Triumph Daytona 660

A.S.Moto

MF veteraan
13 apr 2008
6.464
2.165
Limburg
En nog een nieuwe sportmotor!

De R7 en de RS660 zullen in deze klasse wellicht de meest extreme zijn, maar met de nieuwe Daytona 660 en Suzuki GSXR8 vullen het aanbod goed aan!
De nieuwe Honda CBR650R zal zich zeker ook vinden tussen deze sportievelingen...

Belgische prijs voor deze Daytona start net onder de 10 000€!


Triumph onthult 2024 Daytona 660 - Nieuwsmotor.nl
 
Mijn vrouw heeft net een Trident gekocht. Heeeerlijke machine die ze vaak kwijt zal zijn. Ik kan me voorstellen dat de nieuwe Daytona ook een leuke fiets is met iets meer vermogen en vergelijkbare koppelkromme.
Ik hou zelf erg van circuitrijden, maar ben ook van mening dat ik nooit en te nimmer met een supersport de weg nog op zal gaan. In de nieuwe markt is er meer vraag naar wat meer tour gerichte sport motoren, en dat snap ik heel goed.
 
Superfijn blok, heb me met wat proefritten op de Tiger 660 enorm vermaakt. 11k in Nederland, en voor mij echt alleen bruikbaar "voor erbij", want ik zie mezelf er echt geen 700 km mee doorrijden naar Frankrijk. Maar wat een gave fiets weer. Graag in de kleur blauw van de Tiger 660, met quickshifter. Hoeft geen strik om.
 
Wat is een topic zonder plaatjes…



IMG_2221.jpeg


IMG_2222.jpeg


IMG_2223.jpeg
 
Ik ben er niet uit met die kont. Voor mijn gevoel mist er iets, net als bij de Trident:

32844_trident_my24_matt_jet_black_rhs_originaljpg_96547.jpg


Bij de Tiger is het iets beter:

00002441414141474345a_ffee.jpg

Maar hoe langer ik er naar zit te kijken, hoe meer het me toch bevalt. Misschien toch maar eens wat schuiven met spullen in de garage om te kijken of ik plek kan maken 😂
 
Terug
Bovenaan Onderaan