Welke olie in CX500 ?

Vinnie165

MF veteraan
5 apr 2005
2.823
1
Helchteren
Hallo;

mijn koppeling slipt na het vervangen van de olie.
Er zit nu 10W40 half synthetisch in.

Voorheen liep hij normaal.. maar ik weet dus niet welk type er in zat..
 
Ik zit met hetzelfde probleem, heb op aanraden van de dealer voor een paar tientjes aan Motul Technosyntese 10W40 in mijn GS550 ('78) gekieperd, maar heb nu beduidend minder koppel als voorheen. Blijkbaar geen curiositeit dus, dit probleem.

Was niet zo slim van die dealer,in die oude motoren kan je beter geen olie op
synthetische basis doen,reden daarvan is dat die olie alles inwendig schoonspoeld ,
gevolg de kool die nog meehielp om de compressie nog een beetje op peil te houden
word weggespoeld,gevolg is een hoger olieverbruik en minder compressie ,in zo,n
oude motor kan je beter gewoon een minerale olie doen,die zijn tegenwoordig al een
heel stuk beter als de olie van toen.
 
Laatst bewerkt:
Was niet zo slim van die dealer,in die oude motoren kan je beter geen olie op
synthetische basis doen,reden daarvan is dat die olie alles inwendig schoonspoeld ,
gevolg de kool die nog meehielp om de compressie nog een beetje op peil te houden
word weggespoeld,gevolg is een hoger olieverbruik en minder compressie ,in zo,n
oude motor kan je beter gewoon een minerale olie doen,die zijn tegenwoordig al een
heel stuk beter als de olie van toen.

Ook dat nog. Daar kom ik dus niet zo gauw terug. Vreemd dat zo'n gemakkelijk klusje toch zo ingewikkeld kan zijn omdat er zoveel verschillende oliën zijn en veel mensen wat anders roepen.

In ieder geval heeft mijn GS z'n krachten weer terug en kan ik weer vlot optrekken. Wel zo leuk, en ook nog eens veiliger bij het inhalen. Ik rij nu dus rond op minerale action olie 15w40 (zwart kannetje).
 
Laatst bewerkt:
Ook dat nog. Daar kom ik dus niet zo gauw terug. Vreemd dat zo'n gemakkelijk klusje toch zo ingewikkeld kan zijn omdat er zoveel verschillende oliën zijn en veel mensen wat anders roepen.

In ieder geval heeft mijn GS z'n krachten weer terug en kan ik weer vlot optrekken. Wel zo leuk, en ook nog eens veiliger bij het inhalen. Ik rij nu dus rond op minerale action olie 15w40 (zwart kannetje).



*O*
 
Waar blijven de mensen die verstand hebben van olie :X



Ik had wel iets meer rumoer verwacht in dit topic
full









:+
 
Ook dat nog. Daar kom ik dus niet zo gauw terug. Vreemd dat zo'n gemakkelijk klusje toch zo ingewikkeld kan zijn omdat er zoveel verschillende oliën zijn en veel mensen wat anders roepen.

In ieder geval heeft mijn GS z'n krachten weer terug en kan ik weer vlot optrekken. Wel zo leuk, en ook nog eens veiliger bij het inhalen. Ik rij nu dus rond op minerale action olie 15w40 (zwart kannetje).

*O* *O* *O* *O*
 
Ik rij nu al duizenden kilometers met de action olie half synthetisch 10w40 en heb nog nooit problemen gehad om in Belgenland met rond te toeren is deze geschikt zeker weten.
En waarom zou die in Belginesië wel goed zijn, maar niet in Nederland? :+

Heb ook al zitten denken aan het gebruiken van Action olie*, maar tot nu toe heb ik de stap nog niet gewaagd, ondanks er hier ene zit die dat ook in zijn GSX F deed en geen problemen had ...

Ik gebruikt al 1.000den 10.000den km’s de volgende olie:
EUROL Sport touring 10W-40 4 liter
Elke 10.000km gaat er nieuwe in.

* maar daar bestaat naar het schijnt een ander topic voor :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan