Probleem schokbreker, oplossing gezocht

ricksmits

Die hard MF'er
17 mei 2015
407
1
Eindhoven
Luitjes,


Op mijn yamaha R6 13 heb ik een hyperpro achterschokbreker.

Deze is op de laatste trackday begonnen met lekken. Dit ging van zo ongeveer niet opgemerkt ( wat vettigheid op de achterbrug waarvan ik dacht dat het van de ketting kwam ) tot een motor doordrenkt met olie aan de achterzijde.

Helaas kwam ik er niet tijdig genoeg achter maar dat is een ander verhaal.

Nu is de kwestie dat het betrokken onderdeel van de schok niet meer gemaakt wordt en er een modificatie toegepast is onder coulance regeling. Helaas valt mijn schokbreker niet meer onder deze regeling omdat deze te oud is en was ik niet op de hoogte dat er iets mis kon zijn. Daarbij is de schokbreker klaarblijkelijk niet in onderhoud geweest bij de fabrikant waardoor de coulance actie niet uitgevoerd is.

Het gaat om het verbindingstuk tussen de schok en het reservoir. Een klein blokje wat dus is gaan scheuren. Heeft iemand dit nog liggen of heeft misschien iemand de gemodificeerde versie liggen die misschien een ander probleem heeft zodat ik er een hele van kan maken tegen een mooie prijs :+


Om eerlijk te zijn weet ik even niet wat ik er mee moet doen. De modificatie zou me 300/350 euro moeten kosten bij de fabrikant. Misschien is dit dan het beste?

erbj12.png



NB, ik heb met dit topic niet de intentie om modder te gooien naar de fabrikant maar ik wil gewoon een oplossing en wat ik het beste kan doen. Het gaat “maar” om 350 euro maar ik weet niet of dat het nog waard is.
 
Als je het graag bij Hyperpro spullen houdt, dan zou ik bij die fabrikant informeren naar de herstelkosten. Een nieuwe kost circa €900 (klik), dus herstel + revisie zou naar ik verwacht sowieso goedkoper moeten zijn.

Alternatief zoek je een gebruikte origineel exemplaar: dat is qua aanschaf wss goedkoper, maar als die gereviseerd moet worden... tja, dan ben je met die €350 imho niet eens zo slecht af (tenzij iemand hier toevallig voor weinig de onderdelen heeft liggen die je zoekt).
 
Kan je een detail foto van het gescheurde onderdeel maken.

misschien kan je het reservoir als een los onderdeel opstellen en met een slang koppelen met de schokbreker.belangrijk is of je genoeg ruimte hebt om schroefdraad te snijden.
 
Bel naar hyperpro werkendan en vraag naar Paul Klopp

paul klopp racing – Road Racing News

Als hij er niet uit komt kun je de shock weggooien :P

Tip : rijdt er naar toe voor een persoonlijk gesprek en neem de shock mee (Paul is altijd in voor een gezellig gesprek met een bak koffie :t )

Mijn ervaring met hem is dat ie vanuit de klant denkt en smeert je geen dure onnodige zooi aan. :)
 
Laatst bewerkt:
Zoals beschreven in bericht heeft fabrikant, aka hyperpro, aangegeven dat de schokbreker gemaakt kan worden voor 3/350 euro dmv de modificatie die eerder onder coulance viel.
 
Dat had ik begrepen. :) (ik heb mijn post ook wat aangepast)

Affijn,kijk wat je er mee doet 8-)
 
Laatst bewerkt:
linksom rechtsom gaat het je geld kosten, ben je voor de rest wel te spreken over de shock dan gewoon laten maken , voldoet hij niet meer dan gewoon een upgrade erin gooien.

dan maar geen vuurwerk de 31e maar volgend jaar weer lekker knallen op het circuit 8-)
 
linksom rechtsom gaat het je geld kosten, ben je voor de rest wel te spreken over de shock dan gewoon laten maken , voldoet hij niet meer dan gewoon een upgrade erin gooien.

dan maar geen vuurwerk de 31e maar volgend jaar weer lekker knallen op het circuit 8-)

Dat gebeurd wel eens,met hobbies :)

Ik heb dit jaar in 3 seconden een motorblok afgeschreven :')
Ga ik niet redden met 3 a 400 euro O-)
 
nee vrees dat je een 0 tekort komt :+

had begin dit jaar een lekke drukkamer van mijn achtershock .... kreeg een tractive te leen terwijl ze mijn k-tech gingen maken ..... lang verhaal kort de tractive zit er nog steeds in 8-)

haalde ik trouwens ook niet met 3 a 400 euro 8-)
 
nee vrees dat je een 0 tekort komt :+

had begin dit jaar een lekke drukkamer van mijn achtershock .... kreeg een tractive te leen terwijl ze mijn k-tech gingen maken ..... lang verhaal kort de tractive zit er nog steeds in 8-)

haalde ik trouwens ook niet met 3 a 400 euro 8-)
kunnen we dan eindelijk eens battelen volgend seizoen ? :+
 
Ik ging mijn geld iig niet meer in Hyperpro steken. :N
Het ziet er mooi uit en ze doen ongetwijfeld hun best op hun manier, maar ook ik heb ervaring met een lekke hyperpro achtershock en nu een lekke stuurdemper... B|

Je zou ook een contact op kunnen nemen Met Stamsnijder, van SO products. Dat is indirect toch de man die jouw shock via de telefoon heeft samen gesteld. 8-) _O-
 
Zoals beschreven in bericht heeft fabrikant, aka hyperpro, aangegeven dat de schokbreker gemaakt kan worden voor 3/350 euro dmv de modificatie die eerder onder coulance viel.
Heen en weer sturen, marge bij de fabrikant, marge bij de verkoper naar de klant.
Zo gaat dat.. dus zelf langs gaan. :$
 
Even lief aankijken in Werkendam.

Shrek-Cat.jpg


En niet het hele verhaal uit de doeken doen.
Laat HP maar een oplossing bedenken.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan