Carburateur bevriezing

Marcelv

MF'er
26 dec 2022
165
82
Goeiedag, Ik vroeg me af of het normaal is dat een motor all 3 dagen last kan hebben van bevroren carburateurs?, Sinds donderdag ochtend draait ie niet echt lekker beetje bokken stotteren hij valt verder niet uit ofzo,Maar merk wel dat ik power mis en dat de vebranding niet echt lekker gaat, Donderdag avond deed ie nog normaal net als eerder die week,Hij staat overigens wel buiten en heb sinds gisteren een goedje toegevoegd aan de benzine toen ik ging tanken wat dit tege moet gaan, Het betreft een suzuki RF900 echt extreem koud is het nu ook niet meer, alvast bedankt
 
Dat is allemaal informatie die je zelf online kan vinden, oa met de hulp die je in dit topic hebt gekregen.

Mag de betreffende monteur je een factuur sturen voor de tijd die hij erin stopt?
 
Dat is allemaal informatie die je zelf online kan vinden, oa met de hulp die je in dit topic hebt gekregen.

Mag de betreffende monteur je een factuur sturen voor de tijd die hij erin stopt?
dat is niet afgesproken, hij zou het even uitzoeken zei die of er een aansluiting op zou zitten en of het zou kunnen
 
Hij start wat beter nu maar draait nog steeds op 3 cilinders, uitlaat bochten even gevoeld ze worden allemaal heet op een na die word alleen soort van warm
 
Hij start wat beter nu maar draait nog steeds op 3 cilinders, uitlaat bochten even gevoeld ze worden allemaal heet op een na die word alleen soort van warm
Heb je van van die ene kant die niet warm wordt dan al eens gekeken of er viezigheid in de vlotterkamer zit? Vaak is vocht daar in het probleem.
IMG_3482.png
IMG_3481.png
 
Heb je van van die ene kant die niet warm wordt dan al eens gekeken of er viezigheid in de vlotterkamer zit? Vaak is vocht daar in het probleem.Bekijk bijlage 1966085Bekijk bijlage 1966086
kom daar niet zo maar ff bij heb ik het idee, zou dat zo snel gaan? vorige week niks aan de hand tot die donderdag dat ie het extreem zwaar had met de kou en naarmate de dagen verder gingen trok ie het wat beter maar nog steeds 3 cilinders die volledig meedraaien
 
kom daar niet zo maar ff bij heb ik het idee, zou dat zo snel gaan? vorige week niks aan de hand tot die donderdag dat ie het extreem zwaar had met de kou en naarmate de dagen verder gingen trok ie het wat beter maar nog steeds 3 cilinders die volledig meedraaien
zit trouwens wel een goedje in die dit zou moeten tegen gaan
 
zit trouwens wel een goedje in die dit zou moeten tegen gaan
Maar als het er eenmaal in zit, dan zit 't er in. Dan duurt het heeeeel lang voordat het goedje in de tank dát voor je opgelost heeft. Goedje (ik neem aan een fuel stabilisator) is er vaak voor om het te voorkómen b.v. bij lange stilstand, maar het genezen mag je zelf doen. En dat kan door een reiniger toe te voegen, maar dan nog duurt het een tijdje voordat 't weer schoon is en dat betekent dus flink warm- en doorrijden óf moet je de hardnekkige gum of vastgekoekte smurrie er handmatig zelf uit lepelen. Je spoelt het vaak ook niet weg via het drainschroefje/pijpje.

Overigens: die smurrie is het gevolg van buiten staan. Gewoon via de tank meegekomen met de benzine.

Edit: En die smurrie is vochtig, en dat bevriest dus vooral als-ie buiten staat. Wordt de boel warm(er) dan gaat-ie iets beter lopen.
 
Laatst bewerkt:
Maar als het er eenmaal in zit, dan zit 't er in. Dan duurt het heeeeel lang voordat het goedje in de tank dát voor je opgelost heeft. Goedje (ik neem aan een fuel stabilisator) is er vaak voor om het te voorkómen b.v. bij lange stilstand, maar het genezen mag je zelf doen. En dat kan door een reiniger toe te voegen, maar dan nog duurt het een tijdje voordat 't weer schoon is en dat betekent dus flink warm- en doorrijden óf moet je de hardnekkige gum of vastgekoekte smurrie er handmatig zelf uit lepelen. Je spoelt het vaak ook niet weg via het drainschroefje/pijpje.

Overigens: die smurrie is het gevolg van buiten staan. Gewoon via de tank meegekomen met de benzine.

Edit: En die smurrie is vochtig, en dat bevriest dus vooral als-ie buiten staat. Wordt de boel warm(er) dan gaat-ie iets beter lopen.
is een soort van reiniger wat van alles moet tegen gaan voor zover je dat kan geloven, maar hardnekkig lijkt me sterk ze zijn onlangs volledig geultrasooned, laat voor de zekerheid wel even kijken of er geen kabel gexoideert is waardoor ie wellicht niet meedraait neem aan dat zoiets ook niet heel gek is met buitenstaan
 
2-compo spul wat je in een roestige of gammele tank kan mikken.. Schijnt af en toe mis te gaan en purk los te komen.
dat zat er niet in denk ik, hij is ook niet roestig, wel is er na de carb reinigen volgens mij een goedje in gegaan maar weet het niet zeker dit is overigens eind november gedaan
 
net van de motorzaak vandaan, een bougie was kapot gegaan, nieuwe erin en doet het weer op alle 4, toch apart dat zoiets zo snel gaat aangezien ze in november zijn vervangen, zou het kunnen komen door steeds met pech gestaan te hebben vanwege benzine tekort dan starten met snelstart etc? en hij is ook verzopen geweest kort nadat de carbs waren schoon gemaakt was er een rubbertje gescheurt waardoor ie ook moelijk starte aangezien er benzine bleef doorlekken de cilinder in zou daardoor die bougie een klap gehad hebben?
 
zou daardoor die bougie een klap gehad hebben?
Dat zou zo maar kunnen.

Ik had op 1 cilinder meerdere keren een bougie stuk.
Eerst denk je dat kan gebeuren. De 2e keer is wel vreemd.
Toen een ander merk geprobeerd............................ en weer stuk.

Van betreffend cilinder bleek dat de gasbuis/ naald versleten was.
Maw de cilinder in kwestie kreeg veel te veel benzine. Kennelijk vinden bougies dat niet fijn.
Na vervanging in de carb nooit meer probleem gehad.
 
Dat zou zo maar kunnen.

Ik had op 1 cilinder meerdere keren een bougie stuk.
Eerst denk je dat kan gebeuren. De 2e keer is wel vreemd.
Toen een ander merk geprobeerd............................ en weer stuk.

Van betreffend cilinder bleek dat de gasbuis/ naald versleten was.
Maw de cilinder in kwestie kreeg veel te veel benzine. Kennelijk vinden bougies dat niet fijn.
Na vervanging in de carb nooit meer probleem gehad.
Ah zo, zal het even in de gaten houden dan mocht het gebeuren laat ik dat ook wel doen
 
Terug
Bovenaan Onderaan