Halogeen wisselen voor LED

HyperBlade

Die hard MF'er
6 apr 2018
292
61
Alphen aan den Rijn
Beste motorvrienden,

Ik twijfel al een tijdje om de halogeen H4 in mijn motoren te verwisselen voor een LED variant. Die zie ik ook vaak zonder koelelement. Wie heeft er al ervaring en/of advies of dit zomaar kan ivm warmte en niet teveel strooilicht?

Bedankt en goed weekend!!
 
Besef je dat al het vermogen wat je LED lampen besparen (circa 90 Watt) een extra belasting is voor de spanningsregelaar. Daar bovenop mogen lichtbronnen alleen in daarvoor ontworpen armaturen worden gebruikt: Mocht oom agent je een keer aan de kant zetten heb je dus kans dat je daarvoor een bekeuring krijgt en misschien niet eens verder mag rijden totdat het "defect" verholpen is.

De levensduur heb ik ook zo m'n vraagtekens bij: De LED wordt met zoveel vermogen aangestuurd dat er vaak actieve koeling nodig is dus die 20.000 uur kun je op je buik schrijven.

Er zijn H4 lampen in de handel met witter licht of met versterkte bouw. Afhankelijk welk probleem je wilt tackelen. Ik zou die lekker pakken en met een zeker gevoel rondrijden :)
 
Nog geen idee, heb recentelijk voor 10,95 euro een set van 2*H7 in China gekocht…..set is onderweg en over een tijdje meld ik wel of ze voldoen.

Ondertussen heb ik in mijn motor een halogeen setje van de Action…… _O-
Een collega hier moest letterlijk elke maand zijn dure Philips lampen vervangen.
Jonge gast met een dikke subwoofer in de auto.
Van goedkope troep moest hij eerst niets weten.
Kocht op een gegeven moment de Action halogeen lampen en vier maanden later nog geen lampje kapot. 8)7
Daarna nooit meer over gehoord.

LED lampen (H4) heb ik ook gekocht in verschillende smaken, maar ze liggen nog op zolder.
Inmiddels twee motorfietsen met LED koplampen af fabriek.
 
Terug
Bovenaan Onderaan