Koplamp vervangen voor Led

Rutgergr

MF veteraan
Donateur
20 jan 2023
1.939
2.096
Oosterhout
Ik heb op Ledperf een setje ledlampen voor mijn Panigale besteld. Op de site stond plug and play. Met mn stomme kop ervan uitgegaan dat het ook echt zo was.
Kwamen gisteren de lampen binnen, zit er aan de H11 lamp een snoertje naar een controller, naar de stekker. Iemand enige ervaring met zulke lampen? Blijft de lamp goed zitten in de fitting bijvoorbeeld? Bij de standaard lamp zit de stekker als een soort klem achter de fitting. Daarnaast, waar laat je die controller, kan ik die gewoon ergens wegwerken achter een kuipdeel met een stuk dubbelzijdig tape of een tiewrap? Geen moment aan gedacht dat een ledlamp zo'n controller nodig heeft.

Ik twijfel momenteel of ik de lampen moet terugsturen of moet houden..... Er moet wel iets gedaan worden met de koplamp van de panigale, Ducati heeft namelijk led dagrijverlichting erin gemaakt, met gele halogeenlampen ernaast... geen gezicht.. Het wordt dus of dit of van die Philips Whitevision H11 lampjes....
Het liefste zou ik deze led-lampen wel gebruiken maar heb ook geen zin om de hele motor om te moeten bouwen en habbibabbi oplossingen met tape, gaten maken etc etc.

Dit is dus de dagrijverlichting, in de twee hoeken zitten dan gele H11 halogeenlampen...
IMG_3449.JPG


Hierbij het lampje:
04731A52-20C6-433E-9705-3C23EFD69123.JPG
 
Ik heb vergelijkbaar ook in de motoren hier zitten, is even passen en meten (want de heatsink steekt uit) maar het past wel. Controller zit met een tiewrapje vast.

Maar:
Ik zie dat jouw motor geen lens heeft, maar een reflector lamp. LED is hier in de basis niet voor geschikt, want je krijgt veel strooilicht, en dat is weer hinderlijk/verblindend voor medeweggebruikers.
 
Ik heb vergelijkbaar ook in de motoren hier zitten, is even passen en meten (want de heatsink steekt uit) maar het past wel. Controller zit met een tiewrapje vast.

Maar:
Ik zie dat jouw motor geen lens heeft, maar een reflector lamp. LED is hier in de basis niet voor geschikt, want je krijgt veel strooilicht, en dat is weer hinderlijk/verblindend voor medeweggebruikers.
Niet helemaal waar. Rijden genoeg auto's rond met affabriek led maar geen projector... Overigens heeft de Panigale 1299S ook standaard led koplampen en ook geen projector. Maar ik ben wel met je eens dat de kans op strooilicht groter is (Tesla is hier bijv een ster in).
 
Ja dat valt opzich niet tegen. Zit rechts ook nog een zwart afdekkapje tegen de buitenkuip aan. Misschien kan ik t daaronder monteren… liefst wil je t natuurlijk uit t zicht, en weet ook niet of t allemaal tegen water kan..

Dit soort info zal toch op de doos staan of het een ip waarde heeft?

'IP-waarde van een lamp is belangrijk om te weten. De IP-waarde geeft aan hoeveel bescherming de lamp heeft.

De IP-waarde bestaat uit twee cijfers. Het eerste cijfer geeft de bescherming tegen vaste delen weer zoals stof of zand. Het tweede cijfer geeft de bescherming tegen vloeibare stoffen weer '
 
Laatst bewerkt:
Ik heb op Ledperf een setje ledlampen voor mijn Panigale besteld. Op de site stond plug and play. Met mn stomme kop ervan uitgegaan dat het ook echt zo was.
Kwamen gisteren de lampen binnen, zit er aan de H11 lamp een snoertje naar een controller, naar de stekker. Iemand enige ervaring met zulke lampen? Blijft de lamp goed zitten in de fitting bijvoorbeeld? Bij de standaard lamp zit de stekker als een soort klem achter de fitting. Daarnaast, waar laat je die controller, kan ik die gewoon ergens wegwerken achter een kuipdeel met een stuk dubbelzijdig tape of een tiewrap? Geen moment aan gedacht dat een ledlamp zo'n controller nodig heeft.

Ik twijfel momenteel of ik de lampen moet terugsturen of moet houden..... Er moet wel iets gedaan worden met de koplamp van de panigale, Ducati heeft namelijk led dagrijverlichting erin gemaakt, met gele halogeenlampen ernaast... geen gezicht.. Het wordt dus of dit of van die Philips Whitevision H11 lampjes....
Het liefste zou ik deze led-lampen wel gebruiken maar heb ook geen zin om de hele motor om te moeten bouwen en habbibabbi oplossingen met tape, gaten maken etc etc.

Dit is dus de dagrijverlichting, in de twee hoeken zitten dan gele H11 halogeenlampen...
Bekijk bijlage 1978566

Hierbij het lampje:
Bekijk bijlage 1978565
Goedemorgen, die tent verdient goed aan rommel lampjes van AliExpress.
Lekkere marge hebben ze.

Ik zou ze terugsturen. Je zal dat hele ding incl kastje in je koplampunit moeten proppen, of je bedrading aanpassen zodat dat kastje er buiten kan.
 
Goedemorgen, die tent verdient goed aan rommel lampjes van AliExpress.
Lekkere marge hebben ze.

Ik zou ze terugsturen. Je zal dat hele ding incl kastje in je koplampunit moeten proppen, of je bedrading aanpassen zodat dat kastje er buiten kan.
In de koplampunit gaat dat sowieso niet. Zit alleen een gat in waar de H11 lamp doorsteekt. Of het Aliexpress is waag ik te betwijfelen... aan de andere kant Philips rekent ook 20-30 euro per lamp voor zo'n H11 Whitevision lampje. Dus de 4 a 5 tientjes per lamp die deze toko rekent voor LED valt wel mee toch?
Ik zat zelf aan zoiets te denken simplistisch gezien dan…:

IMG_4315.jpeg
 
Goedemorgen, die tent verdient goed aan rommel lampjes van AliExpress.
Lekkere marge hebben ze.

Ik zou ze terugsturen. Je zal dat hele ding incl kastje in je koplampunit moeten proppen, of je bedrading aanpassen zodat dat kastje er buiten kan.

Is het je gevoel die dit zegt of eigen ervaring? Anders is het nogal een aantijging. Veel wat je besteld aan lampen zal er vandaan komen dat is een feit maar of het rommel is?
 
Het is sowieso een professionele organisatie. Franse toko en erg groot op dit gebied. Ze bieden daarnaast 5 jaar garantie op de lampen. Niet echt Aliexpress stijl _O- :+
Als ze maar genoeg van die setjes verpatsen en zelf lekker goedkoop uit China halen durf ik die garantie ook wel te geven ;)

Daarmee wil ik niet zeggen dat het in dit geval ook zo is hoor.

Ik heb het zelf meegemaakt met een klein lcd schermpje voor een projectje: ik wilde deze bij een NL webshop bestellen maar hadden ze niet op voorraad en daardoor besloten deze zelf op aliexpress te bestellen, in de webshop 11 euro en wat kleingeld, op aliexpress betaalde ik 2,60 euro ofzo...
 
Jammer genoeg zegt de E-keur niks over de lampunit die dient namelijk gekeurd te zijn voor het gebruik van led. Tot op heden is er in tegenstelling tot bijv. Duitsland geen enkele goedkeuring afgegeven in NL en gaat dit volgens de RDW ook niet gebeuren. Gelukkig is oom agent al lang blij als hij het licht ziet branden dus daar hoeven we ons geen zorgen over te maken. Zorg wel dat als je naar bijv. Duitsland gaat je de originele lampjes bij je hebt op toeristische plekken zoals in de Eifel wordt erg vaak gecontroleerd en deze agenten pakken het er zo uit. Heb je de lampjes bij je mag je ter plekke verwisselen en na het afrekenen van € 50,- je weg vervolgen. Lukt dit niet, moet er een aanhanger worden geregeld naar een werkplaats en mag de motor na vervangening van de lampen worden getoond op een politieburo.
 
LEDriving HL H11 Gen2 | OSRAM Automotive

Is dit niet iets? is een "echt merk" ipv ali meuk.

Ze verkopen ook canbus kastjes.. Die zul je dan ook wel nodig hebben.
Thanks, maar dan zit ik nog steeds met hetzelfde probleem, waar ik die kastjes moet pielen. Is er hier niemand die er ervaring mee heeft en wat foto's kan uploaden over hoe het bij hem/haar zit..
 
Nee precies, dat scheelt weer wegwerken. Osram heeft dat kastje ook niet volgens mij maar die zijn net even duurder. Alleen even kijken hoe de lamp zelf past, bij mijn Osram H4 die ik voor de camper heb past de rubberkap er namelijk niet meer op.
 
Ledperf heeft ook twee verschillende. De 'gewone' en de mini premium. Die laatste heb ik. Dat was ook degene waarbij ze garanderen dat de Canbus niet voor problemen gaat zorgen. Denk dus dat de 'gewone' dat kastje ook niet hebben. Denk dat ik ze maar gewoon ga proberen te installeren. Weer een leuk klusje wat me van de straat houdt ;-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan