motor wisselen

shopjan

Die hard MF'er
12 mrt 2008
521
0
vlijmen
heb twee kawasakies 1 x gpx600r bj 1991 en 1 x gpz600r bj 1986 weet iemand of je de motorblokken kan omwisselen .
Dus past het motorblok van de gpx in het frame van de gpz en is dit dan plug en play of moet er nog wat veranderd worden
 
blokken zijn (kwasi) identiek.
toen indertijd mijn Z blok zijn bak had opgevreten, dacht ik : fuck it, ik prop er een X blok (en carbu's) in, heb ik 10 pk meer. maar eigenlijk nooit iets van gemerkt.

dus :
is je blok kapot : doen.
wil je meer vermogen : kan je wat beters doen met je tijd
 
Laatst bewerkt:
oke bedankt voor de snelle reactie en nee wil niet meer vermogen maar het ene blok loopt veel mooier en rustiger dan de andere zijn de stekker aansluitingen ook allemaal het zelfde of moet daar nog iets aan veranderd worden
 
Ken je dan niet beter op zoek gaan waarom het eerste blok minder lekker loopt?

Zal waarschijnlijk in zn afstelling zitten.

Als hij geen olie misbruikt zou ik hem om die rede niet vervangen maar zorgen dat hij beter gaat lopen.
 
heb al zoveel gedaan om hem goed te krijgen andere bobines 2x alle bedrading en stekkers schoon gemaakt en gecontroleerd benzine tank schoon gespoeld en nieuwe benzine ook de carbs er 3 x af gehad en schoon gemaakt .
nieuwe inlaat rubbers geen valse lucht bougies vernieuwd carbs synchroon gesteld.
elke keer daarna loopt de motor netjes en dan ga je rijden het kan 5 minuten zijn of een half uur en dan valt de motor uit onder het rijden.
wacht je dan een tijdje kan je hem weer starten en door rijden en geen tijd aan verbonden 5 tot ja 30 minuten en valt weer uit.
dus heb je nog een idee hoor het graag
o ja pickup coils zijn ook al vernieuwd
 
bedankt voor de reacties maar is allemaal al dubbel gecontroleerd het is zo raar dat je de ene keer zeg maar om de hoek stil staat en de andere keer pas een half uur later.
 
99% zeker dat als je het blok wisselt je nog steeds dezelfde problemen hebt. alles wat jij zegt wijst niet op een mechanisch probleem.

die 1% zijn de kleppen : speling al gekontroleerd ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan