Nieuwe SV650S deel XIV

Status
Niet open voor verdere reacties.
Thanks. Plezier zit wel goed! En ik blijf hier wel hangen ja. Toch 6 jaar met plezier op de SV gereden en stiekem nog best veel verstand (:+) van dus kan altijd proberen mensen te blijven helpen/adviseren/afraden toch? :+
 
:^ ja, die witte zijn veel beter, nu ook een witte van een ander merk en die is ook heelgoed :Y .

Trouwens, nieuwe pijp erop gezet, scheelt 6 kilo :)
xUvM9veF_ZckSjaJ4KC9a0s-qz4rMF2FQZpxzMjwX7TcmpfxL0VpjvKTURNVJE-bj-mo2RPx2xZy-d9ee1m4V4SEZV4kP08qDJeWvtYLsRgQVUjvW6q5PLvH2xbCc-s0vHIWdw7p50MhYHwprReNFNUUtTl6Be2eLXN0MLP2dOyM7LB3AhG5dDPDeucuy0c7q5nNmkp-pNHPe_SjfpT4CzbseXpJt6OiFWkYLHgogNaBh3MZDY0xSzny5-DXgzs6fx2c8WLOMVWljMaZllgy1HC2w-_fDRnhU3v_Dh3x9ARsrvj-hx_J63nSAdoci1Of5rRbxf-1753NaaRj6pyHiYsPECmKyAFXL38P8kaIVAeTQ16_WssVuiLRt49VeIuZfNMt1etTLRzHuwJbQq-V3tU7G-pINVBUTTPoRi20EHQ3xM0t6rtitX3hOHkOBiRbCOF91rgBzEtBNTyzcWZCEucoinyROa5UlsvBoWUlnTMlaT40tCGVfCyGBhZVY08gAEG-THH_aLFGc-A28ZpCqQSqRfDbRu4cSXNxpLxBB5CYf_11WN3ynUyg7BI8dqw7OaaXOjz9ZOupPBvb1J40AqiBZXRudpqufL0WHPj3OWA5Bhn_=w851-h638-no
 
Laatst bewerkt:
't Wordt wel een beetje off-topic met al die andere barrels. ;)
 
Ik ga van de week even olie+ filter vervangen en de kettingset en dan moet hij klaar zijn voor de vakantie. 23juni gaan we Alpen in maar ik ga daarvoor nog met mijn vrouw op vakantie dus heel veel tijd heb ik niet.

Maar na de vakantie gaat de sv wel in de verkoop,ik heb hem sinds december 2010 dus hij gaat er uit.
De meeste motoren zou ik wel een weekje mee willen ,van een cbr400rr tot de goldwing
 
Ik heb thuis nog een 2007 blok staan waar niet veel meer mee gedaan gaat worden.
Big End was stuk.

Deksels wil ik wel hebben maar de rest hoeft niet van mij, kratje bier is prima. Weet alleen niet of het past in je blok? Ik hoor het wel.


Geen optie?? Wil heb snel naar de vuilstort gaan brengen namelijk.
Staat een beetje in de weg nu.
 
Morguhh. Tijdje geleden dat ik hier ben geweest! Zie dat een aantal mensen de SV hebben ingerolen! Ik blijf hem voorlopig wel lekker rijden })
 
Rustig hier..

SV'tjes lopen te goed, dus weinig te zeuren blijkbaar...

Hier wel een defecte sleutelhanger van de meeting vorig jaar, zou dat garantie zijn?
 
Helaas heb ik nu toch iets te zeuren over de SV :X
Onderstaande heb ik even gekopieerde uit het techniektopic op het forum, misschien weet een van jullie wat het probleem is?

1000km en twee maanden geleden heb ik een grote beurt laten uitvoeren op mijn Suzuki SV650 uit 2006. Hierbij zijn onder andere de bougies geïnspecteerd en de kleppen gesteld. Na deze beurt liep de motor een beetje laag stationair, maar dit nam ik voor lief en ging verder. De laatste dagen merkte ik echter dat de motor wel heel laag stationair liep en ook heel vaak uitviel. Hierop heb ik aan de stationairschroef gedraaid om hem iets hoger stationair te laten lopen, maar het probleem werd alleen maar erger.

Vanochtend bleef de motor laag stationair draaien als hij gestart werd. Als je daarna gas gaf en het toerental kwam boven de 4000 uit, dan bleef hij daarop hangen terwijl het gas dicht was. Af en toe valt het toerental echter weer terug naar 1000 en valt de motor uit. Tijdens de rit heb ik een keer een foutmelding gekregen, maar omdat ik geen gereedschap bij mij had, kon ik deze niet uitlezen en na een tijdje was deze ook weer verdwenen. Dit alles resulteerde toch wel in gevaarlijke situaties op de weg, dus ik ben gelijk naar de motorzaak gereden om het probleem te melden.

Bij de motorzaak hebben ze even gekeken, maar wisten ze ook niet precies wat het probleem was. Ze wisten mij echter wel meteen te vertellen dat het niet door de grote beurt gekomen is, want dan zitten ze niet aan het gaskleppenhuis of de afstelling van de motor.
Ze roken echter wel dat de motor veel benzine verbruikte.

Heeft iemand enig idee wat er mis kan zijn met de motor en of het kan liggen aan de grote beurt die uitgevoerd is?
 
Grappig dat ze hun handen in onschuld steken. Was het daarvoor niet? Want als het daarvoor niet was is het bij mij 1 + 1 en heeft de motorzaak het gedaan. Met slechte/foute bougies of iets dergelijks.
 
Zou t idd bij de bougies if de aansluiting daarvan zoeken.. wellicht verkeerd type of foute electrode afstand
 
Ondanks dat dit topic over de 'nieuwe' SV gaat toch even een poging.

Ik ben nog op zoek naar de tasafhouders van het hepco en becker bagagesysteem van het OUDE (99-02) model SV650.
Als je dat nog ergens hebt liggen te verstoffen of verroesten en mag ik ze van een leuk prijsje van je overnemen hoor ik het graag, evt vie een PB.
De vakantie nadert, en als ik niets vind ga ik zelf iets maken, maar als je het nog hebt liggen .....
full

Nogmaals, het is voor de 1st gen SV650 (99-02)
De achterdrager zelf heb ik al, ik zoek alleen nog de tasafhouders.
Fijne zondag verder. 8-)
 
Hallo!

Mijn vriendin heeft een SV650s uit 2005. Topmotor! Alleen door rugproblemen is de zitpositie niet optimaal meer. Nou heb ik op het internet wel een LSL en ABM ombouwkit gevonden, maar ik vroeg mij af of het ook met origineel SV650 naked spul mogelijk is (als dat financieel wat scheelt). Heeft iemand toevallig een ombouwkit/alle (originele) benodigde spullen/tips/adres/hulp of iets dergelijks?
Ervaringen zijn ook welkom natuurlijk!

Bij voorbaat dank!
Kjeld
 
Hallo!

Mijn vriendin heeft een SV650s uit 2005. Topmotor! Alleen door rugproblemen is de zitpositie niet optimaal meer. Nou heb ik op het internet wel een LSL en ABM ombouwkit gevonden, maar ik vroeg mij af of het ook met origineel SV650 naked spul mogelijk is (als dat financieel wat scheelt). Heeft iemand toevallig een ombouwkit/alle (originele) benodigde spullen/tips/adres/hulp of iets dergelijks?
Ervaringen zijn ook welkom natuurlijk!

Bij voorbaat dank!
Kjeld
HEt kan meer lijkt gemakkelijker dan het is. Onderdelen zijn duur, telller helemaal (195 euro nu een te koop bij boonstra). de stekker van de S en N tllers zijn niet uitwisselbaar, en je hebt een km kabelboom over.
Ik heb het zelf gedaan waardbij gebruik blijven maken van de S teller. Ging best goed, al waren er uitdagingen.
NIETS is onmogelijk uiteraard. Het eenvoudigst is gaten boren in de kroonplaat en risers erop.

Ik ben er nat achter dat mijn SR waarschijnlijk de geest heeft gegeven.
Even die van mijn andere SV afhalen als 'leenmodel' en dan zou het weer goed moeten zijn. De mooiweer fiets mag wel even zonder, de dagelijks gebruiks SV moet het dagelijks doen. :Y.

Succes met ombouwen.
Ik heb het hoge stuur juist vervangen door clipons doordat ik pijn in mijn rug kreeg van een hoog stuur.

EDIT: ik zie nu pas dat het om het 2005 model gaat. Daarvan weet ik het niet, aangezien ik het 2002 model heb. Sorry, mijn reactie heb je maar ten dele iets aan. Dat van een kilometer kabelboom 'over' zal waarschijk nog steeds opgaan. ;)
 
Laatst bewerkt:
HEt kan meer lijkt gemakkelijker dan het is. Onderdelen zijn duur, telller helemaal (195 euro nu een te koop bij boonstra). de stekker van de S en N tllers zijn niet uitwisselbaar, en je hebt een km kabelboom over.
Ik heb het zelf gedaan waardbij gebruik blijven maken van de S teller. Ging best goed, al waren er uitdagingen.
NIETS is onmogelijk uiteraard. Het eenvoudigst is gaten boren in de kroonplaat en risers erop.

Ik ben er nat achter dat mijn SR waarschijnlijk de geest heeft gegeven.
Even die van mijn andere SV afhalen als 'leenmodel' en dan zou het weer goed moeten zijn. De mooiweer fiets mag wel even zonder, de dagelijks gebruiks SV moet het dagelijks doen. :Y.

Succes met ombouwen.
Ik heb het hoge stuur juist vervangen door clipons doordat ik pijn in mijn rug kreeg van een hoog stuur.

EDIT: ik zie nu pas dat het om het 2005 model gaat. Daarvan weet ik het niet, aangezien ik het 2002 model heb. Sorry, mijn reactie heb je maar ten dele iets aan. Dat van een kilometer kabelboom 'over' zal waarschijk nog steeds opgaan. ;)

Teller zit in de kuip, dus daar hoeft niks aan te gebeuren dan gelukkig :)
 
Teller zit in de kuip, dus daar hoeft niks aan te gebeuren dan gelukkig :)
Als je die een beetje netjes kunt hergebruiken bij het laten vervallen van de topkuip is dat mooi. Teller van de 1st gen SV zit in geval van een S uiteraard ook in de kuip, maar is niet 'zomaar kaal' te gebruiken. 't Zou inregenen en het ziet er niet uit.
Na montage achter een flyscreen gaat het wel.
Mooi dat dat voor de ombouw van S naar N voor de 2nd gen SV niet speelt.
En bijzonder eigenlijk....
 
Als je die een beetje netjes kunt hergebruiken bij het laten vervallen van de topkuip is dat mooi. Teller van de 1st gen SV zit in geval van een S uiteraard ook in de kuip, maar is niet 'zomaar kaal' te gebruiken. 't Zou inregenen en het ziet er niet uit.
Na montage achter een flyscreen gaat het wel.
Mooi dat dat voor de ombouw van S naar N voor de 2nd gen SV niet speelt.
En bijzonder eigenlijk....

Ai, we zitten niet op een lijn.
Er zijn ombouwkits waarbij enkel de clipons komen te vervallen, je een andere kroonplaat met risers monteert en een normaal stuur en wat langere remleidingen.

Zie onderstaande link als voorbeeld! Zoals je ziet mooie oplossing, enkel wat prijzig.

https://www.lsl-online.nl/contents/nl/p3782.html

Vandaar dat ik me afvraag of origineel spul van de sv650 naked past (tweedehands), dan kan dat misschien behoorlijk qua prijs schelen.
 
Ai, we zitten niet op een lijn.
Er zijn ombouwkits waarbij enkel de clipons komen te vervallen, je een andere kroonplaat met risers monteert en een normaal stuur en wat langere remleidingen.

Zie onderstaande link als voorbeeld! Zoals je ziet mooie oplossing, enkel wat prijzig.

https://www.lsl-online.nl/contents/nl/p3782.html

Vandaar dat ik me afvraag of origineel spul van de sv650 naked past (tweedehands), dan kan dat misschien behoorlijk qua prijs schelen.

CNC Top Yokes - Superbike Top Yoke and Handlebar conversion Kits, UK Manufactured, very high quality.
ook een mooie site. kost wat, maar de remleidingen zou ik dan ook vervangen zijn inmiddels alweer 12 jaar oud. zou dus gewoon deze bestellen (van mijn bovengenoemde site) en een mooie fatbar erop zetten met stalen remleidingen. is toch verdorie jouw vriendin en dat mag toch wat geld kosten _O-

even een foto van mijn vriendin haar sv *O*
18738797_10212497629776348_501606187675286257_o.jpg
 
https://www.topyokes.uk/
ook een mooie site. kost wat, maar de remleidingen zou ik dan ook vervangen zijn inmiddels alweer 12 jaar oud. zou dus gewoon deze bestellen (van mijn bovengenoemde site) en een mooie fatbar erop zetten met stalen remleidingen. is toch verdorie jouw vriendin en dat mag toch wat geld kosten _O-

even een foto van mijn vriendin haar sv *O* [afbeelding]

Haha, dat mag zeker wat geld kosten :)
Remleidingen zijn al staalomvlochten, vorige eigenaar heeft er aardig wat in gestoken.
Deze zijn al aardig wat goedkoper dan van LSL trouwens!

Bedankt, en keep you on the altitude :)
 
Haha, dat mag zeker wat geld kosten :)
Remleidingen zijn al staalomvlochten, vorige eigenaar heeft er aardig wat in gestoken.
Deze zijn al aardig wat goedkoper dan van LSL trouwens!

Bedankt, en keep you on the altitude :)

hou er wel rekening mee dat de huidige staalomvlochten remleidingen niet meer passen met een superbike stuur. en die zitten bij de lsl wel in de prijs inbegrepen. deze zijn redelijk prijzig als je ze achteraf ook nog moet kopen, maar het voordeel is dan wel dat je zelf de kleur uit kan kiezen ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan