafsluitingen", dan krijg je zoiets.
 
Momenteel ben ik in IJsland. Waanzinnig mooi land, en zeker om met de motor te doorkruisen. Ondanks de sneeuwbuien die ik twee dagen geleden heb gehad valt het best goed te doen met een goed motorpak.

Maar waarom rijden hier zo weinig motoren (GS'en had ik wel verwacht)

Iemand bekend of ervaring hiermee? Iemand wel eens hier geweest?
 
bommep is in de war op 30 april 2017 @ 22:09:
Als je over de Gold versie van MyDrive beschikt, kun je in de toolkit bij de HERE kaart kiezen voor "Vermijden seizoensafsluitingen", dan krijg je zoiets.


Dat gaat niet werken. De Gold-versie hoort bij MyRouteApp, niet bij MyDrive. MyDrive is puur en alleen van TomTom

Ik ken beide programma's, heb ook Gold maar ik ben er bepaald niet van onder de indruk. Ik prefereer BaseCamp.
 
Momenteel ben ik in IJsland. Waanzinnig mooi land, en zeker om met de motor te doorkruisen. Ondanks de sneeuwbuien die ik twee dagen geleden heb gehad valt het best goed te doen met een goed motorpak.

Maar waarom rijden hier zo weinig motoren (GS'en had ik wel verwacht)

Iemand bekend of ervaring hiermee? Iemand wel eens hier geweest?

Nee, maar ik wil er nog wel een keertje heen met een 4x4. Genoeg filmpjes gezien van ondersteboven liggende motorrijders in koud water bij een oversteekplaats. Ik word ook te oud voor die fratsen.
 
Dat gaat niet werken. De Gold-versie hoort bij MyRouteApp, niet bij MyDrive. MyDrive is puur en alleen van TomTom

Ik ken beide programma's, heb ook Gold maar ik ben er bepaald niet van onder de indruk. Ik prefereer BaseCamp.
Je hebt helemaal gelijk, ik heb het verkeerd gelezen. Van de MyRouteApp ben ik dan wel weer een fan, zo vind ik de mogelijkheid om je route naar de server van MyDrive te sturen erg makkelijk.
 
Het grootste probleem met MyRouteApp, wat mij betreft, is dat een ingeladen route direct wordt herberekend. En dat moeten ze niet doen want dan weet ik niet meer hoe die precies was. En dat is dan weer de reden dat ik alleen tracks in mijn bibliotheek heb, maar die kan een ander weer niet downloaden. Ja, wel als route, maar dan gaat-ie eerst weer herberekenen, en moet je het track er weer bijhalen om 'm gelijk te trekken en dan kun je 'm pas ophalen.

Veel te veel gedoe dus.
 
MyRouteApp gold heb ik.
Daarin heb ik getracht om routes voor Garmin en TomTom gelijk te maken.
Als er al begonnen wordt met herberekenen word ik daar niet blij van, dat wist ik niet.
Nou hebben die routes erg veel routepunten, dan ga ik er van uit dat er geen grote afwijkingen komen.
De belofte eindelijk gelijke routes van de makers is dan niet (helemaal) waar!?

In MyDrive kan ik .gpx tracks inlezen, dan ga ik er van uit dat die wel intact blijven.

De instelling met de seizoensafsluitingen ga ik ook eens proberen.
Maar wat ik me nu afvraag is dat gebaseerd op de actuele toestand of alleen op het feit dat deze wegen een seizoensafsluiting (Wintersperre) kennen.

Het ziet er naar uit dat de passen eind mei een uitdaging wordt.
Wil graag de NavVI op grote hoogte in de zon testen :)
 
Laatst bewerkt:
Momenteel ben ik in IJsland. Waanzinnig mooi land, en zeker om met de motor te doorkruisen. Ondanks de sneeuwbuien die ik twee dagen geleden heb gehad valt het best goed te doen met een goed motorpak.

Maar waarom rijden hier zo weinig motoren (GS'en had ik wel verwacht)

Iemand bekend of ervaring hiermee? Iemand wel eens hier geweest?
Zomer 2015 met een 4x4 een mooie roadtrip gemaakt in IJsland. Toen nog een motorrijder geassisteerd bij het doorwaden van een rivier. Die gladde keien maken het best lastig met bepakte motor. Verder had je ook veel zware windstoten.
Leuk dus als je van uitdagingen houdt, maar ik heb toen (voor het eerst op vakantie) de motor niet gemist.
 
MyRouteApp gold heb ik.
Daarin heb ik getracht om routes voor Garmin en TomTom gelijk te maken.
Als er al begonnen wordt met herberekenen word ik daar niet blij van, dat wist ik niet.
Nou hebben die routes erg veel routepunten, dan ga ik er van uit dat er geen grote afwijkingen komen.
De belofte eindelijk gelijke routes van de makers is dan niet (helemaal) waar!?

Je komt alleen redelijk bij enige gelijkheid tussen beide systemen in de buurt als je in de Garmin's 500, 550, 660 alsmede de Zumo's 340, 345, 350, 390, 395, 590, 595 en BMW Navigator IV, V, VI of BMW Navigator Street èn de TomTom Rider 40/42/400/410/420 of 450, hetzelfde track laadt. Dat gaat goed tot de allereerste omleiding want waar bij alle Garmin's het herberekenen uitgezet moet worden zal de TomTom dat bij een afwijking wel blijven doen. Maar dat schijnt gelukkig mee te vallen. Nadeel is weer dat waypoints onderweg niet in een track opgenomen kunnen worden, dus voor een lunchstop oid zul je de tracks moeten opdelen.
De Zumo's 210 en 220 kunnen niets met een track en de oudere systemen alsook de montana's en zelfs de GPSmap276 (de nieuwe) kunnen geen tracks omzetten in een route. Die moeten het lijntje volgen.
 
Laatst bewerkt:
En om te zien of de Alpenpassen een Wintersperre hebben check ik altijd het alpen journal: klik. Maar dat weet jij vast wel.
 
Laatst bewerkt:
Momenteel ben ik in IJsland. Waanzinnig mooi land, en zeker om met de motor te doorkruisen. Ondanks de sneeuwbuien die ik twee dagen geleden heb gehad valt het best goed te doen met een goed motorpak.

Maar waarom rijden hier zo weinig motoren (GS'en had ik wel verwacht)

Iemand bekend of ervaring hiermee? Iemand wel eens hier geweest?
Machtig land :] Gaan we zeker nog eens terug met dan een 4x4 en daktent.
full
 
Ik had een vraagje, hebben jullie ook zadelverwarming op de motor? Is dit echt lekker of gebruik je het nauwelijks?
 
Honda san, 95 paaldjes is meel dan genoeg, daal hou je makkelijk die zwale koeien van BMW mee bij.

Als last van cognitieve dissonantie :?

Voor vrijwel hetzelfde geld en gewicht had je ook het aantal paaldjes van de nieuwe GS kunnen hebben.
En niet direct over hoeven lopen naar de andere kant van de wereld...

003-7.jpg


... maar goed... op een Honda rijdt iedereen makkelijk weg. ;)


Sluit niet uit dat ik een keertje ga proefrijden op deze nieuwe Oostenrijker... ketting en maar 23liter in de tank (toch een paar meer dan in de Honda) blijft een dingetje.
 
Ik had een vraagje, hebben jullie ook zadelverwarming op de motor? Is dit echt lekker of gebruik je het nauwelijks?


Wordt dat op de GS geleverd? Ik heb het op vorige motoren gehad (K1600GTL, K1200GT, K1200LT, ...) maar eigenlijk weinig gebruikt. Juist op die plaats heb je niet zoveel last van kou en bij regen moet je het niet gebruiken, omdat vocht van de warme zijde naar de koelere zijde door je Goretex pak gaat. Bij regen en zadelverwarming aan krijg je dan een nat achterwerk...

Ergo, ik heb het zelden tot nooit gebruikt.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij is zadelverwarming nooit op de GS / GSA geleverd ....



In de auto vind ik het overigens een welkome optie, maar daar heet het stoelverwarming.
 
Laatst bewerkt:
Daarom ga ik ook 2 week later.... :]
MrTenCats de Alpenjournal ken ik inderdaad.
Paar jaar terug (ook in mei) zag ik een dag of wat voor vertrek dat de Grimsel net open was.
In het hotel in Innertkirchen zeiden ze nog dat in de tijd dat zij het het hotel hebben, deze nog nooit zo vroeg open was.
Misschien moet de opwarming van de aarde wat beter verdeeld worden, vinden de poolberen ook leuk

Kato, eind augustus, begin september ga ik ook nog.
Dan heeft het wel genoeg gedooid :)
En anders op de SWM
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan