Koplamp vervangen voor Led

Rutgergr

MF veteraan
Donateur
20 jan 2023
1.939
2.096
Oosterhout
Ik heb op Ledperf een setje ledlampen voor mijn Panigale besteld. Op de site stond plug and play. Met mn stomme kop ervan uitgegaan dat het ook echt zo was.
Kwamen gisteren de lampen binnen, zit er aan de H11 lamp een snoertje naar een controller, naar de stekker. Iemand enige ervaring met zulke lampen? Blijft de lamp goed zitten in de fitting bijvoorbeeld? Bij de standaard lamp zit de stekker als een soort klem achter de fitting. Daarnaast, waar laat je die controller, kan ik die gewoon ergens wegwerken achter een kuipdeel met een stuk dubbelzijdig tape of een tiewrap? Geen moment aan gedacht dat een ledlamp zo'n controller nodig heeft.

Ik twijfel momenteel of ik de lampen moet terugsturen of moet houden..... Er moet wel iets gedaan worden met de koplamp van de panigale, Ducati heeft namelijk led dagrijverlichting erin gemaakt, met gele halogeenlampen ernaast... geen gezicht.. Het wordt dus of dit of van die Philips Whitevision H11 lampjes....
Het liefste zou ik deze led-lampen wel gebruiken maar heb ook geen zin om de hele motor om te moeten bouwen en habbibabbi oplossingen met tape, gaten maken etc etc.

Dit is dus de dagrijverlichting, in de twee hoeken zitten dan gele H11 halogeenlampen...
IMG_3449.JPG


Hierbij het lampje:
04731A52-20C6-433E-9705-3C23EFD69123.JPG
 
Ledperf heeft ook twee verschillende. De 'gewone' en de mini premium. Die laatste heb ik. Dat was ook degene waarbij ze garanderen dat de Canbus niet voor problemen gaat zorgen. Denk dus dat de 'gewone' dat kastje ook niet hebben. Denk dat ik ze maar gewoon ga proberen te installeren. Weer een leuk klusje wat me van de straat houdt ;-)

Doe je het binnen monteren dan?
 
Had even een mailtje gestuurd naar Ledperf… netjes antwoord in t NL. ik mag ze ook omruilen voor de Nano Variant zonder controller met terugbetaling van het verschil.

H11 Nano led

Iemand enig idee hoe ik kan testen of dit foutmeldingen geeft? Een vd huidige lampjes lostrekken en dan kijken of ik een melding/storing krijg??
 
dat is de enige manier lijkt mij, of hij ziet de lamp als lamp of hij ziet hem niet.

edit: het beste beide lampen even los en de led aansluiten, de computer kijkt alleen naar de weerstant, dus die kan met 1 aangesloten lamp nog net binnen de tolleranties zijn.
 
Laatst bewerkt:
Thanks! Zowel met 1 halogeen lamp los als met allebei geeft de Panigale geen melding. Niet met contact aan en ook niet met draaiende motor. Moet goedkomen met LED’s zonder zo’n module dus. Ik ga ze omruilen.

Hierbij een plaatje vd combi led drl en halogeen dimlicht zoals Ducati t heeft bedacht. Niet echt fraai:

IMG_4318.jpeg
 
Laatst bewerkt:
het geeft licht en je ziet het zelf nooit. ik snap het niet
:^

Daar ben ik het wel mee eens, ik zou me daar ook niet druk om kunnen maken.

Ik heb overigens wel naar aanleiding van dit topic een setje LED lampen besteld voor in de auto want daar vind ik de lichtopbrengst eigenlijk niet helemaal geweldig dus ben benieuwd of het een verbetering is en of de levensduur een beetje okee is.
 
Thanks! Zowel met 1 halogeen lamp los als met allebei geeft de Panigale geen melding. Niet met contact aan en ook niet met draaiende motor. Moet goedkomen met LED’s zonder zo’n module dus. Ik ga ze omruilen.

Hierbij een plaatje vd combi led drl en halogeen dimlicht zoals Ducati t heeft bedacht. Niet echt fraai:

Bekijk bijlage 1978783
Als het je puur om de kleur te doen is waarom koop je dan niet gewoon een halogeenlampje met blauwere gloed?
 
Zeker, ook maar even op die site gaan neuzen of ze dat voor een Monster hebben. Heb die Phillips lampen erin en ben er niet zo tevreden over
Kan ze zeker aanbevelen. Goede service ook, ik ontving eerst lampen met zo’n controller enzo die ik moeilijk weg kon werken in de duc. Zonder problemen retour label gekregen. Gratis naar Frankrijk geretourneerd en nieuwe gekregen die prima passen. Erg happy mee!
 
Terug
Bovenaan Onderaan