Nieuwe SV650S deel XIV

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ha! Die mening deelt een maat van mij met zn 20 jaar oude GSXR750 ook na voorheen op een duc990ss te hebben gereden..

Ik heb inmiddels bijna mn tweede tank leeg gereden :9
 
Zo.... Eerste kilometers er gisteren opgezet. Daarna meteen maar ff verse olie er op gegooid.

Bevalt toch wel goed zown Japanner, de start na de winterstop is een stuk minder spannend!

Mijn Britse schone heeft me ook nog nooit in de steek gelaten :+
83e30be1e7d5218dfa559ce5d3854f7c
 
Laatst bewerkt:
Rijd zeker weer lekker..

Eergister nog even rondjes wezen rijden hier bij de afrit van de A4 (schipluiden).. mooie doordraaierbocht daaro.. tot 2x toe met de neus van de laars aan de grond en met 93 uit de bocht komen :9

Zoals wij allen wel weten; dat is erg verslavend..
En het houd ook niet echt over dus meer dan dat moet ik ook maar niet proberen.. :+

full
 
Ik ben inmiddels ook al aan mijn 3de tank bezig. :) Rijd weer lekker hoor.
Wij gebruiken onze SV's duidelijk 'anders.'

Die 3e tank had ik er half januari al doorheen gejaagd. *O*
Ik ben inmiddels de tel kwijt, maar zal ergens rond tank 20 zitten.
't mag wel duidelijk zijn dat ik mijn SV als werkpaard gebruik.

(4,5 Werkdagen (gemiddeld) per week x 90km/dag x 12 weken = bijna 5.000 km aan woonwerk tot heden.
Daar nog een 1000 aan fun, overige ritjes etc bij, dus zo'n 6.000 in totaal
Dat gedeeld door 20 is zo'n 300 liter, en dat weer door de tankinhoud van 15 liter is ongeveer mijn 20e tankje).

Inmiddels nog op winterbanden, maar die kunnen er binnenkort onderuit, al denk ik dat ik ze maar helemaal op ga rijden. Ze zijn ze te ver heen voor nog een winter. Die banden gaan ruim 1 winter mee. (zeg 10.000 km, al zou de voorband wel twee winters mee kunnen gaan).

Heb er wel heel veel plezier aan beleefd. geen rare of "dat ging maar net goed" situaties meegemaakt die ik het jaar ervoor op normale banden en vergelijkbare condities wel heb gehad. "Zo, ik ben blij dat ik die bocht door ben."
't Is ook niet kouder dan -6 geweest dit jaar, maar da;s koud genoeg om niet met heel vee vertrouwen in het geheel en met héél weinig reserve met zomerbanden de weg op te gaan. Ik kan het iedere doorrijder aanraden!!
Het verschil tov zomerbanden is nog groter dan met winterbanden vs zomerbanden op de auto. Daarmee vind ik het nooit zo erg als ie een stukje glijdt, met de motor vind ik het vervelender.

Fijne SV-zomer allemaal !! 8-) 8-)
 
Laatst bewerkt:
Ik zit rij nog op de tank uit november.
ik maak de meeste kilometers in het buitenland.

Weekenden weg en vakanties.
Woon werk doe ik op de fiets en korte ritjes doe ik op de honda dylan.

En sinds we de cabrio hebben,toeren we samen daarin.
 
Als je de benzine er dermate lang in laat zitten raad ik je aan om 98 te tanken; daar zit geen ethanol in..

Zie dit draadje op het Skoda-Forum; heb de info daar gepost maar heb het zelf weer elders vandaan.

Welke benzine tank jij?
 
Laatst bewerkt:
Wij gebruiken onze SV's duidelijk 'anders.'

Fijne SV-zomer allemaal !! 8-) 8-)


Wat gebruik jij als Winterbanden dan? Ik rij ook het hele jaar door, ookal mag ik daar dit jaar eigenlijk niet over spreken omdat de SV sinds Dec stilgestaan heeft ivm het kapotte blok -O- , maar nu gaan we weer vrolijk door met Woon/werk en plezier :Y

Echter rij ik al jaren op Pilot Roads. Welke zowel in de winter als de zomer voldoen voor mij De 3's waren wat minder maar de 4's vind ik super. Vooral erg constant, bijna geen opwarmtijd nodig en niet zo gevoelig voor gladdere stukken. Maar het kan wellicht altijd beter. Dus ik ben nieuwsgierig naar jouw banden zomer en winter!

(ik weet dat er banden zijn met meer grip dan de Roads, ook allrounds, maar het zeer consistente gedrag is wat mij er terug naartoe brengt)

Teller op de SV staat inmiddels op bijna 110.000 :t (helaas niet op het blok haha)
 
Wat gebruik jij als Winterbanden dan? Ik rij ook het hele jaar door, ookal mag ik daar dit jaar eigenlijk niet over spreken omdat de SV sinds Dec stilgestaan heeft ivm het kapotte blok -O- , maar nu gaan we weer vrolijk door met Woon/werk en plezier :Y

Echter rij ik al jaren op Pilot Roads. Welke zowel in de winter als de zomer voldoen voor mij De 3's waren wat minder maar de 4's vind ik super. Vooral erg constant, bijna geen opwarmtijd nodig en niet zo gevoelig voor gladdere stukken. Maar het kan wellicht altijd beter. Dus ik ben nieuwsgierig naar jouw banden zomer en winter!

(ik weet dat er banden zijn met meer grip dan de Roads, ook allrounds, maar het zeer consistente gedrag is wat mij er terug naartoe brengt)

Teller op de SV staat inmiddels op bijna 110.000 :t (helaas niet op het blok haha)
's Zomers Pilot Power 3 (niet de Pilot Road) en 's Winters Heidenau K66 M&S.
De maat van de winterbanden is zowel voor als achter eigenlijk een cm te smal, maar de randjes zoek je in de winter toch niet op, en door een wat bollere band meer rubber op de weg. De banden zijn wel iets hoger waardoor de omtrek nagenoeg hetzelfde is, dus de snelheidsmeter geeft hetzelfde aan als met de originele bandenmaat.

Als je wilt kijk ik de maten even na. Ik rijd nu 1 seizoen met winterbanden en ben er echt heel erg over te spreken.
Op een dag als vandaag laten ze het wel afweten hoor. Op de eertste plaats is de achterband vrij plat gereden, maar daarnaast zijn ze met de huidige grip en hellingshoeken die erbij horen te slap. Prima voor een winterband, want dan rijd je anders en heb je een soepele band nodig voor meer warmteontwikkeling, dus grip, maar bij 23 graden mag er wel een paar tiende bar meer in om 'm wat minder te laten wiebelen.

110 dkm is mooi. Hoelang heb je met het eerste blok gedaan, en wat is er kapot gegaan? krukaslagers??
 
Laatst bewerkt:
Ahja.. ik heb die K66 op de bromsnor zitten. niet de M&S overigens; maar de 4 seizoens varriant.. idd een fijn bandje..
 
Ahja.. ik heb die K66 op de bromsnor zitten. niet de M&S overigens; maar de 4 seizoens varriant.. idd een fijn bandje..
Ja dat klopt. Hi j is er als 'normale' en in de M&S smaak. Je ziet 'm ook veel in de scootermaatjes, maar dan wel in een lagere snelheidscode. De band voor de SV is in de snelheidscode H (tot 210).
 
Laatst bewerkt:
Ja zat even te kijken; maar dan heb je dus achter nu een 140 band.. want dat is de maat die ze beschikbaar hebben zag ik.. en voor idd een 110.
 
Ja zat even te kijken; maar dan heb je dus achter nu een 140 band.. want dat is de maat die ze beschikbaar hebben zag ik.. en voor idd een 110.
Klopt weer!

Originele maat:
Voor 120/60 ZR 17
Achter 160/60 ZR 17

Heidenau K66 winter setje
110/70 H 17
140/70 H 17

In beide gevallen een centimetertje smaller, maar ook 10% hoger.
Als je de formule voor de afrolomtrek van de banden erop los laat kom je erachter dat de iets (maar echt niet veel) te groot zijn, maar dat is bij montage om de bijbehorende breedte maat van de velgen (110 en 140).
Aangezien ze om iets bredere velgen liggen worden ze weer wat breder uitgetrokken en wordt de omtrek dus weer wat kleiner.
Maar hoe dan ook, het gaat erom hoe ze het doen, en dat hebben ze prima gedaan. Stuureigenschappen ook OK.
full

Zo zien ze er inmiddels niet meer uit. '(
 
Laatst bewerkt:
Ahja.. ziet er wel netjes uit..
die groefjes die zijn wel snel weg gok ik.. is meer voor de sier als effect ? of zijn ze diep ingesneden ? bij de 4 seizoens K66 zie je echt de zigzag wintergroeven die ook bekend zijn van de autobanden..
 
Van het midden van de achterband zag je ze inderdaad wegslijten.
De zijkanten zitten ze nog op. :$
De werking van de banden is niet slechter geworden sinds het verdwijnen van de groefjes.
Lamellen zoals bij autowinterbanden zitten hier inderdaad niet in.
Ik verwacht dat dat bij een motorband met zachte compound en snelheden tot 210 km/u veel te veel beweging in de band zal veroorzaken. De 'blokken' doen het icm de zachte compound en een niet al te stevig karkas goed (voor een rijstijl die bij de winter past uiteraard).
Vertrouwenswekkende grip en veel feedback. Daar ging het mij om, en dat hebben ze zeker gedaan.
 
Laatst bewerkt:
Zie er stiekem best stoer uit met zown winterband er op.

En ik verwacht dat de grootste winst in de andere compound zit die ze er op smeren. lamellen is meer een sneeuw ding. Maar gewoon bij koud en nat weer is al veel te behalen met de compound.
 
Laatst bewerkt:
Ja dat is wel zo ja...

Op de bromsnor ging ik van een verbruik van 1:33 naar een meerverbruik van 1:27 ongveer met de K66's
 
Laatst bewerkt:
~
Heidenau K66 winter setje
110/70 H 17
140/70 H 17


Naast dat het er heel erg tof uit ziet, ook zeer interessant. Ik ben wel nieuwsgierig geworden. Ze slijten natuurlijk wel als de ziekte nu of niet, met 20 graden buiten?

Wissel jij ze om, of heb je 2 setjes velgen en schijven liggen thuis?

Ik ga dit in gedachte houden en einde van de zomer toch maareens serieus naar kijken :)

Die Pilot Powers liggen bijvoorbeeld op mn R6, ook erg fijn. Op de Duc zit weer wat anders. Op de kawa Bridgestone. Ik weet het nieteens allemaal haha.
 
Naast dat het er heel erg tof uit ziet, ook zeer interessant. Ik ben wel nieuwsgierig geworden. Ze slijten natuurlijk wel als de ziekte nu of niet, met 20 graden buiten?
Dat verwacht ik wel. Verder is de prestatie bij 20+ niet heel best. Bij die temperaturen wil je platter dan in de winter en dan voel je dat de banden een vrij slap karkas hebben. Grip is geen probleem, maar je voelt mn. de achterband wiebelen. het feit dat ie redelijk plat is gereden in de winter zal hier ook aan bijdragen, want je moet eerst 'over de hoek' heen.

Ik heb ze er nu exact 9600 km op te zitten.
Onderdaan een actuele foto van beide banden.
Bijna 10 dkm is geen slechte score en ze zijn nog lang niet op. Wel gereden bij temperaturen tot -6, maar dan nog..
De voorband gaat zeker nog een volle winter mee, de achterband heeft op het loopvlak nog zo'n 3 mm en de slijtage indicators achter raken de grond al, dus in principe is ie al op als winterband.

Ik mik ze er vandaag nog onderuit en zet de zomerwielen erin (PP3).
Als ik dit jaar de winterwielen pas in december plaats scheelt me dat 2 maanden winterbanden, dus hoeven ze maar zo'n 7 dkm mee. Dat gaan ze nog wel halen, en dan zijn ze ook echt helemaal op.
Als ik ze eerst zou oprijden gebruik ik de zomerset maar 2.000 km oid en da's ook weer zonde.
PP3's rijden zomers uiteraard veel beter dan winterbanden die op moeten... 8-)

full


Wissel jij ze om, of heb je 2 setjes velgen en schijven liggen thuis?
2 setjes inderdaad.
 
Laatst bewerkt:
Mag ik even wat bij jullie checken. Ik heb de motor gekocht met een 120/70 voorband. Ik weet inmiddels dat dan de voorvork wat door de kroonplaat moet worden gezakt. Ik denk dat bij die van mij gebeurd is 5mm steekt er boven de kroonplaat uit (tot aan de streep). Klopt mijn vermoeden.
full
 
Even voor je gekeken in het WPH; standaard is 3mm.
En dus gerekend vanaf bovenkant van de vork zonder de veerdop.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb net mijn Gasklephuizen gesynchroniseerd bij 56000km en het scheelde best veel.

Het is best simpel om tedoen.
Het moeilijkste is het om bij de rubberdopjes tekomen.
 
mensen. gooi het toch even hier neer. mijn projecten zijn zo goed als klaar en nou was mijn vraag of iemand een sv te koop weet met schade? motor moet heel zijn en lopen en frame recht wie iets weet mag mij wel een pb sturen (het gaat uiteraard om een sv650 gen 2 ;) )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan