Triumph Speed Triple topic deel 51

Status
Niet open voor verdere reacties.
full


Uitzicht vanuit het verblijf
 
Paar weken geleden was m'n vriendin stapvoets gevallen met haar motor in Bonn, weggegleden over een tramrails met 20 km/h. Daardoor waren de koplamphouder en het stuur krom.

Nu hebben we vanmiddag haar Honda CB500 gerepareerd door er een nieuw stuur op te zetten (mooi Rizoma superbike stuurtje). Na de reparatie deed ie het in het begin gewoon en kon ik een heel klein stukje rijden. Echter nu wil die alleen nog maar starten met de choke vol open (kabel kan niet strakker) en dan blijft ie net aan lopen. Maar als ik ook maar een tikje gas geef met de gashendel dan gaat ie meteen uit. Als ik de choke terugdraai gaat ie ook uit.
Iemand enig idee wat het kan zijn? :?


Edit:
Het nieuwe stuur is net iets breder. Morgen maar eens met de gaskabel en de chokekabel klooien, misschien staan die te strak?

Update:
Of je zet de benzinekraan open, dat kan ook :')
 
Laatst bewerkt:
Middag@all vanuit een warm Drenthe!

Gisteren wezen kijken bij de Oranje Speed die op MP staat met nog geen 9dkm!
Vooraf even onderzoek gedaan en de leverende dealer gebeld! Ik vroeg of de motor schade had gehad en toen werd het vaag..Puntje bij paaltje, wel schade zei de beste dealer!

Vervolgens rapport opgevraagd tegen betaling en daar kwam uit een schade van 4000,- euro aan de linkerkant! Toch wezen kijken maar geen goed gevoel! 8600km gereden en de huidige eigenaar slechts 250km sinds in bezit...

Ik zeg altijd, bij twijfel niet doen, dus maandag gaan we kijken bij de andere Speed!
 
Middag@all vanuit een warm Drenthe!

Gisteren wezen kijken bij de Oranje Speed die op MP staat met nog geen 9dkm!
Vooraf even onderzoek gedaan en de leverende dealer gebeld! Ik vroeg of de motor schade had gehad en toen werd het vaag..Puntje bij paaltje, wel schade zei de beste dealer!

Vervolgens rapport opgevraagd tegen betaling en daar kwam uit een schade van 4000,- euro aan de linkerkant! Toch wezen kijken maar geen goed gevoel! 8600km gereden en de huidige eigenaar slechts 250km sinds in bezit...

Ik zeg altijd, bij twijfel niet doen, dus maandag gaan we kijken bij de andere Speed!

Gebben heeft nog wel leuke witte staan met wat ervaring....
 
Middag@all vanuit een warm Drenthe!

Gisteren wezen kijken bij de Oranje Speed die op MP staat met nog geen 9dkm!
Vooraf even onderzoek gedaan en de leverende dealer gebeld! Ik vroeg of de motor schade had gehad en toen werd het vaag..Puntje bij paaltje, wel schade zei de beste dealer!

Vervolgens rapport opgevraagd tegen betaling en daar kwam uit een schade van 4000,- euro aan de linkerkant! Toch wezen kijken maar geen goed gevoel! 8600km gereden en de huidige eigenaar slechts 250km sinds in bezit...

Ik zeg altijd, bij twijfel niet doen, dus maandag gaan we kijken bij de andere Speed!

Verstandige beslissing!
 
_O-
Zo ook bij de Speed ooit de complete kabelboom nagelopen. Alle stekkers schoongemaakt.
Om er uiteindelijk achter te komen dat de kill-swich op uit staat. :$

Laatst idem dito :$ :$

Dynamo gereviseerd er weer op, quickshifter eraf. liep goed en laadde weer goed.
Toen een USB lader op de voeding van de ECU aangesloten.
Testen, niks meer op verlichting na :o Na wat metingen etc gedaan te hebben maar eens het schema erbij. Toen viel het kwartje vrij snel gelukkig :+
 
Laatst idem dito :$ :$

Dynamo gereviseerd er weer op, quickshifter eraf. liep goed en laadde weer goed.
Toen een USB lader op de voeding van de ECU aangesloten.
Testen, niks meer op verlichting na :o Na wat metingen etc gedaan te hebben maar eens het schema erbij. Toen viel het kwartje vrij snel gelukkig :+

Mijn blokkie laten reviseren (van de toenmalige SM) komt tie terug en ik inbouwen alless erop en eraan. Kwartier staan kicken en geen kick geven. Werd al hevig wanhopig. Dan denken van die benzinetank was niet zwaar, kraantje op reserve zetten een kick en lopen _O-

Een montuer van bedenkelijke mate maar ben wel erg goed als aangeef monteur O-)
 
Speedy liep gisteren weer heerlijk. Voor het eerst gereden dit jaar. Accu er weer in en direct aanspringen, dat is toch wel fijn :)

Had met m'n vriendin achterop gereden. Nog even haar dochter met wat vrienden bezocht bij de 24u op de Nürburgring bij Pflanzgarten. Fijn dat we zonder kaartjes toch even erin mochten :)

Daarna nog ff wat gedronken bij Toets en Angela en weer terug naar Bonn.

Speedy heeft heel de winter hooguit 2 druppels olie verloren langs de aftapplug. Bij het rijden is er niks uitgekomen, dus ik ben blij dat ik eindelijk weer zorgeloos kan rijden :)
 
Speedy liep gisteren weer heerlijk. Voor het eerst gereden dit jaar. Accu er weer in en direct aanspringen, dat is toch wel fijn :)

Had met m'n vriendin achterop gereden. Nog even haar dochter met wat vrienden bezocht bij de 24u op de Nürburgring bij Pflanzgarten. Fijn dat we zonder kaartjes toch even erin mochten :)

Daarna nog ff wat gedronken bij Toets en Angela en weer terug naar Bonn.

Speedy heeft heel de winter hooguit 2 druppels olie verloren langs de aftapplug. Bij het rijden is er niks uitgekomen, dus ik ben blij dat ik eindelijk weer zorgeloos kan rijden :)

Goed om te horen! Over precies 4 weken zitten wij bij Toets en Angela!
Hopen op mooi weer! Wat voor motor rijdt Toets nu? KTM weer?
 
Goed om te horen! Over precies 4 weken zitten wij bij Toets en Angela!
Hopen op mooi weer! Wat voor motor rijdt Toets nu? KTM weer?
Als ik me niet vergis had ie vorig jaar z'n 990 Adventure verkocht en een 1190 Adventure en een Enduro gekocht. Heeft nu dus 2 KTM's staan.

Toets mocht er gisteren ook weer eentje met motor en al op gaan halen ergens voorbij Koblenz. Was afgevoerd naar het ziekenhuis maar gelukkig alleen maar kneuzingen.
 
Laatst bewerkt:
Die zwarte 990 zijn we wel eens achteraan gereden! Met de Akra's eronder!
Gebeuren daags ongelukken daar helaas!
 
Die zwarte 990 zijn we wel eens achteraan gereden! Met de Akra's eronder!
Gebeuren daags ongelukken daar helaas!
Haha, ja veel succes met Toets proberen bij te houden in de Eifel _O- :W

Meeste ongelukken zijn door Nederlanders die een weekendje Eifel doen en zo blij zijn dat ze eindelijk weer eens bochten kunnen rijden dat ze een beetje té enthousiast worden ;)
 
Klopt helemaal! Ik hoef toets ook niet bij te houden! Lekker genieten van de uitzichten en de bochten!
Als ik sportief wil rijden ga ik wel het circuit op! We rijden ook niet als slakken hoor...

Trouwens: mensen hier die rijden met Blue Vision H4 lampen? Kosten 18,- euro, maar is het zicht beter of word je beter gezien? Zelf vervangen is een eitje toch?
 
Laatst bewerkt:
Trouwens: mensen hier die rijden met Blue Vision H4 lampen? Kosten 18,- euro, maar is het zicht beter of word je beter gezien? Zelf vervangen is een eitje toch?
Ja ik heb het in m'n Speed zitten, qua kleur zit het dichter bij wit dan bij geel. Bij mij zat het er al in toen ik hem kocht, dus geen idee of het echt meer opbrengt dan de standaard verlichting. Voor mij is het in ieder goed genoeg om niet over te willen stappen naar LED/Xenon.
 
Ja ik heb het in m'n Speed zitten, qua kleur zit het dichter bij wit dan bij geel. Bij mij zat het er al in toen ik hem kocht, dus geen idee of het echt meer opbrengt dan de standaard verlichting. Voor mij is het in ieder goed genoeg om niet over te willen stappen naar LED/Xenon.

OK! Gaan we even kijken morgen wat al in de Speed zit aan verlichting!
Hoop morgen weer een Speed in bezit te hebben!
 
Middag@all vanuit een warm Drenthe!

Gisteren wezen kijken bij de Oranje Speed die op MP staat met nog geen 9dkm!
Vooraf even onderzoek gedaan en de leverende dealer gebeld! Ik vroeg of de motor schade had gehad en toen werd het vaag..Puntje bij paaltje, wel schade zei de beste dealer!

Vervolgens rapport opgevraagd tegen betaling en daar kwam uit een schade van 4000,- euro aan de linkerkant! Toch wezen kijken maar geen goed gevoel! 8600km gereden en de huidige eigenaar slechts 250km sinds in bezit...

Ik zeg altijd, bij twijfel niet doen, dus maandag gaan we kijken bij de andere Speed!

Hoe vraag je zo'n schade rapport op en wat kost dat?
 
Gister rond 14:00 op de A12/A50 een Speed met Akra's en een Street gezien, juliie gingen er uiteindelijk af om te tanken. Iemand van hier?
 
Laatst bewerkt:
Aha, dank voor de tip, altijd handig zoiets.

Precies! Nogmaals, niet waterdicht, maar goed!
Als de schade niet gemeld wordt, komt het niet in register volgens mij!

Maar die 9.- euro op een groot bedrag heb ik er graag voor over..

Toen ik belde met de motorzaak die de Speed had geleverd waar ik vrijdag ben wezen kijken, zie de man al: kun jij die gegevens inzien dan? Pas toen vertelde hij de schade ook..
 
Precies! Nogmaals, niet waterdicht, maar goed!
Als de schade niet gemeld wordt, komt het niet in register volgens mij!

Maar die 9.- euro op een groot bedrag heb ik er graag voor over..

Toen ik belde met de motorzaak die de Speed had geleverd waar ik vrijdag ben wezen kijken, zie de man al: kun jij die gegevens inzien dan? Pas toen vertelde hij de schade ook..
Ik denk dat het via de verzekeringsmaatschappijen loopt en daardoor inzichtelijk wordt, klopt dat?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan