Carburateur revisie XJ 900S

Knoem

MF'er
29 sep 2005
244
14
voorschoten
Vandaag ben ik begonnen met het ontmantelen van mijn carburateur.

Even voor de zekerheid een vraag. De lange koperen staaf op de foto hier onder. Die moet ik er neem ik aan uittrekken?
 
Laatst bewerkt:
Vreemd ik had er een foto bijgedaan dacht ik. Hierbij.

Als ik kijk in de handleiding dan blijft die gewoon zitten.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20240114_172422_WhatsApp.jpg
    Screenshot_20240114_172422_WhatsApp.jpg
    132,9 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt:
ik zou de vlotternaald zitting eruit halen. De o-ring wil daar nog wel eens van gaan lekken. In een revisieset zitten deze standaard erbij. En alle onderdelen zonder schroefgleuf... gewoon laten zitten. En de juiste maat schroevendraaier gebruiken, vooral de 'gleuf' van de stationairsproeiers zijn erg snel kapot gedraaid.

En wat betreft je overige vragen: waarom de gasklep demonteren? Zit hier speling op, zo niet gewoon laten zitten. En de chokeplunjers daar zitten meestal geen o-ringen op.
 
Er zit wel speling op maar dat lijkt mij wel binnen de marge, dat is minimaal.

Ergens moet die viezigheid vandaan komen vandaar dat ik de demontage overwoog. De o ringen welke bij de chokeplunjers zitten, zetten ind enkel achter het plastic gedeelte (6 kant) welke je los kan draaien. Die waren behoorlijk vergaan.

IMG-20240114-WA0018.jpeg



De gehele revisie doe ik omdat hij 8 jaar heeft stilgestaan. Hij liep wel maar stonk behoorlijk naar benzine. De rubbers tussen de carbs op de brandstof toevoer zijn behoorlijk vergaan.

Screenshot_20240115_130018_WhatsApp.jpg

Dat zou wel eens een van de oorzaken kunnen zijn.
 
Ik heb ze orgineel besteld. De rest heb ik zelf en met hulp van andere gefixt dus daardoor zijn de kosten van de revisie binnen de perken gebleven. Nu alleen nog de tijd vinden om die boel weer te monteren
 
Zo eindelijk weer tijd om verder te gaan met de carberateurs:). Hoe zat het ook alweer.

Ff een check vraagje want uit de manual zie ik het niet goed. Maar gaat onderstaande zo in elkaar?
 

Bijlagen

  • Screenshot_20240312_203348_Gallery.jpg
    Screenshot_20240312_203348_Gallery.jpg
    134,2 KB · Weergaven: 0
  • Screenshot_20240312_203633_Gallery.jpg
    Screenshot_20240312_203633_Gallery.jpg
    137,7 KB · Weergaven: 0
Volgens mij moeten ze er andersom in.

Bij mijzelf zaten ze er wisselend in🧐

Heb nu 2 filmpjes gezien op youtube waarbij ik kon zien hoe ze eruit kwamen.

Het maakt wel verschil omdat de gaatjes uit het midden zijn.

Zoals op jou foto is onjuist.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet eigenlijk niet meer hoe ik het nu heb gemonteerd. Er was een manier waarop het het beste leek te passen. Op die manier heb ik ze alle vier gemonteerd. Alles lijkt goed te werken dus ik vind het goed zo. Dank voor je reactie alsnog.
 
Terug
Bovenaan Onderaan