BMW k100RS Cafe Racer

Hey Joossio, welkom terug!!

Hoe was het op je stage?

Die photoshop ziet er wel vet uit! Zeker ook die nieuwe achterkant incl de achtervering voor het achterwiel.
 
De stage was super leerzaam. Erg naar mijn zin gehad. En nog wat her en der van de steden gezien waar ik geweest ben.

Eerst was de bedoeling om de BMW voor 11 september af te hebben. A vol examen dag. Zodat ik er op kon gaan rijden. Alleen is dat plan gewijzigd. Ik heb een ander speeltje erbij gekocht waar ik straks dan op kan rijden. Zodat ik de BMW verder kan afbouwen zonder mij te moeten haasten, zal ten koste gaan van de kwaliteit. En het moet ook leuk blijven.
Ik ben nog bezig met de uitlaat, het uitlaat spruitstuk zit bijna in elkaar. Foto's volgen nog. Maar ben er nog niet helemaal over uit waar ik met de demper wil eindigen. En of ik de oude weer ga gebruiken of dat ik een nieuwe maak.


Ik was al een tijd aan het rond kijken voor een supersport. En toen ik afgelopen zondag een hele nette Aprilia RSV te koop zag staan meteen gaan kijken.

Dus bij deze ben ik de trotse eigenaar van een Aprilia RSV uit 2003.
full
 
aah mooi laswerk;) en alles past.
Supersportje ziet er ook leuk uit. en goed dat je terug bent.
hebben we weer iets te lezen op het werk:P
 
Ik las het zonder backing gas. Komt omdat het een wand dikte van 2mm heeft. Dan kan het net zonder backing gas, het puls lassen zorgt er ook voor dat ik niet volledig doorbrand.


Zou nog wel een keer een regulator met dubbele uitgang willen. Dan is dunwandiger ook mogelijk met 1 fles. Of andere toepassingen.
 
Oma, zou Joost weer druk aan het varen zijn?? :P

Overigens, dat laswerk ziet er we super netjes uit man! Hopelijk zijn is er snel meer vooruitgang en foto's :)
 
Haha momenteel niet aan het varen. Maar wel druk met werk :p

Werk nu al weer 2 maanden bij Boskalis met onderwater robots. Als ROV Pilot Technician. Onderhouden en besturen van inspectie/werk klasse ROV's.

Na werktijd zit er vaak maar weinig puf in om thuis nog eens verder te knutselen. Kan m'n creatieve brein meestal wel op m'n werk vermaken.
Ik hoop dat als ik weer rotatie zou gaan doen. Dat ik dan weer verder kan in de dagen dat ik verlof heb en thuis ben.


Heb tussendoor nog een projectje van een vriend in de schuur staan. Zal ik nog wel eens wat foto's van plaatsen. Om je warm te houden ;)
 
Bij deze nog de foto's van een KZ750 waar ik laatst aan gewerkt heb.
Deze is nu ook weer uit de schuur. Hoop nu weer eens tijd te vinden voor mijn eigen projecten.

Ik kan wel te zeggen dat ik aardig tevreden ben over hoe het framewerk gelukt is. Die maat van me had zich bekommert over wat voor veer die nodig had voor de beste vering. En dat is al met al erg goed gelukt. Veert erg netjes.
full
 
Om weer terug te komen op m'n eigen project. Omdat ik de veer positie wil veranderen zit ik te denken om de achterbrug na te maken uit staal.

Ik kan wel alu lassen. Maar in zo'n cruciale constructie wil ik niet op mijn eigen alu lassen vertrouwen. Ook weet ik niet wat de originele brug van zijn eigen kan hebben.

Nu had een maat toevallig 70x8mm liggen. Alleen dat woog al 12kilo, iets te gek mss XD
Heeft hier iemand mss enige kennis van of überhaupt tips?

full


Het idee is dan gewoon een opspan mal te maken, om hem na te maken.
 
Laatst bewerkt:
Ik rij zijspan met de originele achterbrug, en velen met mij. Die brug is echt ongelofelijk sterk. Met 400kg overdwars een pothole meepakken met 100 in het uur vind ik een behoorlijke betrouwbaarheidstest.
Ik denk wel dat als je gaat lassen aan de brug dat je naderhamd even netjes de brug moet spanningsvrij gloeien. Die kennis en mogelijkheden heeft niet iedereen.
 
Maarja daar gaan wel een hoop krachten door de veer naar je frame. De krachten bij moeten dan wel allemaal door de cardan brug. Maar ik heb nog een extra cardan brug liggen. Dan ga ik daar maar mee eens frankensteinen.

Ik durf er dan nog zelf wel wat alu op te hechten, maar voor het beste laswerk laat ik dat dan wel doen.
Wil er dan wel een klein subtiel brugje over maken om toch ook wat krachten op te vangen.

Morgen eens langs de ijzerboer voor wat freubelwerk.
 
Ik heb nog steeds een complete achterbrug met klok liggen van een 1100RS boxer, met de veer in het midden dus.
Als je er eens aan wil meten, je weet de weg.
 
Ik bedoel het in het horizontale vlak. Ik ben een keer vol rechtsaf een bocht door de perifirique doorgegaan waarbij je dan stevig op de motor moet klemmen om er niet vanaf geslingert te worden met 100 in het uur. En dan ineens door een gat heenrijden waarbij je denkt dat alles in stukken gaat breken. De veer doet dan niet zoveel.
Aangezien de brug gewoon vierkant is kan hij in het vertikale vlak dus net zoveel krachten opnemen.
 
Gewoon een originele BMW brug pas maken is wel het mooist. Kom vd week zeker ff langs.

Mensen die zelf ook kunnen lassen weten idd hoeveel werk het is. Mensen die het niet kunnen vinden het alleen mooi haha
Is altijd wel grappig :p
 
Zo na 10 maanden MF Oma er maar weer eens uit gebonjoured haha

Afgelopen weken toch maar weer eens de draad opgepakt. Bij het gene waar ik was blijven steken het veer systeem van het cardan. Ik wilde wat anders dan dat "de meeste" maken. Dat is me denk ook wel gelukt, al ben ik nog niet klaar.
IMG_20180929_173532.jpg

Ik heb een boog om het achterwiel gemaakt en oa het originele veer bevestigings punt gebruikt. Maar ook nieuwe op het alu cardan gelast. Er zal nog een verstevigen moeten komen naar rechts.

Verder heb ik m'n oude las liefde weer opgepakt. Zie hieronder..
 
Ik was al een hele tijd geleden met de uitlaat begonnen, maar na een tijd was het op de plank beland.

IMG_20181125_181208.jpg


Nu toch weer opgepakt. Wel weer leuk een beetje freubelen met RVS. Alleen wist ik meteen weer waarom ik gestopt was na het maken van 10 segmentjes met de slijptol. Tijdrovend werk en moeilijk om consistent te zijn qua hoek. Wel doorgezet met een malletje maken wat wel helpt, maar ben ondertussen wel op zoek naar een Drycutter waar een RVS zaagblad in kan.

IMG_20181125_193127.jpg

Het moeilijkste was hier eindelijk achter de rug. De bochtjes netjes samen laten komen. Het wordt geen 4-2-1 zoals de vorige keer. Maar het blijft een 4-2. Ik wil links en rechts een dempertje erop maken. Home made "mini" megaton dempers.
IMG_20181127_175738.jpg


Cilinder 3 en 4 naar de andere kant laten lopen is nog een werkje aangezien ik nog met de standaard enz zit wat het niet makkelijk maakt qua aanloop naar de andere demper.
 
Terug
Bovenaan Onderaan