aerox scooter ---> omkeuren motor :)

Hallo
Bij toeval kwam ik dit onderwerp tegen.
Zelf ben ik ook al en tijdje bezig om een aerox op motorkenteken te zetten.

Liep alleen tegen de remvertraging aan. Deze moet voldoen aan de eisen van een motorfiets. Is dit de reden waarom je met een trommelrem achter gaat rijden omdat een 100cc aerox ook een trommel achter heeft of niet?

Mvg Matthijs
 
Hallo
Bij toeval kwam ik dit onderwerp tegen.
Zelf ben ik ook al en tijdje bezig om een aerox op motorkenteken te zetten.

Liep alleen tegen de remvertraging aan. Deze moet voldoen aan de eisen van een motorfiets. Is dit de reden waarom je met een trommelrem achter gaat rijden omdat een 100cc aerox ook een trommel achter heeft of niet?

Mvg Matthijs

Je zou haast denken dat schijf meer vertraging heeft dan de trommel, voor kun je een grotere schijf plaatsen, weet niet of dat achter ook kan?
 
Dennis. je kan achter niet heel veel groter gaan kwa remschijf,
voor zet ik inderdaad een monsterdisc erop.

Matthijs. dit is niet speciaal de rede voor een SD blok
dat is meer omdat ik al een compleet lopend Sd blok heb liggen voor de Sr velgen,

ook heeft het als voordeel als je veel gaat remmen blijf de rem koeler
( kijk bijvoorbeeld naar sprintscooter 9/10 rijden met een SD cater ( ook omdat het lichter is natuurlijk )

dit omdat dd blok niet veel ruimte heeft achter voor grotere schijf of een betere remklauw.
dit heeft als nadeel als je dus van een hoge snelheid naar 0 moet
dat de orginele schijf zo warm word waardoor je remblokken verbranden,

al twijfel ik of Rdw zo streng gaat kijken erna,
het 100cc blok heeft trouwens wel grotere remschoenen er in zitten, vandaar ook waarschijnluk
de keus voor sd cater inplaats van dd O-)

Groetjes.
 
Laatst bewerkt:
Miss combinatie van zachter rubber en geperforeerde schijf? voor welke uitlaat gaan jullie voor de keuring? Volgens mij is de sito plus de enige optie ofniet
 
Dennis helaas is dat voor mij geen optie,
ik wil het een beetje uniek houden,

Updatee : Malaguti is in huis, morgen maar is klussen eraan,
onder andere
* Lopend maken
* kapjes die nu zwart zijn schuren en matzwart spuiten


bq6tefmlegwt1.jpg


qmkgmprftdnux.jpg


Het is jammer maar helaas moeten er keuze's worden gemaakt
en op dit moment zit project motor aerox er even niet in.. ;( ;(
 
Laatst bewerkt:
~
Update Die misschien wat mensen blij maakt

Dus druk aan de knooi, heb ff iemand gesproken van het rdw die zij kom gewoon langs dan komt het wel goed.. Hmm ik weet het nog niet helemaal hoe ik het ga doen, eerst nog ff andere dingen en dan kan ik er ook vol aan beginnen
 
Laatst bewerkt:
Jaa Dennis, ik moet bezig blijven he,
het aerox frame word trouwens morgen vroeg verkocht als het goed is.

ik wil eerst effe alle focus op eigen motor hebben.
lekt nog steeds. en pas heel blok revisie gehad..
dus ik word daar ook een beetje moedeloos van,

Vandaag wel test gereden op deze geweldige machine
Husqarvana 701 sm

csmwzcyeegwb0.jpg

so5iseyieuicq.jpg

rwzp4tlcyuyhc.jpg


de vonken sloegen gelijk over.


aan de malaguti is ook nog niks gebeurd..
dit puur omdat lekker weer en ik zin heb om motor te rijden haha..

iedergeval plan voor dit weekend malaguti lopend hebben,
 
Zal dit topic is ff weer een schopje geven. Mijn motor staat ook in de garage, koppeling al naar de kloten naar slechts 4xxx kms, maarja shit happens. Nog steeds geen frame kunnen vinden voor een leuke prijs jij al wel een stap verder?
 
Hee Dennis,

helaas ben ik ook geen stap veder,
wel heeft me daily motor een olie lekkage en ik heb het te druk met werk om het te maken,
wel gekeken al naar wat nieuwe motoren die ik wil gaan halen als ik contract krijg, zit nu in proeftijd,

Veder is bijna al het aerox spul verkocht,
en staat de malaguti ook in een hoekje van de schuur stof te happen,

want bij het bedrijf waar ik werk is namelijk 24/7 open
en kan dus elk moment worden gebeld om te gaan werken. ( savonds / snachts meestal alleen spoedklusjes ) ,

en 4k en nu al koppeling na de knippen doe je goed haha,
wat voor platen zitten erin ?
 
Hee Dennis,

helaas ben ik ook geen stap veder,
wel heeft me daily motor een olie lekkage en ik heb het te druk met werk om het te maken,
wel gekeken al naar wat nieuwe motoren die ik wil gaan halen als ik contract krijg, zit nu in proeftijd,

Veder is bijna al het aerox spul verkocht,
en staat de malaguti ook in een hoekje van de schuur stof te happen,

want bij het bedrijf waar ik werk is namelijk 24/7 open
en kan dus elk moment worden gebeld om te gaan werken. ( savonds / snachts meestal alleen spoedklusjes ) ,

en 4k en nu al koppeling na de knippen doe je goed haha,
wat voor platen zitten erin ?

Helaa wat zie ik nu, heb je je motor op marktplaats staan :p ?
 
Ik stof deze topic maar ff af, weet iemand toevallig welke maat rollen er in de originele vario gaan van een aerox 100 ? Wil miss de dr pulley sliders gaan proberen ipv de malossi multivar
 
Zo pak deze topic maar weer eens even, heb eindelijk een rox 100cc en ben al aan het experimenteren met de twinner, was bang dat hij zou inhouden maar tegendeel zelfs, zodra de scooter in zijn power band komt (7300 rpm ongeveer) trekt in een streep naar de 120 op de teller, wat mij opzich wel netjes lijkt voor een originele aerox 100cc ofniet ?
 
Hey hallo ik ben hier nieuw maar ik wil meer weten over dit topic :)
Ik ben van Belgie en zou graag mijn aerox willen omkeuren naar een 100cc ik weet dat dit in BE niet gaat, maar zou dit eventueel in NL doen.
Wat ik wil weten is hoeveel de kostprijs hiervan zou zijn? Mijn frame is van 2005.
En moet ik een Nederlands kenteken hebben of kan ik dit gewoon met mijn papieren van Be doen?

Mvg,
Cedric Van Malderen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan