Motor revisie of ander blok?

mauricevd

Rookie
2 aug 2009
28
0
Bathmen
Goedemorgen,

Ik ben aan het twijfelen.... wat zijn jullie ervaringen / meningen?

Het motorblok van mijn kawasaki z750 uit 1985 heeft schade.

Wat zouden jullie doen: revisie of ander 2e hands motorblok?

Mvg Maurice
 
Een z750 uit 1985 is geen revisie waard of je met er zeer aan gehecht zijn.
Een ander blok is veruit goedkoper en makkelijker dan een revisie.
Nadeel is wel dat wat je koopt ook oud is en ook wat kan mankeren.
 
Dat is precies wat ik ook dacht, kijkt een sloopbedrijf ook naar de staat van het blok of halen ze hem er alleen maar uit?

Dit..
Een z750 uit 1985 is geen revisie waard of je met er zeer aan gehecht zijn.
Een ander blok is veruit goedkoper en makkelijker dan een revisie.
Nadeel is wel dat wat je koopt ook oud is en ook wat kan mankeren.
 
Ik heb onlangs een harttransplantatie uitgevoerd op een oude fzr 600. Ook de moeite niet waard om te reviseren. Maar een gokje van 150 euro voor een nieuwe blok wilde ik wel wagen. Pakt tot nu toe goed uit. Ding rijdt weer fijn. Je weet nooit wat je koopt met die ouwe meuk maarja, wegdoen is ook zoiets.
 
Dat bedoel ik dus.... |(

Maar goed, beste ts begin eerst eens aan te geven wat je hoort, voelt e.d. en blijf aub op een topic.

Mijn inziens waren alledrie de vragen heel specifiek. Anders wordt het zo'n lang verhaal met allerlei halve reacties.

De vraag was niet om vast te stellen wat er aan de hand is. Ik snap hoe groter de schade, hoe duurder de revisie. Was benieuwd naar ervaringen...
 
Tsja. De vraag die je stelt (zal ik hem reviseren of vervangen) is m.i. niet zinnig te beantwoorden als niemand weet wat er mis is. Wat de kosten van revisie zijn lijkt me nogal afhankelijk van de schade, en budget lijkt mij een belangrijk element in je vraag.
Als geld geen rol speelt volledig reviseren natuurlijk, dan weet je wat je hebt en met een ruilblok weet je dat gewoon niet.
 
Mijn inziens waren alledrie de vragen heel specifiek. Anders wordt het zo'n lang verhaal met allerlei halve reacties.

De vraag was niet om vast te stellen wat er aan de hand is. Ik snap hoe groter de schade, hoe duurder de revisie. Was benieuwd naar ervaringen...
Wat is er nou stuk?
 
Hij zegt toch zelf dat het niet de bedoeling is dat we vaststellen wat er aan de hand is. Hij wil gewoon antwoord. Wel een beetje op blijven letten Martell



:+
 
Laatst bewerkt:
Okay, als de zuigerveren van de 2e cilinder slecht word zou ik hem maken.

Als er een gat in het blok zit omdat de eerste cilinder de zuiger naar buiten gekopt heeft zou ik persoonlijk de revisie over slaan, en voor een nieuw blok gaan.

Heb ik je goed geholpen zo?
 
Die gok zou ik voor € 50,= direct nemen :Y

Ik had twee jaar geleden een gat in het carter van mijn z1000 1977. Voor € 75,= een blok gescoord op MP waarvan de zuigers gesmolten waren _O-
Gehele onderblok uitgewisseld en zo gemonteerd. In 2016 mee naar Ibiza en weer terug. Loopt als een zonnetje :)
Soms heb je mazzel ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan