Bochtige route ardennen (1 dag)

RicardoWilms

MF'er
6 jun 2010
49
0
Weert (Limburg, NL)
Hallo,

Hemelvaartsdag staat voor de deur, dus gaat er gereden worden. Ons vertrekpunt is altijd Weert (Limburg).
Wij hebben pas een tourtje gemaakt van 400km, waarvan 200/250 km Ardennen, namelijk:
Esneux, Spa, Malmedy, Trois-ponts, Hamoir, Durbuy, Ouffet en zo terug via Luik naar Weert. Tweede deel van de route was erg mooi met name, veel bochten, niet druk en weinig bebouwde kom. Een korte routebeschrijving met N-wegen en plaatsnamen op de tank was voldoende (heb voor alsnog geen navi aangeschaft).

Nu ben ik op zoek naar alternatieve route, +/- 200/250 km vanaf de hoogte van Esneux ongeveer.
Zo min mogelijk bebouwde kom, zoveel mogelijk bochten waar goed gas gegeven kan worden!
Wie o wie van de Ardennen kenners heeft leuke suggesties/wegen/routes?
 
Nu ben ik op zoek naar alternatieve route, +/- 200/250 km vanaf de hoogte van Esneux ongeveer.
Zo min mogelijk bebouwde kom, zoveel mogelijk bochten waar goed gas gegeven kan worden!
Wie o wie van de Ardennen kenners heeft leuke suggesties/wegen/routes?
Het blijft prutsen op deze manier.
Overweeg toch maar een Tomtom of een Garmin!
 
Tsja als je alleen op plaatsnamen wil rijden... ik zou zeggen gewoon een gps kopen en je routes uittekenen, kun je ze ook over elkaar leggen zodat je iedere keer weer nieuwe stukken kan rijden.
 
Ik woon daar in de buurt...

Probeer eens ongeveer dit..
Esneux
Barveaux
Erezee
manhay
Lierneux
Gouvy
wemperhaardt (tanken)
St vith
Atzerath
losheimergraben
Bullingen
butchenbach
mt rigi
barak michel
Ovifat
Spa..
en retour
 
Ik deed met de Hemelvaart Luxemburg in één dag, uit en thuis. De zogenaamde 1000 bochten route. Maar één dag is niet heel handig. Ik heb veel nog niet gezien. Hoe dit ging? Lees hier.
 
Laatst bewerkt:
Doe dit regelmatig....(1000 bochten editie van 2010)...wel op tijd vertrekken om rond 9:30 op het startpunt te zijn en vervolgens rond 17:00 (incl. koffie/lunch/pauze) op eindpunt te zijn...en dan nog weer ca. 2-3 uur (afhankelijk waar je woont) terug te karren....
Zwaar...maar wel lekker voldaan na zo'n rit...

Maar hotelletje pakken is net zo relaxed....

Juli en Augustus op de zaterdag kan ik aanbevelen voor dergelijke ritjes...lijkt wel of er niemand dan meer is in die omgeving...
 
Terug
Bovenaan Onderaan