ER-5 '98 (ongeveer) gooit benzine naar luchtfilter

pistole

Rookie
13 aug 2004
5
0
Ik ben ten einde raad en sta op het punt om de fiets weg te doen... -O-

De motor liep al een tijdje niet lekker, en ik kwam er laatst achter dat het luchtfilterhuis vol stond met benzine. Aftappen, verder rijden: blijkt het weer te gebeuren.

Carburateurs eraf gehaald, schoongemaakt, vlotternaalden vervangen (vlotter sluit goed af) en opnieuw proberen.

Resultaat: na 10 seconden proefdraaien sluit de motor weer of. Luchtfilter controleren: kamer staat weer (helemaal!) vol met benzine.

Het lijkt er dus op dat als de motor draait er effectief benzine opgezogen wordt en in het luchtfilterhuis belandt.

Iemand enig idee? Kan dit veroorzaakt worden door een kapot membraan?
 


En hoe stroomt in zo'n geval de brandstof dan terug de luchtfilterbak in :?


Heb je de vlotterhoogte al eens bekeken? Hoe staat het met de werking van de brandstofkraan? Hoe heb je getest dat de vlotters goed afsluiten?

Heb ik het over stromen gehad?

De motor loopt beroerd en er komt benzine in het luchtfilterhuis. Carbs zijn schoongemaakt en gecontroleerd neem ik voor nu even aan.
Een cilinder heeft mengsel aangezogen maar de compressie perst een klein deel terug het luchtfilterhuis in, omdat de inlaatklep iets lekt? Ik zeg ook maar het eerste wat mij te binnen schiet.
 
Heb ik het over stromen gehad?
Jij niet maar TS wel en daar geef je nou eenmaal antwoord op:
Resultaat: na 10 seconden proefdraaien sluit de motor weer of. Luchtfilter controleren: kamer staat weer (helemaal!) vol met benzine

Dat je het eerste zegt wat in je opkomt kan zijn, maar je zegt iets wat niet past bij de storing van de TS.
Al zou een lekkende klep brandstof terug kunnen laten gaan richting luchtfilterhuis, dan nog loopt dat door dat specifieke probleem niet binnen 10sec. vol met brandstof.
 
Jij niet maar TS wel en daar geef je nou eenmaal antwoord op:Dat je het eerste zegt wat in je opkomt kan zijn, maar je zegt iets wat niet past bij de storing van de TS.
Al zou een lekkende klep brandstof terug kunnen laten gaan richting luchtfilterhuis, dan nog loopt dat door dat specifieke probleem niet binnen 10sec. vol met brandstof.


Oké, maar lekkende vlotters ook niet. Die zijn vervangen enz. TS insinueert dat de carbs goed gedaan zijn.
Wie ben ik...
 
Dank voor de antwoorden allemaal (en wel lief zijn voor elkaar :) ).

Ik denk niet dat het in de afstelling van de kleppen zit omdat de motor voorheen prima liep, ook nooit problemen gehad in het blok. Het is puur het brandstofgedeelte.

Vlotternaalden heb ik vervangen. Exacte hoogte kan ik niet goed bepalen, heb ik niet de juiste spullen voor.

Het is echter heel opvallend dat na letterlijk enkele seconden testen het luchtfilterhuis helemaal vol zit.

Brandstofkraan is vrij zeker aan vervanging toe, maar dat kan eigenlijk ook niet de verklaring zijn (dan zou hij ook moeten lekker als de motor niet loopt).
 
schoongemaakt

Wat versta je precies onder schoongemaakt? Ultrasoon of grondig zelf?
Ben namelijk zelf dit probleem ook tegengekomen bij een ER5 van een vriend.

Start prima loopt eerste paar seconden goed en daarna zit het luchtfilterhuis vol met benzine niet een beetje maar alsof de hele tank leegloopt lijkt het dan.
Ik meen dat we daarna de hele carburateurs ultrasoon hebben laten reinigen en via het wph alles netjes in elkaar gezet en het probleem was opgelost.

Volternaalden heb je zo te lezen al vervangen maar moet je nog wel goed instellen!
 
Laatst bewerkt:
Wat voor revisisetje was dat? Er zijn ook setjes verkrijgbaar waarna het nog harder lekt dan voor die tijd.
Je bent zeker van topkwaliteit? Idd even Janbros zijn testje doen met het slangetje aan de aftap van de vlotterkamers.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan