Daytona 675/650/600 deel 12 Vol de lente in!

nou, portemonnee is open getrokken voor een lithium variant. hopen dat dat het is alleen.

De Yuasa was al reeds vervangen door een vervangen exemplaat(voordat ik dit verhaal typte met de gedachte dat het de accu was), maar kon het ook niet zonder hulp starten =/
 
Laatst bewerkt:
Hier bezig aan de 675 om bij een kmstand van 45.000 voor het eerst kleppen te stellen.
Bijna alle {5 van de 6] uitlaatkleppen staan te strak,
de tolerantie is hier dan ook erg klein [0.275-0.325].
De inlaatkleppen vallen mee, maar 3 mogen wat ruimer gezet worden.

Wat is jullie ervaring met verlopen klepspeling bij de 675 bj2007?


Ik weet het niet, mijn 675 krijgt van het voorjaar grote beurt incl kleppen. Dan kan ik je het vertellen! Weet niet of het al gedaan is, hij heeft 42.000 gelopen.

Zo, even antwoord op een oude vraag. Zoals gezegd, weet niet wanneer het laatst is gedaan, maar nu bij 44.000 geen van de kleppen buiten tolerantie. Wel zoals gezegd, vervuilde SAI. En een gescheurd kvs reservoir. Nieuw kettingset van tsubaki erop, was ook nodig. K&n luchtfilter gereinigd en ge-olied. remvloeistof vervangen. Nieuwe (iridium) bougies, en gaan dit seizoen!!
 
nou, portemonnee is open getrokken voor een lithium variant. hopen dat dat het is alleen.

De Yuasa was al reeds vervangen door een vervangen exemplaat(voordat ik dit verhaal typte met de gedachte dat het de accu was), maar kon het ook niet zonder hulp starten =/

Laat weten hoe het afgelopen is! Kan me niets anders indenken dan dat dat het oplost!
 
Heb de vraag al op het powercommander topic gesteld maar stel de vraag ook maar even hier want ben beetje radeloos. door steeds terugkomende problemen met de exup klep met tuneecu aan de gang gegaan echter is er iets fout gegaan. Ik heb de map van de motor gedownload, Heb de exhaup valve uitgevinkt map opgeslagen op de laptop. Daarna gedownload naar de motor. Maar bij 5% werdt de laadbalk rood en kreeg ik de melding timeout. Nu krijg ik geen verbinding meer met de ecu van de motor en hij start ook niet meer. Wie kan mij helpen? Alvast bedankt
 
Misschien goedkoop ebay snoertje? Kan loscontact in zitten. Had ik ook namelijk.
Ik zou eerst even een ander snoertjes proberen.

Gr Freddie


Heb de vraag al op het powercommander topic gesteld maar stel de vraag ook maar even hier want ben beetje radeloos. door steeds terugkomende problemen met de exup klep met tuneecu aan de gang gegaan echter is er iets fout gegaan. Ik heb de map van de motor gedownload, Heb de exhaup valve uitgevinkt map opgeslagen op de laptop. Daarna gedownload naar de motor. Maar bij 5% werdt de laadbalk rood en kreeg ik de melding timeout. Nu krijg ik geen verbinding meer met de ecu van de motor en hij start ook niet meer. Wie kan mij helpen? Alvast bedankt
 
weet niet precies wat ik gedaan heb, maar heb weer verbinding gekregen. ik stond steeds op diagnose scherm toen ik op programmering scherm klikte gaf die aan ECU is connected but not responding. Run the ECU Recoverty? heb op ok geklikt hij lade de map en de motor loopt weer. het lijkt er zelfs op dat hij de wijziging disable exup valve wel opgeslagen heeft. vanavond even controleren.
 
Kun je zo horen . Zodra je de motor op contact zet hoor je de servomotor van de klep. Als die is uitgeschakeld hoor je hem niet meer. 8-)

weet niet precies wat ik gedaan heb, maar heb weer verbinding gekregen. ik stond steeds op diagnose scherm toen ik op programmering scherm klikte gaf die aan ECU is connected but not responding. Run the ECU Recoverty? heb op ok geklikt hij lade de map en de motor loopt weer. het lijkt er zelfs op dat hij de wijziging disable exup valve wel opgeslagen heeft. vanavond even controleren.
 
staat uit ik hoor hem niet meer. nog 1 vraag als hij niet meer aangestuurd wordt dan staat hij altijd open. nu halen de meest van jullie de servo motor eraf en borgen de klep, is dit nodig of staat hij zo ook vast?
 
Zou hem borgen voor de zekerheid. Word ook wel gedaan volgens mij.
En... Weet het niet zeker, maar een tps reset zou dat nodig zijn?
 
Ik heb hem alleen met ecutune uitgeschakeld. Staat dan altijd open. En zolang de servomotor niet wordt aangestuurd zal die ook open blijven.

Ik denk wel, stel de dealer doet een software update dat die weer ingeschakeld staat. Maar weet het niet zeker...

staat uit ik hoor hem niet meer. nog 1 vraag als hij niet meer aangestuurd wordt dan staat hij altijd open. nu halen de meest van jullie de servo motor eraf en borgen de klep, is dit nodig of staat hij zo ook vast?
 
Laatst bewerkt:
tps reset, heb nog niet eerder gehoord dat dit gedaan werk na uitschakelen exup. moet dit wie heeft hier ervaring mee? lijkt mij niet toch. klep is toch enkel en alleen om door de DB eisen te komen?
 
Omdat me eigen dieet niet wil vlotten de Daytona maar op dieet gezet :+
hBKumVqN6c7IdTGRJLOe-RJD--vz2uuZe51ue8V31O_VTCLPCDVOjFjBZJRxphLL2bjCAdVX1pJmgZQ-e5zrJRRZhFCrqS31f621x43cRq_q-TXt-2O8-YEdhYTX-JEbe1SfIgeHzb0Da21CfV6q5k0eiUODelzZWFwtJ5Rhpo6Ma0PXMzya2R_2qZq20KhA5RnYRNoXwIRin-s70qg18haNxC8-1IWFXml0ttureJC5xQHkJZknDdiIz-PMhRzYJzFX8tVqffB4o1d8SfZOz1qJ1iWSMJ_Oi-BzHqkmmHax8xFts5Kmi5ZvxCQEkvoT_RBdKonghTMradc3H_lyMqXo83cZvsIUwCqmm4DPJyjiDqlRs8nSaw75eD3wDySsRXUdmH4Q_ojZr4DWvDQ2GOg4HEoHPH9G9dZx3XdwJv9B0I1taCLUljs2I0-MOO7C0_okA7XBlTbdFyLczLz89o7XpA0R0n2GQemiZMh1FKCp_I2Y1gEUISkBzUlEFfJBfvbYiPqFUR9h-McJ_8RD-YRK_ACHPMnR7v3h75QXYUuUP7oCkgwUMIyNVRTiTNBhizAgHfM_tdOMW9szbR9EwjE8bwz1TBj_9vzPZR40GEhEzcsUIZ81=w851-h638-no


xUvM9veF_ZckSjaJ4KC9a0s-qz4rMF2FQZpxzMjwX7TcmpfxL0VpjvKTURNVJE-bj-mo2RPx2xZy-d9ee1m4V4SEZV4kP08qDJeWvtYLsRgQVUjvW6q5PLvH2xbCc-s0vHIWdw7p50MhYHwprReNFNUUtTl6Be2eLXN0MLP2dOyM7LB3AhG5dDPDeucuy0c7q5nNmkp-pNHPe_SjfpT4CzbseXpJt6OiFWkYLHgogNaBh3MZDY0xSzny5-DXgzs6fx2c8WLOMVWljMaZllgy1HC2w-_fDRnhU3v_Dh3x9ARsrvj-hx_J63nSAdoci1Of5rRbxf-1753NaaRj6pyHiYsPECmKyAFXL38P8kaIVAeTQ16_WssVuiLRt49VeIuZfNMt1etTLRzHuwJbQq-V3tU7G-pINVBUTTPoRi20EHQ3xM0t6rtitX3hOHkOBiRbCOF91rgBzEtBNTyzcWZCEucoinyROa5UlsvBoWUlnTMlaT40tCGVfCyGBhZVY08gAEG-THH_aLFGc-A28ZpCqQSqRfDbRu4cSXNxpLxBB5CYf_11WN3ynUyg7BI8dqw7OaaXOjz9ZOupPBvb1J40AqiBZXRudpqufL0WHPj3OWA5Bhn_=w851-h638-no


Ziet er beter uit niet :Y , van de week langs de dealer om de exup valve eruit te halen. Of woont een van jullie met de ecutune in de buurt van amsterdam?
 
Mooi...

JMT Lithium accu is binnen. Wil ik het installeren, komt het met een M6 kruiskop/bout. Accuklemmen hebben een M5 gat.
Nu komt het... dat past niet!

en laat nou net mijn metaalboorset tot M5 lopen. Dat wordt een boortje aanschaffen om het gat een mm te vergroten.

wordt vervolgd...
 
Laatst bewerkt:
uhm...met een 5mm boor kan ik ook een 6mm gat maken hoor, zeker in dat spul.
Ik zeg doen :t

edit,
Gratis tip van de pro, je moet die boormachine nie op kloppe zette eej *D
 
Laatst bewerkt:
Mooi...

JMT Lithium accu is binnen. Wil ik het installeren, komt het met een M6 kruiskop/bout. Accuklemmen hebben een M5 gat.
Nu komt het... dat past niet!

en laat nou net mijn metaalboorset tot M5 lopen. Dat wordt een boortje aanschaffen om het gat een mm te vergroten.

wordt vervolgd...

Was bij mij ook,gewoon met een schaar de "ogen" "uitleuteren" (koper),gaat perfect :)
 
uhm...met een 5mm boor kan ik ook een 6mm gat maken hoor, zeker in dat spul.
Ik zeg doen :t

edit,
Gratis tip van de pro, je moet die boormachine nie op kloppe zette eej *D

kwamen wat splinters uit, als ik 10min door ging had ik wel een m6 gat, maar wss de boor vernageld door de scherpe randen te vernagelen.

Was bij mij ook,gewoon met een schaar de "ogen" "uitleuteren" (koper),gaat perfect :)

ach, paar euros besteden voor een goede ronde gat. Is het niet waard om te beunen :+
 
met precissie een gaat opboren naar 6mm met een 5mm boor noem ik geen beunen :) . En ja, kleine boortjes zijn een werwerp-artikel _O-
 
kwamen wat splinters uit, als ik 10min door ging had ik wel een m6 gat, maar wss de boor vernageld door de scherpe randen te vernagelen.ach, paar euros besteden voor een goede ronde gat. Is het niet waard om te beunen :+

Ging niet om de euro's ,ik had gewoon geen geduld en zin om het boormachien aan te zwengelen :+
 
Laatst bewerkt:
Statusupdate:
Beestje start weer zelf zonder externe hulp. Was toch blijkbaar de nieuwe accu die niet krachtig genoeg was ...

Tip: Koop GEEN [Saito] CT7B-4 (6ah) accu. Ga voor minimaal 8.5 AH.

Spanningsmeter en dynamo lijken vooralsnog ook in orde..

13.85V stationair
13.99V bij 4k+ Toeren
 
Terug
Bovenaan Onderaan