Zwarte Guzbak uit Rottjeknor; the sequel....

Inmiddels ook de werkplaats buiten weer eens opgeruimd en de eerate spuitpoging gedaan...

full
 
Dat gaat ook vrij redelijk met de gekozen lak....

full


Dus we gaan de boel rond de spuitplek netjes afdekken, ook om te zorgen dat er niet te veel troep van buitenaf in de verf kan komen en dan gaan we eens wat losse onderdelen spuiten de komende weken.
Nu is het eigenlijk een tikkie aan de warme kant dus de verf droogt erg snel, maar de bus was zoiezo leeg en het zijspanframe moet nog 1 of 2 keer dus dat maakt verder niet zoveel uit.
Moet gewoon even kijken hoe dik ik moet spuiten (hoeveel lagen) voor de plekken waar de pitroest heeft gezeten er een beetje netjes uitzien.
Maar teveel moeite gaan we daar ook niet voor doen, in tegenstelling tot het frame van de guzzi zit dit frame toch grotendeels uit zicht.

Langszaam weer een stukje verder, nog steeds een baan om het allemaal van te betalen (alleen durft niemand te zeggen hoe lang nog) en iedereen soort van gezond...
wat wil een mens nog meer

Groet
Steven
 
Laatst bewerkt:
Is dat niet hetzelfde spul als geweer zwart, een beetje zuur?
Maar mooi dat je dit bloedhete weekend weer nuttig maakt.
 
Ja op beide opmerkingen, feitelijk is het "zwart" een laag roest.. het is een oxidatieproces met selenium wat voor een oxide met een zwartachtige kleur zorgt.
En ja het wordt ook voor wapens gebruikt, vandaar dat ik het in huis heb, ik gebruik het bij de restauratie van oude luchtwapens.

Koud blauwen is wel minder sterk als de industriele variant waarbij de verbinding op hoge temperatuur wordt gemaakt. Dus je moet het wel bij houden met een lapje olie o.i.d.

Denk dat ik er voor het span na montage een laagje blanke lak overheen zet.
Heb ik bij de BSA Meteor voor een vriend ook gedaan en dat houdt erg goed.
 
Laatst bewerkt:

Ja man.... schuif ik gewoon mijn eigen zooi weer op de lange(re) baan....

Frame moet toch opnieuw.... dacht die rare amerikanen eens het voordeel van de twijfel te geven en heb de hamerite direct over het frame gespoten...

Nou ja wat amazing mike altijd verkondigt is ongeveer waar, daar waar roest zat blijft de verf redelijk zitten, maar daar waar de buis redelijk blank is geworden??? Veeg je een dag later de hamerite er met een natte doek vanaf....
En ik heb nog wel hun eigen ontvetter gebruikt.....

(en niet de kleine lettertjes gelezen, dat je de ontvetter met ruim water moet verwijderen.... had er een lappie overheen gehaald en het verder gewoon laten drogen...)

Dalijk nog maar eens, maar dan wel eerst een primer over de blanke stukken....

Jaaaaa, de 6 jaar dat haal ik wel......
 
Laatst bewerkt:
oplossing voor die oogbouten behandelen kan ook verzinken zijn, geeft een goed resultaat en roest daarna niet meer, kun je thuis makelijk zelf doen
 
Poging 2

full


Niet onaardig dacht ik zo, stof blijft aardig buiten, van het weekend even een afzuiging erin maken, want de verse lucht blijft ook redelijk buiten nu.....
 
Wil je een afzuiging of een lichte overdruk ;-)

Overdruk natuurlijk het mooist... maar dat gaat in mijn schuurtje echt niet lukken, dus we gaan afzuigen, in de schuur ernaast hangt al een afzuiginstallatie voor boor en slijpstof e.d. die trek ik door naar de tijdelijke spuitcabine. Daar staat al een dakpijp op tegen het vocht dus de aanvoer van lucht is geen probleem. Hoef alleen de troep er maar uit te trekken.
 
Tegenvallertje... kleintje maar... maar mijn rommelbak is leeg.

Wilde beugeltjes aan de swingarm van het span gaan verzinnen... (liever eerst beugeltje maken... dan spuiten... ja ja.. de suggestie van doordachte planning)

Maar ik heb dus geen klauwtjes meer; dus, dames en heren, gezocht:
Remklauwtjes kleine guzzi voorkant, liefst links en rechts, uiterlijke staat dondert niet; maar moeten wel revisabel zijn.

Kunnen betaald of gerolen worden, ik heb kroonplaten over, een grimeca klauwtje (zelfde model als de brembos van de kleine guzzi's) en een achterklauw met ankerplaat voor de achtervork van een grote guzzi.

Dus duik in jullie rommelbakken en kijk of je nog wat hebt rondslingeren.

Alvast bedankt voor jullie tijd

Oh, een toelichting is op zijn plaats... de oude dame zelf gaat van de oude brembo's naar 4 zuiger goldlines rondom, en ik wil het guzzi integrale systeem in ere herstellen, hierbij wil ik een 2e klauwtje op de schijf van het zijspan hebben, zodat het zijspan wiel altijd meeremt ongeacht of je de hand of voetrem gebruikt.
 
Laatst bewerkt:
Sorry, daar kan ik je niet aan helpen.
Een troost is dat de kleine Grimeca klauwtjes niet de wereld kosten. Wel bij TLM, maar een stuk minder op de websites voor rallycross en paardenkarretjes.
Helemaal spotgoedkoop zijn scooter klauwtjes uit China. Radiaal:
 
Sommige problemen lossen zichzelf op als je even de moeite neemt om na te denken... aan de goldlines die bij Leo liggen zit ook een P05 vast... effe foto's vergeleken en dat blijkt dus netjes het spiegelbeeld te zijn van de grimeca in het span, dus het zoeken kan stoppen :}

full
 
Natuurlijk moest mijn nieuwste trouwe helpertje overal bij zijn.....

full


Verder vandaag niks gedaan, lekker op de maasvlakte wedstrijd gedaan in de andere hobby en weer lekker een DFTA wedstrijd geschoten voor het NK.
 
Laatste laagjes eroverheen

full


Net nog effe teruggehangen en wat stukjes bijgewerkt omdat in fel zonlicht 1 van de buizen ietsje door leek te schijnen
 
Als ik zo de stat van het filterdoek bekijk doet de afzuiging zijn werk ook prima.. de stank is ook wat sneller weg...

full


Hierna het frame van de oude dame zelf (wel eerst effe filterdoek vervangen), en daarna nog een stappeltje klein spul...
Helaas gaat het spuiten van dit soort dunne ronde zooi wel gepaard met flink wat spuitverlies, maar ja hamerite kost ook de wereld niet...
 
Als ik zo de stat van het filterdoek bekijk doet de afzuiging zijn werk ook prima.. de stank is ook wat sneller weg...

[afbeelding]

Hierna het frame van de oude dame zelf (wel eerst effe filterdoek vervangen), en daarna nog een stappeltje klein spul...
Helaas gaat het spuiten van dit soort dunne ronde zooi wel gepaard met flink wat spuitverlies, maar ja hamerite kost ook de wereld niet...
Gaat goed en wordt netjes
 
Volgende patient.....

full


Deze keer wel in 1 keer eerst grondig in de grondlak zetten... toch wel een beetje geleerd enzo.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan