Offroad/ Enduro Topic 11 "De mais eraf en open die kraan!!

Ik zie er maar 1 op mp uit 2004, nu ben ik een leek op het gebied van 2takt rijden. Maar een 2 takt moet je open trekken om in zijn powerband te rijden(zoek maar eens op) die laat zich dus minder makkelijk berijden. Verder vind ik het wel geweldig om die machines bezig te zien, en wie weet stap ik ooit over.

Een 250 4 takt zijn ook mooie machines om te beginnen.
2 takt onderhoud is goedkoper maar je hebt wel mengsmering en hij zuipt wat meer. Kan je een kopje water omgooien? Dan kan je ook een flesje olie bij de benzine ingooien😉

Tussen de bouwjaren zal geen wezenlijk verschil zitten, kijk liever naar hoe de motor oogt en is onderhouden. Ga er altijd van uit dat je wat moet vervangen zoals een zuiger. Dan weet je dat hij weer fris is.

Succes!

250cc 4 takt is wel even iets anders dan 250cc 2 takt hoor. En onderhoud is alleen goedkoper als je het zelf doet. Dan moet je wel iets meer dan een kopje water omgooien. Om de paar uur een zuiger wisselen of om de paar uur je olie + filter wisselen maakt nogal verschil.
 
250cc 4 takt is wel even iets anders dan 250cc 2 takt hoor. En onderhoud is alleen goedkoper als je het zelf doet. Dan moet je wel iets meer dan een kopje water omgooien. Om de paar uur een zuiger wisselen of om de paar uur je olie + filter wisselen maakt nogal verschil.

Zit je al lang op begrijpend Lezen?
:P
 
In mijn optiek ben jij dan ook die lul de behanger die het voor iedereen verziekt.
Wie gaat er ook op zondag de bossen in als het goed weer is en alle mensen gaan wandelen, fietsen en paardrijden? Op deze manier is het wel begrijpelijk dat ze de otr rijder gaan haten en er zoveel commotie ontstaat.

Het argument dat je werkt of naar school moet doordeweeks wijs ik ook direct af. Het is tot 21:30u licht op het moment dus het 's-avonds of de zaterdagochtend kan er ook gereden worden zonder er iemand last heeft van ons.

haha, goed verhaal man. Je weet ook echt waar ik rijd neem ik aan? \
 
250cc 4 takt is wel even iets anders dan 250cc 2 takt hoor. En onderhoud is alleen goedkoper als je het zelf doet. Dan moet je wel iets meer dan een kopje water omgooien. Om de paar uur een zuiger wisselen of om de paar uur je olie + filter wisselen maakt nogal verschil.
Ga de rekening van een 2t maar FF naast een 4t liggen als die stuk gelopen is ... Dan ga je wel anders piepen !!!
Kijk FF hoeveel 2t er weer rondrijden , is niet voor niets hoor.
Bij ons komt er geen 4t in hier.
 
Ga de rekening van een 2t maar FF naast een 4t liggen als die stuk gelopen is ... Dan ga je wel anders piepen !!!
Kijk FF hoeveel 2t er weer rondrijden , is niet voor niets hoor.
Bij ons komt er geen 4t in hier.

2takt heeft wel eens zo snel onderhoud nodig.
in het totaal plaatje zal het niet zoveel schelen. Het is alleen dat je het bij 2t meer verspreid hebt. bij 4T is het meteen in een keer een dikke rekening.

Plus 2t, kunnen de meeste nog wel zelf aan sleutelen.


2x 2t revisie is ongeveer net zo duur als 1x 4t tevisie.
Maar met 4t. kun je wel 2x zo lang rijden... En dan zal het totale kostenplaatje dus niet heel veel schelen.

[Ligt er ook een beetje aan hoelang je met je motor doet.]
 
Weet iemand of het koplampglas een EXC '17 los te verkrijgen is :?
Gister op mc flevoland geweest en na een sessie zie ik dat mn glas (plastic) kapot is :(
Zal wel een bonk klei tegenaangeklapt zijn en was net teveel van het goede...

Wel de achterste tafel langs de kartbaan nu onder de knie en dus nu simpel om te springen, was wel ff een momentje voor mezelf 8-) Baan lag er gister super bij! Ook pr 2,5 seconden strakker gezet 8-)
Rek zal er nu onderhand wel een beetje uit zijn...
 
Laatst bewerkt:
Zit je al lang op begrijpend Lezen?
:P

Ik snap hem nog steeds niet. Volgens mij begrijp ik goed wat er staat, maar misschien bedoel je iets anders dan je opgeschreven hebt. Enfin misschien zijn we t gewoon eens ;)

Ga de rekening van een 2t maar FF naast een 4t liggen als die stuk gelopen is ... Dan ga je wel anders piepen !!!
Kijk FF hoeveel 2t er weer rondrijden , is niet voor niets hoor.
Bij ons komt er geen 4t in hier.

Helemaal eens, maar dan gaat het over stuk lopen en revisie. Onderhoud doe je meestal om dat te voorkomen *D genoeg 4t met 500+ uur zonder revisie in de groep rijden.
 
Laatst bewerkt:


@roy

[Ik ga verder niet zijn volledige naam hier neer zetten en ook niet zijn forum naam]

Ik weet niet of je nog actief bent op dit forum. Zo wel...

Misschien heb je nog eens zin om jouw verhaal hier te doen. Je hebt het mij destijds verteld en ik ben volkomen van mening dat jullie die waarheid spreken.
[Ook doordat ik nog een kennis heb die soortgelijke actie heeft gehad> En jawel met dat zelfde vrouwtje...]

Ik weet niet hoe het nu zit met je beelden die jullie hebben [gopro]
Maar ik had ze toch eens op het social media gezet. Laat de medemens maar zien wat er daadwerkelijk gebeurd is.....


Media... Het zijn grafhonden die sws al tegen motor rijders in het algemeen zijn. En de boswachters/BOA's die hebben hun weg gevonden om lekker snel/makkelijk in de publiciteit te komen.
Wat altijd op negatief resultaat opleverd voor onze doelgroep.


Ik noem je bewust niet met je volledige naam en/of nickname. Kan me er iets bij inzien dat je geen zin hebt om je continu te moeten verdedigen.

Maar ik en denk met me vele andere zouden de beelden toch wel eens willen zien. Ik zou het sowieso massaal op media delen en media benaderen.
Hopelijk ben je zelf een heel eind hersteld nu. [Al weet ik als geen ander hoe fucking lang en heftig je last van je rug kunt hebben.]
 
Supermooi ritje inderdaad, lekker stoffig, maar genoeg uitdagingen en hard routes :]
 
Zijn omgebouwde crossers , hebben er 2
Is nu bijna niet meer mogelijk bij RDW ivm nieuwe regels.

benieuwd hoe ze dat dalijk gaan doen... Je kunt dalijk dan dus geen ''vieze'' motor meer kopen..
Maar hoe zit het dan met de gene die nog wel een ''vieze'' motor hebben Mogen die dalijk nergens meer komen ofwat ?

De meeste zullen nog op een oudere rijden. En dat zal ook heeeeeel wat jaren [Of zelfs nooit] helemaal eruit gaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan