Help! Honda Hornet smelt!

suzuky

MF veteraan
13 okt 2008
1.167
0
Beverwijk
Ik rij nu door Italië op een Honda Hornet 600 uit 2006.
De motor loopt voor geen meter en verbruikt veel benzine zo een 12 liter op 100km.

Als ik gas geef trekt de motor in de eerste twee versnellingen heel erg matjes door vol in de toeren tot 100km het lijkt wel alsof hij dan op 3 poten loopt.
Daarna wordt het een ander verhaal de motor trekt in alle versnellingen boven de tweede helemaal niet.
Er is totaal geen vermogen beschikbaar en de motor komt niet boven de 110 uit.
De uitlaat wordt zo heet dat de kappen aan de onderkant smelten.

Als ik de koppeling in knijp en gas geef dan klinkt de motor goed en haalt Max rpm.

Ik ben gestrand vlak bij Milaan en zou eigenlijk tot Amsterdam moeten.
Wie heeft er een idee van wat er aan de hand kan zijn?
 
Een update van mijn Hornet,

De fiets is gemaakt, de monteur weet niet wat hij heeft gedaan om de motor werkend te krijgen.. heel bijzonder.

Gister een test rit gemaakt, uitstekende fiets. Nu kan mijn geliefde Fazer de verkoop in.


[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik neem aan dat je niet meer bij deze beste meneer terug komt?

Ik hoop voor je dat je niet te veel kwijt bent geweest aan deze homeopathische reparatie.
 
Ik denk (let op: aanname) dat het zoiets kleins dan wel stoms is geweest dat die monteur heus wel weet maar niet wil zeggen wat hij heeft gedaan...
Is toch geen klein kind (nee, ik weet het niet papa...) pfff :W
 
Ik neem aan dat je niet meer bij deze beste meneer terug komt?

Ik hoop voor je dat je niet te veel kwijt bent geweest aan deze homeopathische reparatie.

komt meer voor dan je denkt, iets "repareren" zonder dat je weet wat nu uiteindelijk de oorzaak was. gewoon iets de- en weer monteren kan al genoeg zijn. chapeau voor de zaak dat ze dat ook gewoon eerlijk zeggen. zelf fantaseer ik ook meestal een verhaaltje over een prul, omdat dat is wat de klant wil horen : oorzaak gevonden, probleem opgelost en het zal niet meer terug komen. zeg je de waarheid, blijft het in de klant zijn hoofd spoken dat het probleem nog niet is opgelost en ieder moment weer kan terug komen.
 
komt meer voor dan je denkt, iets "repareren" zonder dat je weet wat nu uiteindelijk de oorzaak was. gewoon iets de- en weer monteren kan al genoeg zijn. chapeau voor de zaak dat ze dat ook gewoon eerlijk zeggen. zelf fantaseer ik ook meestal een verhaaltje over een prul, omdat dat is wat de klant wil horen : oorzaak gevonden, probleem opgelost en het zal niet meer terug komen. zeg je de waarheid, blijft het in de klant zijn hoofd spoken dat het probleem nog niet is opgelost en ieder moment weer kan terug komen.
Neemt niet weg dat hij als een dolle dwaas kosten heeft gemaakt zonder te weten wat er mis is. Hopende dat het probleem vanzelf een keer opgelost is. Netjes dat hij eerlijk is maar het voortraject blijft niet netjes.

Geen idee wat t nu gekost heeft voor hem maar ik denk wel stuk meer dan nodig.
 
Neemt niet weg dat hij als een dolle dwaas kosten heeft gemaakt zonder te weten wat er mis is. Hopende dat het probleem vanzelf een keer opgelost is. Netjes dat hij eerlijk is maar het voortraject blijft niet netjes.

Geen idee wat t nu gekost heeft voor hem maar ik denk wel stuk meer dan nodig.

mijn comment ging alleen over TS zijn laatste bericht en de reakties daarop ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan