Motor blijft benzine lekken bij luchtfilter

mobell

MF'er
17 sep 2010
48
6
Eerbeek
Hallo
Wie weet wat het kan zijn. Mijn motor suzuki gs850 blijft benzine lekken bij luchtfilter. Eerst dacht ik de benzinekraan en daarom een nieuwe gekocht. Dit ging 3 dagen goed en nu gaat hij ook weer lekken. Wat opvalt is dat de benzinekraan blijft stromen, ook als de motor uit is, eigenlijk altijd de pri stand dus. Hij zou toch dicht moeten gaan door de vacuüm werking?
De carburateur is ultrasoon gereinigd en de motor loopt heel erg mooi en goed, maar ik weet niet waar ik nu verder moet zoeken.
Wat me wel opviel is dat de vorige eigenaar een extra benzinekraantje had in de slang, dus waarschijnlijk had hij het probleem ook.
Wie heeft een idee?
 
Ik vraag me ook af in hoeverre vlotternaalden echt afsluiten, niets is 100% en bij een lopende motor is een klein beetje lek ook niet erg omdat het verbruikt wordt natuurlijk. Bij een stilstaande motor wordt het een probleem, vandaar het kraantje. Als een vlotternaald altijd 100% zou sluiten zou er geen kraantje op hebben gezeten. Misschien trap ik een open deur in maar een klein beetje lek lijkt me niet te voorkomen en normaal.
Klopt inderdaad, als een benzinekraan niet goed afdicht gaan de vlotternaalden vroeg of laat lekken.
 
Ik begrijp er niets meer van. Ik heb de oude kraan vervangen omdat deze op alle standen benzine doorgaf, de nieuwe kraan doet dat helaas ook. Nu met extra tussenkraantje lekt hij geen benzine meer. Dus alles oké toch nu?
 
En toch gaat het op den duur mis en met kraan dicht niet.
als je weken niet rijdt , ja draai het dan dicht. als ik aan een winkel stop, draai ik het echt niet dicht.
feit blijft : de vlotter(naald) zorgt voor het juiste niveau in de vlotterkamer. als die lekt kan je onmogelijk weten of het nivo correct is, ook al loopt het niet over al rijdend. een kwartiertje in de winkel is dan misschien al genoeg om hem te verzuipen.
klepspeling wil je toch ook correct ? ook al rijdt je als een bompa. want met te kleine speling gaat er echt niets mis gaan als je altijd als een bompa rijdt, de kleppen hebben dan tijd genoeg om hun hitte kwijt te geraken (hitte waarvan ze al véél minder te verwerken krijgen), dus waarom zou je ze dan bijregelen als ze wat te krap staan ?

dus dat je iets niet ziet of er geen last van hebt wil niet zeggen dat het in orde is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan